Geplaatst op: 20-05-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nationaal Park Weerribben-Wieden hét Kanoparadijs van Noordwest-Europa

Opening op Dag van het Nationale Park

Nationaal Park Weerribben-Wieden hét Kanoparadijs van Noordwest-Europa

Nationaal Park Weerribben-Wieden is vanaf 24 mei hét Kanoparadijs van Noordwest-Europa. Ondernemers, natuurorganisaties en kanoliefhebbers slaan daarvoor de handen ineen. Samen brengen ze de faciliteiten voor ervaren én beginnende peddelaars op een hoger peil. De verwachting is dat daardoor nog meer kanoërs en kajakkers in Weerribben-Wieden komen varen.


De betrokken partijen werkten de afgelopen periode onder begeleiding van Weerribben-Wieden Marketing de plannen uit. Samen vormen ze een netwerk waarmee ze de doelgroep optimaal bedienen. Thea Peters van Nationaal Park Weerribben-Wieden ziet de laatste jaren al een duidelijke groei van het aantal peddelaars uit onder meer Duitsland en België.


Goed aanbod en duidelijke bewegwijzering

De samenwerkende partijen reiken peddelaars alles aan wat ze nodig hebben voor een paar uurtjes op het water of een meerdaagse trektocht. Ze zorgen voor benodigde materialen, lessen, reisinformatie, natuurbeleving, horeca en overnachtingsmogelijkheden. Speerpunten zijn onder meer een goed aanbod van duidelijk gemarkeerde aanlegplekken en kanoroutes, meerdaagse routes met tentovernachting en een kano-vierdaagse door Weerribben en Wieden.

Peddelen van B&B naar B&B

Verder werken ondernemers en organisaties aan arrangementen voor kanovaren onder begeleiding van een gids en begeleider en overnachtingsmogelijkheden in huisjes aan het water. "Bijzonder is ook de mogelijkheid om van Bed & Breakfast naar Bed & Breakfast te peddelen, terwijl de ondernemers zorgen voor het vervoer van de bagage naar de volgende accommodatie”, aldus Peters, die blij is dat veel gastheren van het Nationaal Park meewerken aan het initiatief.

De lancering van dit vernieuwende concept vindt plaats op 24 mei op toepasselijke wijze bij het Buitencentrum van Staatsbosbeheer in Ossenzijl. Daarbij zijn vertegenwoordigers van gemeente Steenwijkerland en provincie Overijssel aanwezig, die het project mede mogelijk maken. Samenwerkende partijen zijn verder Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, Recreatiebedrijf De Kluft, Camping Kleine Belterwijde, Kanoschool Herbie Bird en verschillende B&B-accommodaties, verenigd in Kano&Bed Weerribben-Wieden.

Link: https://www.visitweerribbenwieden.com/Weerribben-Wieden/kanoparadijs/
Trefwoorden: Kanoparadijs, peddelen

||| Blogs |||

30/06/20
De serieuze business achter prikbordjes
De serieuze business achter prikbordjes
30/06/20 · · Yvonne van den Nieuwenhuizen | Lees meer
Pinterest wordt in Nederland door bedrijven nauwelijks ingezet. Dat is jammer want je kunt er gratis meer dan 3,5 miljoen consumenten mee bereiken. Hoe? Dat lees je in het blog van Yvonne.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

11/07/20
Antwerpen maakt site met groen dicht bij huis
Tijdens de coronacrisis werden we gedwongen recreatie dicht bij huis te zoeken. Voor veel consumenten begon een zoektocht naar mooie natuur in de buurt. Om dat te faciliteren heeft de provincie Antwerpen een GroenZoeker gemaakt.
11/07/20
MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel.Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld.
11/07/20
Prognose toerisme in Amsterdam: -62% tot -74%
Amsterdam verwacht dit jaar tussen de 62% tot 74% minder verblijfsbezoekers. Ook het dagbezoek krijgt een flinke knauw en daalt met 44% tot 54%. Dat heeft de dienst Onderzoek, informatie en Statistiek berekend.
11/07/20
Levensgrote KLM DC-3 is Madurodam’s nieuwste attractie
Madurodam heeft een nieuwe attractie waar de luchtvaart en de Nederlandse ondernemersgeest centraal staat. Na een bouwtraject van ruim 1,5 jaar opende de cabin crew vanochtend voor het eerst voor bezoekers de deur in van de levensgrote zilvergrijze KLM DC-3.
11/07/20
Eerste Vestingstedenroute gelanceerd
De eerste autoroute voor vestingsteden is een feit. Gisteren werd in het Brabantse Geertruidenberg de Zuiderwaterlinieroute geopend.
11/07/20
Pintransacties herstellen maar niet in vrije tijd
Consumenten betalen weer bijna net zoveel met pin als in dezelfde periode een jaar geleden. Maar de verschillen tussen de branches zijn aanzienlijk.
11/07/20
Horeca verkocht 80.000 waardebonnen
Het initiatief ‘Help de Horeca’ heeft maar liefst 3,7 miljoen euro opgeleverd voor horecazaken in Nederland.
10/07/20
Bezoekerslift Utrechtse Dom open
De 24-jarige Thom Stulen is vrijdag als eerste met de bezoekerslift van de Utrechtse Domtoren omhoog...