Geplaatst op: 24-05-2019
Auteur: Marc Gerlings

Kunst en zonnepark gecombineerd

Kunst en zonnepark gecombineerd
Illustratie: Mothership
Op vrijdagochtend 24 mei 2019 presenteren Rotterdam, Sunny Site Up, Greenchoice en Texel4Trading de plannen voor het Drijvend Zonnepark in de Rijnhaven. Het kunstobject heeft een golvende vorm, en verbeeldt het effect van een steentje dat in het water wordt gegooid waarmee de golf van verandering ingezet wordt.

Het gaat de bouwers om een verandering van fossiele naar schone brandstof. Waarbij het Zonnepark de ultieme visualisatie is van de ambitie van Rotterdam om de meest duurzame stad van Nederland te worden. Mothership ontwierp niet alleen de vorm van het zonnepark maar voegt hier in de avonduren een feeërieke lichtanimatie aan toe.
Topics:Cultuur
Trefwoorden: kunst, cultuur, zonnepark
    

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...
27/05/15
New cultural venue management, need or nonsense?
Op de NHTV Academy for Leisure is één van de postpropedeutische specialisatietrac...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/08/19
Exclusief voor leden
Drie architectenbureaus verder met renovatie Boijmans
Museum Boijmans Van Beuningen en de gemeente Rotterdam hebben drie architectenbureaus gekozen die d...
07/08/19
Dagje attractiepark, dierentuin en cultuur fors duurder
Een dagje uit is de afgelopen vijf jaar fors duurder geworden. De prijzen voor attractieparken, dierentuinen, evenementen en culturele attracties stegen veel sterker dan het gemiddeld prijsniveau in Nederland.
01/08/19
Archeon maakt historische verhalenbundel voor kinderen
Archeon heeft een verhalenbundel “Op avontuur door de tijd: Ontdekkingsreis in Archeon” gemaakt.
30/07/19
Exclusief voor leden
Lessen uit mega leisureproject Hoog Catharijne?
In het najaar van 2019 presenteert het Centraal Museum in Utrecht Dromen in beton, een tentoonstelli...
24/07/19
Exclusief voor leden
Amsterdam krijgt met WONDR een popup experience
Op 18 september opent pop-upexperience WONDR haar deuren in Amsterdam. Met vijftien interactieve installatieruimtes speelt WONDR in op de behoefte van de jonge, social-minded generatie, die steeds opzoek is naar nieuwe unieke ervaringen.
23/07/19
Bijzondere CAO-afspraken voor ZZP-ers
De Kunstenbond en de Werkgeversvereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals (WNPF) hebben een nieuwe cao voor de poppodia en -festivals ondertekend. Bijzonder is dat er voor het eerst ook afspraken zijn gemaakt over tarieven van zzp-ers die minimaal 30% meer moeten ontvangen dan een werknemer in een vergelijkbare functie.
23/07/19
Watersnoodmuseum ontwikkelt interactief programma voor jeugd
Het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk heeft een leerzaam en interactief Jeugdwatersnoodmuseum opgezet.
19/07/19
De Groene Koepel lanceert app Cultuurrijk
Wandelen door de Nederlandse geschiedenis, dat kan met de nieuwe app Cultuurrijk! Bijzondere plekken...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk