Geplaatst op: 20-05-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Meer kinderen naar de Keukenhof

Meer kinderen naar de Keukenhof

Keukenhof heeft met 1,5 miljoen bezoekers een succesvol seizoen achter de rug. Ook de waardering was met een 9,0 weer erg hoog. Opvallend is dat meer kinderen de Keukenhof hebben bezocht en het teruggevallen bezoek van Chinese toeristen.


De Keukenhof trok in 2019 in acht weken tijd 1,5 miljoen bezoekers, weer meer dan in 2018 toen de bloemententoonstelling 1,4 miljoen bezoekers trok. Ze waardeerden de bloemententoonstelling met een 9,0, even hoog als vorig jaar. 

Minder Chinese bezoekers

  

De bezoekers komen uit 100 verschillende landen. De meeste bezoekers komen uit Nederland (20%), gevolgd door Duitsland, Amerika, Frankrijk, Groot-Brittanniƫ en China. Het aantal bezoekers uit China is iets gedaald. Het gemiddeld aantal bezoekers per dag is vergelijkbaar met afgelopen jaar. Het bezoek van kinderen aan Keukenhof is toegenomen.

Hele drukke dagen

  

Net als voorgaande jaren waren er vier dagen met meer dan 45.000 bezoekers. Op het park verliep de ontvangst van bezoekers gestructureerd en soepel. In de regio was wel sprake van grote drukte. Met betrokken overheden wordt in de komende periode aan verbeteringen gewerkt.

300 duizend passagiers in Keukenhof Express

  

Positief is dat steeds meer bezoekers het openbaar vervoer kiezen om naar Keukenhof te komen. Meer dan 300.000 Keukenhofbezoekers maakten dit jaar gebruik van de Keukenhof Express. Naast Schiphol en Leiden zijn de locaties Amsterdam RAI en Hoofddorp aan deze directe busverbinding toegevoegd.

 
 
Trefwoorden: evenementen, attracties, zuid-holland
    

||| Blogs |||

18/06/19
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
18/06/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 3 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We gaan op bezoek bij het Bernepark waar het bezoekerscentrum in een oude waterzuivering is gebouwd. Je kunt er zelfs slapen in rioolbuizen. Ook bezoeken we Ski Resort Alpenpark- Neuss en slapen daar in Hotel Fire & ICE.
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
19/08/16
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
19/08/16 · Attractieparken · Horeca · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Onlangs zijn Ton Vermeulen (NRIT Media) en ondergetekende twee dagen op rondreis geweest door de p...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/19
Exclusief voor leden
De snelste achtbaan van de Benelux
Attractiepark Bobbejaanland heeft haar nieuwste triple launch coaster van de Duitse fabrikant Gerstlauer in gebruik genomen. De nieuwe attractie FURY staat in een nieuw 2 ha groot themagebied en is de snelste coaster van de Benelux.
09/07/19
Summer of Africa in Beekse Bergen
Van 13 juli tot en met 11 augustus kan iedereen een Afrikaanse zomer beleven in het Safaripark Beeks...
08/07/19
Met vakantieabonnement naar pretpark
Voor wie de zomer(vakantie) in eigen land viert heeft Amusementspark Tivoli een voordelig Vakantiea...
02/07/19
UNTAMED eerste stalen achtbaan op oude houten constructie
UNTAMED, dat is de naam van de nieuwe hybride achtbaan in Walibi Holland. 500 nationale en internat...
01/07/19
Exclusief voor leden
Phantasialand zet in op beste VR-achtbaan
De meeste VR-achtbanen zijn tot nu toe geen doorslaand succes. Phantasialand stelt dat de met de Crazy Bats wel het verschil maken.
01/07/19
Tweede vestiging voor ZERO55
Het gloednieuwe Family Entertainment Center ZERO55 in Apeldoorn organiseert op zaterdag 13 juli een open dagvoor de buurt. ZERO55 is een Family Entertainment Center concept van Accres. Eerder werd een ZERO55 in Enschede geopend.
27/06/19
Exclusief voor leden
Eerste interactieve robotbeeld bij Madame Tussauds
De attractie Madame Tussauds in Amsterdam heeft een primeur. Er is geen wassenbeeld toegevoegd maar ...
26/06/19
Exclusief voor leden
Welke iconen bepalen de culturele identiteit van de provincies?
In het Vrije Tijd Merkenonderzoek heeft Hendrik Beerda Brand Consultancy het maatschappelijk draagvlak en de waardering voor alle cultuurinstellingen, sportorganisaties, dagattracties en evenementen onderzocht onder de provinciebevolking.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk