Apeldoorn vult toeristische database
Om het aanbod in Apeldoorn snel te kunnen vinden, hebben de gemeente, de leden van Toeristisch Platform Apeldoorn (TPA) en Apeldoorn Marketing geïnvesteerd in een slimme database achter UITinApeldoorn.nl. Jaarlijks wordt dit online platform ruim 600.000 keer bezocht. Het vullen van de database is de eerste stap.
Via de website UITinApeldoorn.nl kunnen bezoekers nu gemakkelijk aangeven waar zij naar op zoek zijn. Wil je iets doen met kinderen, iets buiten in de natuur, wil je de hond mee wilt nemen of zoek je een rolstoelvriendelijk uitje? Hoe meer zoektermen de bezoeker invoert, hoe specifieker je zoekt.Het levert maatwerk informatievoorziening om digitaal of in print te verstrekken. Voor receptiemedewerkers van onder meer hotels, campings en vakantieparken wordt het zo gemakkelijker om gasten met de volledige en juiste informatie goed van dienst te zijn.
Database krijgt meer categorieën
De ontwikkeling van de toeristische database wordt stapsgewijs doorgevoerd. In deze eerste fase is de database gevuld met alle toeristische trekpleisters en de verblijfslocaties, zoals hotels en vakantieparken. Daar komen later dit jaar nog andere categorieën bij.Topics:Dagrecreatie, Leisure, Marketing, Toerisme
Trefwoorden: toerisme, database, marketing, accommodatie