Geplaatst op: 06-05-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuw wervingssysteem helpt bij zoektocht naar flexkrachten

Uitzendbureaus nu via Omnidex toegang tot Roompot Vakanties

Nieuw wervingssysteem helpt bij zoektocht naar flexkrachten

Om sneller en makkelijker flexibel personeel te werven gaat Roompot Vakanties gebruikmaken van het nieuw ontwikkelde programma Omnidex. Op drukke zomerse dagen heeft de vakantieaanbieder heel veel extra schoonmakers en horecamedewerkers nodig en dankzij dit nieuwe systeem kan Roompot potentieel putten uit het landelijke bestand van uitzendorganisaties, waardoor het zoekgebied aanzienlijk wordt uitgebreid.


Omnidex is een voorselectiesysteem op het gebied van flexwerk dat werkgevers koppelt aan flexkrachten die staan ingeschreven bij alle uitzendbureaus en erkende intermediairs. Dankzij de implementatie van dit nieuwe systeem zal het zoeken en vinden van geschikte kandidaten sneller gaan dan dat ieder uitzendbureau apart benaderd moet worden. Ook wordt het zoekgebied sterk uitgebreid. In potentie kunnen namelijk alle uitzendorganisaties in Nederland zich inschrijven en op aanvragen van Roompot reageren.


Uitkomst

Jurgen van Cutsem, CEO van Roompot Vakanties: "Dit systeem vormt een uitkomst voor ons, zeker nu het drukke vakantieseizoen weer nadert. Het vinden van voldoende goede krachten is in onze sector de grootste uitdaging. We zijn dan ook blij dat een deel van dit proces met Omnidex wordt ondersteund.”

Omnidex selecteert niet alleen op opleiding en werkervaring, maar kijkt ook naar kwaliteiten als klantgerichtheid en naar sociale competenties. "We focussen ons puur op de inhoud van de kandidaten en kijken niet via welk uitzendbureau ze bij ons zijn aangemeld”, aldus directeur van Omnidex Roy van der Maas. Uitzenders kunnen het systeem gebruiken naast hun huidige acquisitie en relatiebeheer.


Over Omnidex

Omnidex is een nieuw voorselectiesysteem op het gebied van flexwerk. Het ontzorgt werkgevers door, onder andere, veel kostbare tijd te besparen binnen de selectieprocedures van uitzendbureaus en tijdelijke werknemers. Ook verbetert het de inkooppositie, omdat in potentie alle uitzendorganisaties in Nederland op aanvragen kunnen reageren. Voor uitzendbureaus is het systeem van Omnidex een praktische en effectieve manier om kandidaten aan te bieden bij nieuwe werkgevers. Voor werkgevers vergroot het systeem de kans op een succesvolle match tussen kandidaat en bedrijf. Uitzenders kunnen gratis van het systeem gebruikmaken en betalen alleen bij een succesvolle plaatsing een kleine fee. Op korte termijn kunnen werkgevers en uitzendbureaus ook uitgebreide persoonlijkheidstesten bij Omnidex afnemen.

Link: https://www.omnidex.nl/
Trefwoorden: Wervingssysteem, flexkrachten, horecameewerkers, schoonmaakmedewerkers

CELTH
 





||| Nieuws |||

29/03/24
Exclusief voor leden
European Sleeper arriveert voor het eerst in Praag
Nederland heeft een rechtstreekse nachtverbinding per trein met Praag. Deze week is de eerste European Sleeper gearriveerd in Praag.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.
22/03/24
Exclusief voor leden
Wereldreistrends
Een interessant onderzoek van Skyscanner die het recente boekgedrag van reizigers wereldwijd in kaart heeft gebracht. Ze rapporteren over reisplannen voor de periode juni-augustus 2024 en spiltsen die uit naar regio.
20/03/24
Veel reisverkeer met Paasweekend
Parijs, Barcelona en Amsterdam zijn de meest populaire bestemmingen voor Nederlanders tijdens het Paasweekend. Naar Nederland komen vooral Duitsers, Belgen en Italianen. De Fransen volgen op plek 4. Dat ziet Booking.com in haar data.
14/03/24
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44).
14/03/24
Kampeerbosje Leerdam en De Dassenburcht winnen Gouden Haring
In de categorie Goud Waard ontving Natuurkampeerterrein Kampeerbosje Leerdam een Gouden Haring voor hun prominente rol in het behoud en de versterking van het netwerk Natuurkampeerterreinen.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...