Geplaatst op: 15-05-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Lancering internationale campagne Holland National Parks

Circa 20 internationale influencers bezoeken Nationale parken Nederland

Lancering internationale campagne Holland National Parks

Vandaag start het Nationale Parkenbureau in samenwerking met NBTC Holland Marketing de campagne Holland National Parks: drie natuurgebieden met internationale potentie worden in het buitenland onder de aandacht gebracht. Doel is de toerist die op zoek is naar bijzondere natuurbelevenissen te inspireren en uiteindelijk te verleiden tot een bezoek aan een van de gebieden: Nationaal Park NLDelta, Waddenzee Werelderfgoed en Nationaal Park Hollandse Duinen.

De campagne start met een bezoek op 15, 16 en 17 mei van circa twintig influencers aan de drie genoemde gebieden. De site www.hollandnationalpark.com ondersteunt alle marketingactiviteiten de komende jaren.


Land van contrasten

In de genoemde parken ervaren de influencers zelf hoe uniek het verhaal van Nederlandse natuur is. Janneke van Montfort, manager Nationale Parken Bureau: ‘Op maar weinig plekken in de wereld is de natuur op korte afstand zo divers. Nergens is de interactie tussen water en land en tussen natuur en mens zo duidelijk aanwezig en inventief aangepakt als hier.’ De influencers bezoeken o.a het net geopende vogelobservarium Tij met een panoramisch uitzicht op het Haringvliet, ervaren hoe de duinen en stad in elkaar overgaan nabij Den Haag en gaan wadlopen.

Bijzondere natuurbelevenissen

In de hele campagne staan bijzondere belevenissen centraal. Het eerste jaar worden Nationaal Park NLDelta, Waddenzee Werelderfgoed en Nationaal Park Hollandse Duinen onder de aandacht gebracht van Duitsers, Belgen, Italianen, Fransen en Spanjaarden. Janneke: ‘Deze drie gebieden wonnen in 2016 de prijs van Mooiste natuurgebied van Nederland en daarmee ook de deelname aan deze campagne. Vanaf volgend jaar kunnen ook andere Nationale Parken deelnemen aan de campagne.’

Nationale Parken stimuleren spreiding

Jos Vranken, NBTC: ‘De campagne Holland National Parks past bij de opgave om de gewenste bezoekers beter te spreiden over ons land. Het onder de aandacht brengen van minder bekende toeristische plekken kan bijdragen aan de ontwikkeling en vitaliteit van regio’s die dat nodig hebben. Daarnaast verwachten we dat de campagne eraan bijdraagt dat Nederlanders zich meer bewust worden van de bijzondere natuur die ons land heeft.’ 

Samenwerking

De uitvoering van de campagne Holland National Parks valt onder verantwoordelijkheid van het  Nationale Parken Bureau, dat nationale parken die een officiële status of een hogere kwaliteitsstandaard ambiëren, inspireert en helpt. Het bureau krijgt daarbij ondersteuning van NBTC Holland Marketing, dat verantwoordelijk is voor de positionering, ontwikkeling en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. NBTC coördineert de campagne en begeleidt parken bij het formuleren en activeren van hun merk, ontwikkelen van belevenissen en invullen van marketingvraagstukken.

Link: https://www.nationaleparkenbureau.nl/default.aspx
Trefwoorden: Influencers, natuurbeleving, campagne, nationale parken
Vacature

||| Blogs |||

08/04/19
2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
11/03/19
Groots Denken!
Groots Denken!
11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/05/19
Beestachtig goede derde Vakdag Het Vakantiepark van de Toekomst
Brabantse gastvrijheid, een gevarieerd aanbod van sprekers en een boeiende rondleiding over Safaripa...
22/05/19
Trambaanfietsroute niet door beschermde natuurzones
De ontwikkeling van de Trambaanfietsroute maakt duidelijk dat niet zomaar fietsroutes door bijzonde...
22/05/19
Toerisme in Europa groeit stevig in eerste kwartaal 2019
De hoogste groeicijfers in het toerisme in het eerste kwartaal van 2019 worden behaald in Azië (+...
22/05/19
Exclusief voor leden
Grote controle en inval bij Oostappen
De Oostappen Groep ligt al enige tijd onder het vergrootglas van de autoriteiten. Dat resulteerde gisteren in doorzoekingen op het hoofdkantoor en diverse vakantieparken en kentekencontroles rond de parken.
21/05/19
ABN AMRO: Nederlands toerisme blijft sterk groeien
Door de welvaartsgroei en de grotere bereikbaarheid van bestemmingen blijft het toerisme in Nederland ook in de komende jaren stijgen. De groei in de regio is sterker dan op de toeristische hotspots. Dat schrijft ABN AMRO in haar nieuwste Prognose Leisure 2019-2020.
21/05/19
Nieuwe natuurlijke accommodaties voor camping Bakkum
Op camping Bakkum zijn onder toeziend oog van de Estlandse ambassadeur twee nieuwe accommodaties officieel geopend.De houten huisjes zijn gebouwd door de Estlandse modulaire bouwer Harmet.
21/05/19
Weer paviljoen Rijksmuseum op Zwarte Cross
Geen nieuws maar wel een mooie cross-over tussen musea en evenementen. Voor het tweede jaar heeft het Rijksmuseum een pop-up paviljoen op de Zwarte Cross.
20/05/19
Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk