Geplaatst op: 06-05-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuw wervingssysteem helpt bij zoektocht naar flexkrachten

Uitzendbureaus nu via Omnidex toegang tot Roompot Vakanties

Nieuw wervingssysteem helpt bij zoektocht naar flexkrachten

Om sneller en makkelijker flexibel personeel te werven gaat Roompot Vakanties gebruikmaken van het nieuw ontwikkelde programma Omnidex. Op drukke zomerse dagen heeft de vakantieaanbieder heel veel extra schoonmakers en horecamedewerkers nodig en dankzij dit nieuwe systeem kan Roompot potentieel putten uit het landelijke bestand van uitzendorganisaties, waardoor het zoekgebied aanzienlijk wordt uitgebreid.


Omnidex is een voorselectiesysteem op het gebied van flexwerk dat werkgevers koppelt aan flexkrachten die staan ingeschreven bij alle uitzendbureaus en erkende intermediairs. Dankzij de implementatie van dit nieuwe systeem zal het zoeken en vinden van geschikte kandidaten sneller gaan dan dat ieder uitzendbureau apart benaderd moet worden. Ook wordt het zoekgebied sterk uitgebreid. In potentie kunnen namelijk alle uitzendorganisaties in Nederland zich inschrijven en op aanvragen van Roompot reageren.


Uitkomst

Jurgen van Cutsem, CEO van Roompot Vakanties: "Dit systeem vormt een uitkomst voor ons, zeker nu het drukke vakantieseizoen weer nadert. Het vinden van voldoende goede krachten is in onze sector de grootste uitdaging. We zijn dan ook blij dat een deel van dit proces met Omnidex wordt ondersteund.”

Omnidex selecteert niet alleen op opleiding en werkervaring, maar kijkt ook naar kwaliteiten als klantgerichtheid en naar sociale competenties. "We focussen ons puur op de inhoud van de kandidaten en kijken niet via welk uitzendbureau ze bij ons zijn aangemeld”, aldus directeur van Omnidex Roy van der Maas. Uitzenders kunnen het systeem gebruiken naast hun huidige acquisitie en relatiebeheer.


Over Omnidex

Omnidex is een nieuw voorselectiesysteem op het gebied van flexwerk. Het ontzorgt werkgevers door, onder andere, veel kostbare tijd te besparen binnen de selectieprocedures van uitzendbureaus en tijdelijke werknemers. Ook verbetert het de inkooppositie, omdat in potentie alle uitzendorganisaties in Nederland op aanvragen kunnen reageren. Voor uitzendbureaus is het systeem van Omnidex een praktische en effectieve manier om kandidaten aan te bieden bij nieuwe werkgevers. Voor werkgevers vergroot het systeem de kans op een succesvolle match tussen kandidaat en bedrijf. Uitzenders kunnen gratis van het systeem gebruikmaken en betalen alleen bij een succesvolle plaatsing een kleine fee. Op korte termijn kunnen werkgevers en uitzendbureaus ook uitgebreide persoonlijkheidstesten bij Omnidex afnemen.

Link: https://www.omnidex.nl/
Trefwoorden: Wervingssysteem, flexkrachten, horecameewerkers, schoonmaakmedewerkers
    

||| Blogs |||

03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/09/19
Texelse Hoge Berg icoonlandschap
Tijdens Open Monumentendag afgelopen 14 september is de Texelse Hoge Berg uitgeroepen tot Icoonlands...
12/09/19
Marketing D-Day: van een zoeker naar een boeker
Donderdag 3 oktober vindt in de inspirerende omgeving van Emesa (Amsterdam) de vakdag Marketing D-Da...
12/09/19
Toeristen besteden 1,7 miljard euro in Drenthe
In de Drentse vrijetijdseconomie werd het afgelopen jaar 1,7 miljard euro uitgegeven Dat maakte Marketing Drenthe bekend op een werkbezoek van Provinciale Statenleden afgelopen.
11/09/19
180 miljoen euro voor regionale opgaven
Vanaf maandag 9 september 2019 kunnen er opnieuw voorstellen worden aangemeld voor de Regio Deals. H...
11/09/19
Exclusief voor leden
Concept freestyle cruisen twintig jaar oud
Tafelschikking, vaste dinertijden, dat zijn een paar onderdelen die cruisemaatschappij Norwegian Cru...
10/09/19
Europa-Park voor zesde keer op rij verkozen tot beste attractiepark ter wereld
Zaterdagavond vond in het Amerikaanse attractiepark 'Silverwood' in Idaho de uitreiking van de 'Gold...
09/09/19
Wie winnen de Award ‘Het leukste dagje uit over de grens’?
Tijdens de Belevingvakbeurs – Welt der Freizeit in het alom bekende Wunderland Kalkar – Duitsland vindt het eerste congres plaats van recreatieondernemers uit Duitsland en Nederland en dan speciaal uit de grensregio
06/09/19
Reacties Gastvrij Nederland en NBTC op Rli advies
De Raad voor Leefomgeving en Infrastructuur constateert dat de aandacht voor toerisme in het beleid ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk