Geplaatst op: 06-05-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuw wervingssysteem helpt bij zoektocht naar flexkrachten

Uitzendbureaus nu via Omnidex toegang tot Roompot Vakanties

Nieuw wervingssysteem helpt bij zoektocht naar flexkrachten

Om sneller en makkelijker flexibel personeel te werven gaat Roompot Vakanties gebruikmaken van het nieuw ontwikkelde programma Omnidex. Op drukke zomerse dagen heeft de vakantieaanbieder heel veel extra schoonmakers en horecamedewerkers nodig en dankzij dit nieuwe systeem kan Roompot potentieel putten uit het landelijke bestand van uitzendorganisaties, waardoor het zoekgebied aanzienlijk wordt uitgebreid.


Omnidex is een voorselectiesysteem op het gebied van flexwerk dat werkgevers koppelt aan flexkrachten die staan ingeschreven bij alle uitzendbureaus en erkende intermediairs. Dankzij de implementatie van dit nieuwe systeem zal het zoeken en vinden van geschikte kandidaten sneller gaan dan dat ieder uitzendbureau apart benaderd moet worden. Ook wordt het zoekgebied sterk uitgebreid. In potentie kunnen namelijk alle uitzendorganisaties in Nederland zich inschrijven en op aanvragen van Roompot reageren.


Uitkomst

Jurgen van Cutsem, CEO van Roompot Vakanties: "Dit systeem vormt een uitkomst voor ons, zeker nu het drukke vakantieseizoen weer nadert. Het vinden van voldoende goede krachten is in onze sector de grootste uitdaging. We zijn dan ook blij dat een deel van dit proces met Omnidex wordt ondersteund.”

Omnidex selecteert niet alleen op opleiding en werkervaring, maar kijkt ook naar kwaliteiten als klantgerichtheid en naar sociale competenties. "We focussen ons puur op de inhoud van de kandidaten en kijken niet via welk uitzendbureau ze bij ons zijn aangemeld”, aldus directeur van Omnidex Roy van der Maas. Uitzenders kunnen het systeem gebruiken naast hun huidige acquisitie en relatiebeheer.


Over Omnidex

Omnidex is een nieuw voorselectiesysteem op het gebied van flexwerk. Het ontzorgt werkgevers door, onder andere, veel kostbare tijd te besparen binnen de selectieprocedures van uitzendbureaus en tijdelijke werknemers. Ook verbetert het de inkooppositie, omdat in potentie alle uitzendorganisaties in Nederland op aanvragen kunnen reageren. Voor uitzendbureaus is het systeem van Omnidex een praktische en effectieve manier om kandidaten aan te bieden bij nieuwe werkgevers. Voor werkgevers vergroot het systeem de kans op een succesvolle match tussen kandidaat en bedrijf. Uitzenders kunnen gratis van het systeem gebruikmaken en betalen alleen bij een succesvolle plaatsing een kleine fee. Op korte termijn kunnen werkgevers en uitzendbureaus ook uitgebreide persoonlijkheidstesten bij Omnidex afnemen.

Link: https://www.omnidex.nl/
Trefwoorden: Wervingssysteem, flexkrachten, horecameewerkers, schoonmaakmedewerkers
Vacature

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/05/19
ABN AMRO: Nederlands toerisme blijft sterk groeien
Door de welvaartsgroei en de grotere bereikbaarheid van bestemmingen blijft het toerisme in Nederland ook in de komende jaren stijgen. De groei in de regio is sterker dan op de toeristische hotspots. Dat schrijft ABN AMRO in haar nieuwste Prognose Leisure 2019-2020.
16/05/19
Exclusief voor leden
Nieuwe systematiek voor Amsterdamse toeristenbelasting
De gemeente Amsterdam gaat 300 miljoen euro in de stad investeren. Bezoekers moeten ook meer gaan betalen aan de stad.
16/05/19
Exclusief voor leden
Holidayguru verhuist van Dortmund naar Utrecht
Utrecht wordt de nieuwe thuisbasis van Holidayguru Nederland, een merk van het Duitse bedrijf UNIQ...
16/05/19
Exclusief voor leden
David Lynch succes, 12.000 punten American Cherry Pie verkocht
Leisure, de combinatie van functies in de vrijetijdssector maakt dat de som van de bezoekers veel ...
16/05/19
Ondernemen in grensregio Limburg
Lydia Peeters, de Vlaamse minister van Financiën, benadrukt het belang van Euregionaal ondernemen m...
15/05/19
2,5 miljoen Nederlanders plannen lange zomervakantie in eigen land
Deze zomer gaat naar verwachting 70% van de Nederlanders op vakantie, dat zijn bijna 12 miljoen Nede...
15/05/19
Versterking bruggen Giethoorn tegen toeristenboten
Op maandag 13 mei is gestart met het aanbrengen van aanvaarbeveiliging bij particuliere bruggen in ...
15/05/19
Exclusief voor leden
ANVR achter vliegtax als het naar milieuverbetering gaat
Belastingen houden de toeristische sector bezig. KHN liet vandaag weten tegen de stijging van gemeen...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk