Geplaatst op: 31-05-2019
Auteur: Marc Gerlings

Heuwekemeijer van Shanghai naar Krasnapolsky

Heuwekemeijer van Shanghai naar Krasnapolsky
Arne Heuwekemeijer. Foto: NH Hotel Group

Arne Heuwekemeijer is sinds 20 General Manager van NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky. Na jaren werkzaam te zijn geweest in Azië, waarvan als laatste als General Manager van het vijfsterren Radisson Blu Hotel Shanghai, komt Heuwekemeijer naar eigen zeggen ‘weer thuis’ in Amsterdam.

In zijn positie volgt Heuwekemeijer Herman Klok op. Klok vervolgt zijn carrière bij NH Hotel Group als Regional Director Operations Amsterdam, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland.


Arne Heuwekemeijer begon zijn loopbaan in Food & Beverage bij diverse vier- en vijfsterrenhotels in Nederland. Tijdens zijn functie bij Hotel Okura Amsterdam werd hem een internationale positie aangeboden. In 2001 verruilde hij zijn positie in F&B Management in Amsterdam voor een positie als Sales Manager in Shanghai. Hier promoveerde hij tot Director International Sales bij het Okura Garden Hotel. 


Arne heeft altijd de ambitie gehad om voor zijn 40e levensjaar General Manager te worden en dat lukte. Bij Sofitel Hyland Shanghai kreeg hij de kans om de volledige F&B afdeling en de gemeenschappelijke ruimtes opnieuw vorm te geven. De afgelopen tien jaar werkte Arne voor Carlson Hotels. Hier promoveerde hij naar General Manager van het vijfsterren Radisson Blu Hotel Shanghai. Deze functie heeft Arne sinds 2012 bekleed.


Sinds 20 mei verruilde Arne officieel Azië voor ‘thuis’ en is hij aangesteld als de nieuwe General Manager van het 451 kamers tellende NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky. "Ik kijk er ontzettend naar uit om zorg te dragen voor mijn gasten en werknemers. Het is een eer om deze positie te mogen vervullen en leiding te geven aan dit iconische vijfsterren hotel op de Amsterdamse Dam, recht tegenover ons Koninklijk Paleis”, aldus Heuwekemeijer. "Samen met mijn medewerkers, zetten we altijd een paar stappen extra voor onze gasten en dragen we bij aan een unieke en plezierige ervaring, zowel in het hotel als in Grand Café Krasnapolsky, Bar The Tailor en Restaurant The White Room*.


Herman Klok, Regional Director Operations, Amsterdam, Verenigd Koninkrijk en Zwitserland bijNH Hotel Group, is enthousiast om zijn opvolger te ontvangen. "Ik heb Arne leren kennen als een open persoonlijkheid. Een echte Amsterdammer met een goede dosis humor en bovenal de ervaring om dit bijzondere hotel te leiden. Met een gerust hart draag ik mijn werkzaamheden over aan Arne, die onze kwaliteitsstandaard waarborgt en de ervaring van onze hotelgasten naar een nog hoger niveau zal gaan tillen.”

Trefwoorden: hotel, general manager, horeca

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

09/07/20
ING: Omzet in horeca -30% tot -40% in 2020
ING verwacht dat de omzet in de Nederlandse horeca vanwege de coronacrisis in 2020 met 30 tot 40% zal krimpen. Een combinatie van van beperkende maatregelen, veranderde consumentenvoorkeuren en een krimpende economie zorgt er voor dat de horecaomzet in de rest van 2020 en 2021 nog niet volledig zal kunnen herstellen.
08/07/20
Exclusief voor leden
Toenemend vertrouwen maar ook veel onzekerheid in branche
Het vertrouwen van ondernemers in de vrijetijdsbranche is in een maand tijd omhoog geschoten. Maar de onzekerheid in de branche is nog groot. Hoe pakt dat voor de verschillende deelbranches uit?
08/07/20
Eerste vakbeurs in MECC over anderhalvemeter inrichting
De Anderhalve meter Expo is de beurs over oplossingen voor uitdagingen uit de anderhalvemeter maatschappij.
08/07/20
Bedrijfssucces zorgt voor snel bereik mijlpaal 1 miljoen geplante bomen
Website Natuurhuisje.nl startte in 2018 met de missie om één miljoen bomen te planten in ontwikkelingslanden. Die mijlpaal is bereikt. Het bedrijf wil nu meer doen voor de natuur in eigen land.
08/07/20
Prijzen in de branche lopen op, niet zo sterk als vorig jaar
De prijzen voor consumentengoederen en -diensten lopen langzaam weer op. Ook in onze branche lopen de prijzen weer op.
08/07/20
Rijksmuseum biedt volledig programma zomer
Vanaf 11 juli zijn er weer dagelijks programma's te volgen bij Rijksmuseum in Amsterdam, uiteraard met inachtneming van de laatste richtlijnen van het RIVM.
07/07/20
75% meer pakketreizen verkocht in vergelijking met een week eerder
Er is een stijging te zien van 75% op boekingen van pakketreizen vergeleken met afgelopen week, dat ...
07/07/20
Eigenzinnige campagne voor Limburg
Limburg heeft de toeristische campagne ‘Dit is in Limburg’ gelanceerd. Met de campagne worden gasten verleid op vakantie te gaan in Limburg. Met een uitgekiende strategie.