Geplaatst op: 20-06-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Samenwerking Roompot Vakanties en Ticketsplus verlengd!

Samenwerking Roompot Vakanties en Ticketsplus verlengd!

Al sinds 2017 houdt Ticketsplus zich bezig met directe ticketverkoop bij de 32 eigen vakantieparken van Roompot Vakanties. Door het aanbieden van tickets voor de leukste dagjes uit aan gasten die in de vakantieparken verblijven, wordt er een extra service aangeboden aan de gasten. Met trots vermeldt Ticketsplus dat de samenwerking met Roompot Vakanties wordt verlengd met 3 jaar. De samenwerking is erg succesvol en realiseert in de eerste 4 maanden van 2019 een groei van ruim 50% over dezelfde periode in 2018. Het streven voor de komende jaren is om de gast bij Roompot de regio van de vakantieparken beter te laten leren kennen en unieke belevingen te laten ervaren.

 

Ticketsplus | regio is opgezet door Ticketsplus met Roompot Vakanties als eerste klant. Het vernieuwende concept laat zien dat de service vanuit een accommodatie en haar receptie erg belangrijk is. Door directe ticketverkoop binnen het boekingsproces of aan de receptie van Roompot, worden haar gasten ontzorgd voor de rest van hun verblijf. Ze blijven in de Roompot beleving en hoeven bij het uitje zelf ook niet meer in de rij te staan om een kaartje te kopen.

Het afgelopen jaar zijn er veel uitjes aangesloten binnen het aanbod van Roompot. Waar er in het begin van de samenwerking veelal grote en bekende dagattracties verkocht werden, is het aanbod inmiddels uitgebreid met lokale uitjes zoals zwembaden, boottochten, kleine musea en speelparadijzen. De diversiteit van het aanbod zorgt ervoor dat het voor iedere Roompotgast aantrekkelijk is om de regio te ontdekken.

 

Ook de toeristische sector zal de komende jaren blijven groeien. In de eerste helft van 2018 ontving Nederland ruim 500.000 toeristen meer dan in dezelfde periode in 2017 volgens de cijfers van CBS. Meer dan de helft van de buitenlandse toeristen bezoekt daarbij een museum, attractiepark of dierentuin tijdens een vakantie in Nederland. Daarnaast wordt het voor vakantiegangers steeds belangrijker dat er veel mogelijkheden zijn voor uitstapjes bij het kiezen van een vakantiebestemming.

 

"Onze gasten hechten veel waarde aan de service en de kwaliteit die wij verlenen. Hun vakantie moet namelijk een unieke ervaring zijn, van de eerste tot de laatste dag. De ligging van onze parken is daarbij een belangrijke troef, ook voor de uitstappen die zij online of aan de receptie van onze parken bestellen. Onze receptionisten spelen daarin een belangrijke rol. Zij adviseren onze gasten over wat er allemaal te doen is in de omgeving. Dat Ticketsplus hen informeert over leuke evenementen en ontwikkelingen bij de uitjes is een grote meerwaarde voor onze gasten. Ticketsplus verzorgt dit hele proces en neemt de financiële handelingen uit handen.” 

- Jorin Bijl, manager Parks Roompot Vakanties.

 

"Ruim 2 jaar geleden hebben wij met ‘launching partner’ Roompot Vakanties ons nieuwste concept Ticketsplus | regio gelanceerd. Vandaag de dag is Roompot Vakanties flink groeiende en investeert zij steeds meer in gastbeleving en kwaliteit. Ook de komende jaren zal daarmee de verbinding met de regio belangrijker worden en zijn wij erg trots dat deze prettige samenwerking verder uitgebouwd kan gaan worden. Om ook in de toekomst te blijven groeien gaan we beter inspelen op de vrijetijdsbehoefte van de Roompot gasten. We zullen de focus nóg meer leggen op de customer journey en exclusieve arrangementen waardoor een vakantie als een unieke beleving wordt gezien.” 

- Willem-Jan Brabers, Ticketsplus

Link: https://www.ticketsplus.nl/,https://www.roompot.nl/
Trefwoorden: Directe ticketverkoop, samenwerking, nieuw concept ticketverkoop

||| Blogs |||

13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/01/20
Exclusief voor leden
Leren bij attractiepark tijdens onderwijsstaking
Wie tijdens de landelijke onderwijsstaking op 30 en 31 januari tóch wil leren, kan terecht bij Tove...
21/01/20
Onder water slapen bij walrussen en ijsberen in Pairi Daiza Resort
De Belgische dierentuin Pairi Daiza verdubbelt in maart met 50 nieuwe accommodaties haar overnachtingsaanbod. Bijzonder aan de accommodaties is dat je heel, heel dicht bij de dieren mag slapen.
09/01/20
Exclusief voor leden
Inflatie omhoog, in onze branche stijgen prijzen nog eens bovengemiddeld
Nederland had in 2019 de op één na hoogste inflatie van de Eurozone. In onze branche stegen de prijzen bovengemiddeld.
08/01/20
Exclusief voor leden
Hoe hebben de dagattracties het in 2019 gedaan?
In januari komen veel Nederlandse dagattracties met de resultaten over 2019. In dit artikel, dat continu wordt aangevuld, gaan we u daarvan steeds op de hoogte houden.
06/01/20
Vier awards voor Pairi Daiza
Pairi Daiza en de Pairi Daiza Foundation zijn bij de Giant Panda Global Awards bekroond met vier awards.
03/01/20
Verrassende top 25 van dagjes uit
Een opvallende top 25 met Nederlandse dagattracties die op de website DagjeWeg.nl het meest bezocht zijn.
03/01/20
Records voor Europa-Park
Het Duitse attractiepark Europa-Park heeft in 2019 een recordaantal bezoekers getrokken en investeerde maar liefst 180 miljoen euro.
30/12/19
Plopsa neemt Comics Station over
Het noodlijdende indoor attractiepark Comics Station in Antwerpen is overgenomen door de Plopsa Group.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk