Geplaatst op: 04-06-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Attractions & Theme Parks Management viert vijfjarig bestaan met symposium

Attractions & Theme Parks Management viert vijfjarig bestaan met symposium

De Breda University of Applied Sciences viert het vijfjarig bestaan van de eerste internationale opleidingsvariant Attractions & Theme Parks Management (ATPM), met een symposium over ontwikkelingen in de attractiebranche op woensdag 26 juni.


De titel van het symposium is ‘To Infinity & Beyond’ en geeft het ambitieniveau van de ATPM-opleidingsvariant weer. Coördinator Bart Stadhouders hierover: "Inmiddels hebben we een goede naam in de markt van attractieparken. We werken intensief samen met grote merken. Ieder project is een real life case die we samen met een park of attractie ontwikkelen. Bovendien zijn onze alumni in de brede sector aan de slag, zowel nationaal als internationaal. We zien een gezonde toekomst voor onze opleidingsvariant en de afgestudeerden.” De ambitie voor de komende 5 jaar is om het programma door te ontwikkelen en samen met de partners te zorgen voor een goede doorstroom voor studenten naar het werkveld.

Unieke opleiding tot manager van attractieparken

  

In de ATPM opleidingsvariant worden studenten opgeleid voor managementfuncties in de internationale dagattractiemarkt. Deze Engelstalige opleidingsvariant is uniek in Europa en speciaal ontwikkeld naar aanleiding van de groeiende vraag vanuit de wereldwijde attractiebranche naar hoogopgeleide en commerciële managers. Van deze toekomstige managers wordt verwacht dat zij op zowel strategisch als operationeel niveau betekenisvolle belevingen kunnen creëren en exploiteren. BUas werkt binnen deze opleidingsvariant samen met IAAPA, de wereldwijde branchevereniging van attracties, IAAPA Foundation en met een aantal aansprekende marktpartijen zoals de Efteling, Europa-park en Walt Disney World Resort Orlando.

Groeiende markt heeft specifieke behoefte

  

"De internationale markt van dagattracties groeit enorm. De afgelopen jaren was er een gemiddelde groei van tussen de vier en vijf procent per jaar,” aldus Goof Lukken, één van de docenten die betrokken is bij de ontwikkeling van de nieuwe opleiding. "Veel van deze attracties en dierentuinen zijn inmiddels bezig met verblijfsrecreatie of andere vormen van vrijetijdsbelevingen. Het worden steeds vaker meerdaagse resortbestemmingen. Het is een serieuze business geworden, die ook steeds vaker om specialistische managers met een brede scope vraagt. Deze nieuwe managers moeten in staat zijn een betekenisvolle beleving te kunnen creëren en exploiteren. Ook aspecten als hospitality, storytelling, ethiek en productiviteit worden steeds belangrijker”.


Bezoek aan het symposium is gratis. Bezoekers moeten zich wel registreren. Mensen die meer informatie willen kunnen een email sturen aan atpm@buas.nl. Meer informatie en het programma op: www.buas.nl

 
Trefwoorden: attractieparken

||| Blogs |||

09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
06/05/20
De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?
08/07/20
Bedrijfssucces zorgt voor snel bereik mijlpaal 1 miljoen geplante bomen
Website Natuurhuisje.nl startte in 2018 met de missie om één miljoen bomen te planten in ontwikkelingslanden. Die mijlpaal is bereikt. Het bedrijf wil nu meer doen voor de natuur in eigen land.
08/07/20
Prijzen in de branche lopen op, niet zo sterk als vorig jaar
De prijzen voor consumentengoederen en -diensten lopen langzaam weer op. Ook in onze branche lopen de prijzen weer op.
07/07/20
Kamperen op Archeon met uniek driedaags arrangement
Museumpark Archeon heeft voor het eerst een eigen camping. Het park heeft hiervoor de samenwerking gezicht met Outstanding die normaal gesproken tenten levert voor festivals en evenementen. De camping is alleen te boeken met een driedaags arrangement in de maanden juli en augustus.
07/07/20
Stayokay Maastricht vernieuwd
De vestiging van hostelketen Stayokay in Maastricht is fors gerenoveerd, onder meer tijdens de intel...
06/07/20
Kamperen in stijl op Camping Geversduin
Camping Geversduin introduceerde vorige week een gloednieuwe accommodatie: de Duin Boet. Dat is een compleet ingerichte luxe tent opgebouwd uit een houten frame met overdekte houten veranda. Met alle luxe die je in een vakantiewoning mag verwachten.
06/07/20
Online training voor animatiemedewerkers redt het seizoen
Richard Otten van Animatiewerk en Daan Olders van ict-bedrijf GIEA ontwikkelden een platform voor meer dan 60 trainingsvideo’s. Inmiddels hebben al 350 jongeren de training met goed gevolg doorlopen en kunnen op vakantieparken aan de slag.
06/07/20
Recordverkopen voor caravans en campers
De verkoop van caravans en campers is de afgelopen maand juni zó snel gegroeid dat de kampeerbranche de coronamisère alweer bijna te boven is.