Geplaatst op: 06-05-2019
Auteur: Marc Gerlings

Apeldoorn vult toeristische database

Apeldoorn vult toeristische database
Om het aanbod in Apeldoorn snel te kunnen vinden, hebben de gemeente, de leden van Toeristisch Platform Apeldoorn (TPA) en Apeldoorn Marketing geïnvesteerd in een slimme database achter UITinApeldoorn.nl. Jaarlijks wordt dit online platform ruim 600.000 keer bezocht. Het vullen van de database is de eerste stap.

Via de website UITinApeldoorn.nl kunnen bezoekers nu gemakkelijk aangeven waar zij naar op zoek zijn. Wil je iets doen met kinderen, iets buiten in de natuur, wil je de hond mee wilt nemen of zoek je een rolstoelvriendelijk uitje? Hoe meer zoektermen de bezoeker invoert, hoe specifieker je zoekt.Het levert maatwerk informatievoorziening om digitaal of in print te verstrekken. Voor receptiemedewerkers van onder meer hotels, campings en vakantieparken wordt het zo gemakkelijker om gasten met de volledige en juiste informatie goed van dienst te zijn.

Database krijgt meer categorieën

De ontwikkeling van de toeristische database wordt stapsgewijs doorgevoerd. In deze eerste fase is de database gevuld met alle toeristische trekpleisters en de verblijfslocaties, zoals hotels en vakantieparken. Daar komen later dit jaar nog andere categorieën bij.
Trefwoorden: toerisme, database, marketing, accommodatie

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...