Geplaatst op: 20-05-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie

Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
Foto: AVROTROS

NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. Bezoekers van Holland.com worden vanaf vandaag welkom geheten in het gastland van Eurovisie Songfestival 2020. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.


"Voor ons land een unieke kans om het Songfestival in te zetten voor de wereldwijde promotie van de minder bekende plekken van ons land,” aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC Holland Marketing.

Minder voor de hand liggende steden en regio's in de etalage

  

Songfestival draagt bij aan promotie Nederland kan komend jaar tienduizenden Songfestival bezoekers verwachten. Dit is een unieke kans voor Nederland om minder voor de hand liggende steden en regio's onder de aandacht te brengen. "In gastlanden die ons voor waren is gebleken dat het Songfestival een enorm effect op het bezoek en imago van een land heeft. Aangezien de meeste Songfestivalfans al bekend zijn met onze hoofdstad, is dit een uitgelezen kans voor steden als Arnhem, Rotterdam of Zwolle om hun stad te profileren. Op die manier laat Nederland wereldwijd zien dat we meer te bieden hebben dan de traditionele iconen en plekken. We hopen op die manier bezoekers en kijkers te inspireren en informeren over ons mooie land," vertelt Jos Vranken.

 
 
Link: https://www.holland.com/global/tourism.htm
Trefwoorden: evenementen, promotie, hollandpromotie, beleid, toerisme, inkomend toerisme
    

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/08/19
Exclusief voor leden
Meer ambassades sluiten aan bij Embassy Festival (+ aftermovie van 2018)
Bijna zeventig ambassades doen mee aan het tweedaagse Embassy Festival in Den Haag en daarmee is di...
15/08/19
Duin- en Bollenstreek wil meerdaags wandelevenement
De Duin- en Bollenstreek wil een meerdaags jaarlijks terugkerend wandelevenement gaan organiseren. Het project valt binnen de ambities voor een gezonde en energieke regio.
14/08/19
Leed vluchtelingen ervaren op Lowlands
Schoon en warm douchen op Lowlands. Dat is ook dit jaar weer mogelijk in De Badkamer van Stichting V...
13/08/19
Vliegende mascotte Taiwan Tourism zweeft boven Overijssel
Om de veelzijdigheid van Taiwan te delen en bekendheid in alle windrichtingen te vergroten toert Ta...
09/08/19
Monumenten Natuurmonumenten eenmalig open tijdens Monumentendag
Natuurmonumenten opent voor de Open Monumentendagen op 14 en 15 september 2019 een aantal bijzonder...
09/08/19
Beleefweek koppelt Limburgse natuur aan streekproducten
De Beleefweek Limburg 2019 laat het Limburgse landschap beleven en streekproducten komen ruim aan b...
08/08/19
Exclusief voor leden
Festivals als testlocatie voor innovaties
Dit weekend worden op het Groningse festival Paradigm twee innovaties getest. Blockchainspecialist The Fork gaat op het festival in gesprek over lifestlyle coaching en Tessa Hesseling test een circulair festivalbandje met bloemzaadjes.
08/08/19
Toename gebruik lachgas leidt tot tips van Rode Kruis
Hulpverleners van het Rode Kruis zien regelmatig dat lachgas gebruikt wordt op festivals. Daarom st...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk