Geplaatst op: 29-04-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Wat heeft Visit Flevoland in 2018 bereikt?

Wat heeft Visit Flevoland in 2018 bereikt?

Flevoland is in toeristisch Nederland een kleine speler. Toch weerhoud dat de provincie niet van haar jaarverslag over 2018 met trots te presenteren.


Flevoland heeft in 2018 het verhaal van de provincie omgezet naar een brand Fevoland wat resulteerde in een nieuw beeldmerk, tone of voice, beeldstrategie en een nieuwe website. Als kers op de taart ging in januari 2019 Visit Flevoland als zelfstandige organisatie van start.

Wat is er bereikt?

  

Een overzicht van de resultaten tot nu toe:

  • In 2018 werden in Flevoland 1,5 miljoen overnachtingen van Nederlanders geregistreerd.
  • Buitenlandse toeristen realiseerden 776 duizend overnachtingen.
  • Doelgroepen zijn de Flevolander, de Nederlander en de internationale bezoeker.
  • Flevoland richt zich in het buitenland op de dichtbijmarken Duitsland en België
  • Meer dan 30 journalisten uit 9 verschillende landen hebben Flevoland bezocht
  • Visit Flevoland heeft campagnes gedaan voor de Flevolanders zelf (Flevoland lijkt nergens op), in Nederland (Zomercampagne voor de regio op maximaal 1 uur rijden) en internationaal rond Amsterdam bezoeken, Holland zien, Nederland Waterland en Tulpen in Duitsland. Daarvoor werd met diverse partijen samengewerkt.

 De komende jaren staat er in Flevoland heel wat te gebeuren rond de opening van Lelystad Airport, de Floriade, Erfgoedcentrum Schokland en de kustontwikkeling bij Lelystad.
 
Link: https://indd.adobe.com/view/447156fa-f362-47c7-bb09-7db407913702
Trefwoorden: toerisme, marketing, Flevoland
Vacature

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/05/19
ABN AMRO: Nederlands toerisme blijft sterk groeien
Door de welvaartsgroei en de grotere bereikbaarheid van bestemmingen blijft het toerisme in Nederland ook in de komende jaren stijgen. De groei in de regio is sterker dan op de toeristische hotspots. Dat schrijft ABN AMRO in haar nieuwste Prognose Leisure 2019-2020.
16/05/19
Exclusief voor leden
Nieuwe systematiek voor Amsterdamse toeristenbelasting
De gemeente Amsterdam gaat 300 miljoen euro in de stad investeren. Bezoekers moeten ook meer gaan betalen aan de stad.
16/05/19
Exclusief voor leden
Holidayguru verhuist van Dortmund naar Utrecht
Utrecht wordt de nieuwe thuisbasis van Holidayguru Nederland, een merk van het Duitse bedrijf UNIQ...
16/05/19
Exclusief voor leden
David Lynch succes, 12.000 punten American Cherry Pie verkocht
Leisure, de combinatie van functies in de vrijetijdssector maakt dat de som van de bezoekers veel ...
16/05/19
Ondernemen in grensregio Limburg
Lydia Peeters, de Vlaamse minister van Financiën, benadrukt het belang van Euregionaal ondernemen m...
15/05/19
2,5 miljoen Nederlanders plannen lange zomervakantie in eigen land
Deze zomer gaat naar verwachting 70% van de Nederlanders op vakantie, dat zijn bijna 12 miljoen Nede...
15/05/19
Versterking bruggen Giethoorn tegen toeristenboten
Op maandag 13 mei is gestart met het aanbrengen van aanvaarbeveiliging bij particuliere bruggen in ...
15/05/19
Exclusief voor leden
ANVR achter vliegtax als het naar milieuverbetering gaat
Belastingen houden de toeristische sector bezig. KHN liet vandaag weten tegen de stijging van gemeen...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk