Geplaatst op: 15-05-2019
Auteur: Marc Gerlings

Archeo Route Limburg wordt netwerk met 16 extra belevingsplekken

Archeo Route Limburg wordt netwerk met 16 extra belevingsplekken
Foto: Limburg Marketing

De Archeo Route Limburg laat de bezoeker verhalen ontdekken achter archeologische vondsten in Limburg. Via de app Archeo Route Limburg laat een archeoloog zien wat zich in de geschiedenis op diverse plekken in Limburg allemaal heeft afgespeeld. De route wordt een breed netwerk nu nog 16 locaties worden toegevoegd.

Het project is een initiatief van de provincie Limburg met Limburg Marketing als uitvoerder. Op dit moment zijn er al 12 Archeo Route Limburg locaties, waar archeologische verhalen via mixed reality worden verteld. In de tweede helft van 2019 wordt de Archeo Route Limburg uitgebreid met nog zeker zestien nieuwe hotspots.


Herkenbare locatie en herkenbaar spel

Een vindplaats wordt gekenmerkt door een ruim 2 meter hoge cortenstalen speer. Elke locatie heeft een eigen kenmerk of symbool, dat via een spel (ArcheoGo) kan worden verzameld. Voor het einde van het jaar komen er nog eens minimaal 16 nieuwe archeologische belevingsplekken bij. De gemeente Weert krijgt twee extra locaties. Dit betekent, dat er voor eind van dit jaar ten minste 30 Archeo Route Limburg belevingsplekken zijn.


Rijke Limburgse geschiedenis

Daarmee is het einde nog niet in zicht. De rijke Limburgse geschiedenis is immers een onuitputtelijke bron voor archeologen. Er liggen op dit moment dan ook alweer nieuwe opdrachten voor uitbreiding ná deze 30 locaties. Daarnaast bestudeert een aantal Limburgse gemeentes met welke verhalen zij wellicht kunnen deelnemen aan de Archeo Route Limburg.


Naar provinciale route

Het project staat niet alleen open voor overheden. Ook voor andere organisaties die met archeologische verhalen willen aansluiten bij de Archeo Route Limburg is subsidie beschikbaar. Iedere deelnemende locatie profiteert van de bekendheid van het project, nu en wellicht nog meer in de toekomst. Vanaf de 2e helft van 2019 worden de beschikbare marketingmiddelen voor dit project nog intensiever ingezet. De Archeo Route Limburg biedt dan voldoende locaties voor een afwisselende, volwaardige provinciale route.

Trefwoorden: route, geschiedenis, beleving, fietsen, wandelen, educatie, cultuur
Vacature


||| Blogs |||

12/06/19
Slapen in een gevangenis over de grens!
Slapen in een gevangenis over de grens!
12/06/19 · Horeca · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 2 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We laten ons vermaken en slapen bij het Road Stop Motel in Dortmund.
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
08/04/19
2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/06/19
Eerste caravan met energielabel
Als eerste caravan ooit heeft het model Shelter van Kip een energielabel gekregen.
14/06/19
Nieuwe sluis Kornwerderzand enorme opsteker voor superjachtbouw
De superjachtbouw in Noord-Nederland krijgt een enorme impuls nu de financiering voor de nieuwe sluis bij Kornwerderzand in de Afsluitdijk rond is.
12/06/19
Waterspel & de attractiewaarde van De Krim
Hoe kun je als sport- en recreatiebedrijf aantrekkelijk en relevant blijven voor bezoekers en proactief, jaarrond, bezoekersaantallen te beïnvloeden.
12/06/19
TUI zet Escape Room in voor laatboekers
Om laatboekers te helpen bij hun vakantiekeuze heeft TUI een pop-up Escape Room gemaakt die de in juni op tour door Nederland gaat.
11/06/19
Directie Eijsink verwelkomt CTO Hans Gringhuis
Het voorheen driekoppige directieteam van automatiseringsspecialist Eijsink is vanaf vandaag uitgebr...
11/06/19
De 100 grootste horecabedrijven van Nederland
McDonald’s is wederom het grootste horecabedrijf van Nederland. Op plaatsen twee en drie staan net als vorig jaar Van der Valk en Landal GreenParks. Dat blijkt uit de Top 100 van Misset Horeca.
11/06/19
Programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee gelanceerd
Met het programma Sportstimulering en Revalidatie aan Zee moet sporten op het Scheveningse strand de komende twee jaar ook mogelijk worden voor minder voor de hand liggende groepen.
11/06/19
Slapen bij Avonturenboerderij Molenwaard
Dagattractie Avonturenboerderij Molenwaard wordt twee nachten ook kampeerboerderij. Ook de vaste karakters Fien en Teun blijven slapen. Er is plaats voor maximaal 100 gasten.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk