Geplaatst op: 20-05-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie

Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
Foto: AVROTROS

NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. Bezoekers van Holland.com worden vanaf vandaag welkom geheten in het gastland van Eurovisie Songfestival 2020. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.


"Voor ons land een unieke kans om het Songfestival in te zetten voor de wereldwijde promotie van de minder bekende plekken van ons land,” aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC Holland Marketing.

Minder voor de hand liggende steden en regio's in de etalage

  

Songfestival draagt bij aan promotie Nederland kan komend jaar tienduizenden Songfestival bezoekers verwachten. Dit is een unieke kans voor Nederland om minder voor de hand liggende steden en regio's onder de aandacht te brengen. "In gastlanden die ons voor waren is gebleken dat het Songfestival een enorm effect op het bezoek en imago van een land heeft. Aangezien de meeste Songfestivalfans al bekend zijn met onze hoofdstad, is dit een uitgelezen kans voor steden als Arnhem, Rotterdam of Zwolle om hun stad te profileren. Op die manier laat Nederland wereldwijd zien dat we meer te bieden hebben dan de traditionele iconen en plekken. We hopen op die manier bezoekers en kijkers te inspireren en informeren over ons mooie land," vertelt Jos Vranken.

 
 
Link: https://www.holland.com/global/tourism.htm
Trefwoorden: evenementen, promotie, hollandpromotie, beleid, toerisme, inkomend toerisme
Vacature


||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/06/19
Exclusief voor leden
Leisurering roze voor 50 jaar Pinkpop
Bij gelegenheid van de 50e editie van Pinkpop kleurt een deel van de Buitenring van Parkstad in Lim...
28/05/19
Toevoeging aan Recreatie Vakbeurs: Entertainment Experience Center
Beursorganisator Easyfairs lanceert in samenwerking met bureau Kwan Leisure een nieuw initiatief op ...
28/05/19
Themajaar provincie Utrecht 2019 : Koude Oorlog
bezoekers kunnen dit jaar kennis maken met onzichtbare schuilplaatsen, spannende verhalen en ander cultureel erfgoed uit de periode 1945 – 1991.
27/05/19
Kindertentoonstelling Hallo Rembrandt!
Spelenderwijs Rembrandt leren kennen: dat is de insteek van de doe-tentoonstelling Hallo Rembra...
21/05/19
Weer paviljoen Rijksmuseum op Zwarte Cross
Geen nieuws maar wel een mooie cross-over tussen musea en evenementen. Voor het tweede jaar heeft het Rijksmuseum een pop-up paviljoen op de Zwarte Cross.
20/05/19
Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.
17/05/19
Exclusief voor leden
Klim naar het licht passeert mijlpaal 10.000 bezoekers na twee weken
DOSS Event Support meldt dat sinds de start op 1 mei al 10.000 kaarten verkocht zijn voor het evenem...
17/05/19
Nederland 9e plaats ICCA lijst congreslanden
Nederland is een plaats gestegen op de jaarlijkse ranglijst van The International Congress...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk