Geplaatst op: 22-05-2019
Auteur: Marc Gerlings

Toerisme in Europa groeit stevig in eerste kwartaal 2019

Toerisme in Europa groeit stevig in eerste kwartaal 2019
De hoogste groeicijfers in het toerisme in het eerste kwartaal van 2019 worden behaald in Azië (+6%) en het Midden-Oosten (+8%). De grootste toeristische regio, Europa, ziet ook een forse groei. Er zijn wel duidelijke verschillen binnen Europa.

Als je naar Europa als geheel kijkt, dan meldt UNWTO een groeicijfers in het eerste kwartaal van 2019 van 4%.

Zuid-Europa, de landen aan de Middelandse Zee, Midden- en Oost-Europa doen het nog een vol procentpunt beter (+5%). In onze regio (West-Europa) groeide het internationaal toerisme met 3%. De UNWTO houdt rekening met nog 3 tot 4% groei voor de rest van het jaar.

Grote verantwoordelijkheid

"Met deze groei komt ook een grotere verantwoordelijkheid om deze ontwikkeling om te zetten naar betere banen en betere leefomstandigheden”, meldt secretaris generaal van de UNWTO Zurab Pololikashvili. "We moeten verder investeren in innovatie, digitale transformatie en educatie zodat we de vele voordelen van toerisme kunnen bestendigen en tegelijkertijd de impact op het milieu en de maatschappij kunnen verzachten door de toeristmestromen te managen.”
Trefwoorden: toerisme, groei, onderzoek
     

||| Blogs |||

10/10/19
Thoma Cook Failliet. Wie volgt?
Wat kan de Nederlandse taal toch gortdroog zijn. Kil en koel. Terwijl de aankondiging van de onderga...
10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/10/19
HoistGroup neemt HotelEngine over
De HoistGroup, een Zweedse toeleverancier van diensten voor veel grote hotelketens, heeft HotelEngin...
14/10/19
Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2019 trekt 33,6% meer kampeerliefhebbers dan in 2018
Op zondagmiddag begroette de Kampeer & Caravan Jaarbeurs de 48.276-ste bezoeker. Daarmee realise...
14/10/19
Breda wint Smart Tourism Award 2020
Breda sleepte deze week in de Finse hoofdstad Helsinki de Smart Tourism Award Accessibility 2020 in ...
14/10/19
Operationeel Directeur neemt afscheid van Attractiepark Toverland
Operationeel Directeur Teun Dielesen heeft besloten om Toverland te gaan verlaten. Teun heeft het af...
14/10/19
Eigenaar Avonturenpark Hellendoorn overgenomen
Investeringsmaatschappij Mubadala van de koninklijke familie van Abu Dhabi wil een aanzienlijk belang nemen in de Looping Group, onder andere eigenaar van Avonturenpark Hellendoorn.
14/10/19
Exclusief voor leden
Staatssecretaris Keijzer ziet volop beleidsaandacht voor toerisme
Wat vindt staatssecretaris Mona Keijzer van het advies van de Rli? In een interview met NRIT geeft ze haar reactie.
14/10/19
Valkenburg krijgt BIZ
Een beproefde methode om alle ondernemers die van toerisme profiteren te laten meebetalen is de Bedrijveninvesteringszone (BIZ). In Valkenburg gaat zo’n zone volgend jaar van start.
14/10/19
Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit
Tijdens de Toerismetop viel het woord ‘kwaliteit’ vaak. De toeristen met een stevig gevulde port...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk