Geplaatst op: 11-06-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee gelanceerd

Programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee gelanceerd
Richard de Mos, wethouder van Gemeente Den Haag, Harry Wientjens, directeur Particulieren & Private Banking bij Rabobank Regio Den Haag en Rick van Oosterhout, directeur van The Hague Beach Stadium

Met het programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee moet sporten op het Scheveningse strand de komende twee jaar ook mogelijk worden voor minder voor de hand liggende groepen.


Het programma maakt structureel sporten op het strand de komende twee jaar mogelijk voor 400 senioren, 10.000 kinderen en jongeren, 10.000 medewerkers uit het bedrijfsleven en 200 mensen met depressie- en burn-outverschijnselen. Het programma is een actieve samenwerking tussen gemeente Den Haag, Rabobank en The Hague Beach Stadium, met steun van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en BAB-VIOS Touringcars.

Driehoekssamenwerking

  

Tijdens de feestelijke kick-off bevestigden Richard de Mos, wethouder van Gemeente Den Haag, Harry Wientjens, directeur Particulieren & Private Banking bij Rabobank Regio Den Haag en Rick van Oosterhout, directeur van The Hague Beach Stadium, deze unieke driehoekssamenwerking door een strandsportakkoord te ondertekenen. "Met deze samenwerking wordt op unieke wijze lokaal invulling aan het Nationaal Sportakkoord”, aldus Rick van Oosterhout.

 

Het programma is een actieve driehoekssamenwerking van Gemeente Den Haag, het bedrijfsleven (Rabobank) en The Hague Beach Stadium. Naast een financiële investering, denken alle partners ook mee over de ontwikkeling en de uitvoer van de sportprogramma’s. Ook wordt het eigen netwerk aangeboord om bovenstaande aantallen in twee jaar te kunnen realiseren. Er is gezamenlijk gekeken voor welke doelgroepen het programma geschikt is en in hoeverre de betrokken partijen hun netwerk en achterban kunnen activeren deel te nemen.

Iedereen moet kunnen sporten op het strand

  

Rick van Oosterhout, directeur The Hague Beach Stadium en initiator van ‘Sportstimulering en Revalidatie aan zee’ is trots dat de lancering eindelijk een feit is: "Met deze samenwerking geven we op unieke wijze heel lokaal invulling aan het Nationaal Sportakkoord. Het is uniek, omdat sporten op het strand nog nergens structureel georganiseerd wordt. Dit kan alleen met behulp van verschillende stakeholders. Het bedrijfsleven en de gemeente zijn daarbij onmisbare schakels. De gemeente maakt het beleid en het bedrijfsleven heeft het netwerk én de verantwoordelijkheid over zijn vele medewerkers. Met de introductie van deze programma’s, die in nauwe samenwerking met de doelgroep en verschillende professionals worden ontwikkeld, creëren we tevens inclusie: iedereen moet immers van de voordelen van sporten in de buitenlucht kunnen profiteren. Onze ambitie is om deze samenwerkingsprogramma’s voor verschillende doelgroepen eerst in Den Haag volledig uit te rollen. Daarna hopen we heel Nederland te bewegen tot sporten op het strand.”

 
Topics:Sport
Trefwoorden: sport, sportieve recreatie, inclusiviteit
    

||| Blogs |||

08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...
18/06/19
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
18/06/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 3 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We gaan op bezoek bij het Bernepark waar het bezoekerscentrum in een oude waterzuivering is gebouwd. Je kunt er zelfs slapen in rioolbuizen. Ook bezoeken we Ski Resort Alpenpark- Neuss en slapen daar in Hotel Fire & ICE.
12/06/19
Slapen in een gevangenis over de grens!
Slapen in een gevangenis over de grens!
12/06/19 · Horeca · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 2 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We laten ons vermaken en slapen bij het Road Stop Motel in Dortmund.
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/07/19
Bijzondere CAO-afspraken voor ZZP-ers
De Kunstenbond en de Werkgeversvereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals (WNPF) hebben een nieuwe cao voor de poppodia en -festivals ondertekend. Bijzonder is dat er voor het eerst ook afspraken zijn gemaakt over tarieven van zzp-ers die minimaal 30% meer moeten ontvangen dan een werknemer in een vergelijkbare functie.
23/07/19
Watersnoodmuseum ontwikkelt interactief programma voor jeugd
Het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk heeft een leerzaam en interactief Jeugdwatersnoodmuseum opgezet.
22/07/19
Sterke toename verdrinkingen in 2018
In 2018 verdronken 112 inwoners van Nederland, 27 meer dan in 2017. Deze toename is alleen bij pers...
22/07/19
Novotel Amsterdam Schiphol Airport haalt grote klant binnen
Tijdens een ‘exclusief client’ event begin juli, is de samenwerking tussen Novotel Amsterdam Sch...
19/07/19
Nieuwe fietskaarten van Brabant bieden 5.000 kilometer fietsplezier
Vijfduizend kilometer aan prachtige fietsroutes in Brabant, overzichtelijk weergegeven door middel v...
19/07/19
Centrum voor Groepsaccommodaties overgenomen door Otium Leisure
Per 18 juli 2019 is het Centrum voor Groepsaccommodaties (CVG), de organisatie achter Groepen.nl, ov...
19/07/19
De Groene Koepel lanceert app Cultuurrijk
Wandelen door de Nederlandse geschiedenis, dat kan met de nieuwe app Cultuurrijk! Bijzondere plekken...
19/07/19
Wat betekenen cultuur en media voor de Nederlandse economie?
De bijdrage van cultuur en media aan de Nederlandse economie (bbp) bedraagt 3,7 procent. Dit gaat gepaard met een aandeel van 4,5 procent in de totale werkgelegenheid.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk