Geplaatst op: 23-04-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWold NRIT

Drukke Paasdagen voor Keukenhof

Drukke Paasdagen voor Keukenhof
Bron: Pixabay

NBTC Holland Marketing heeft de bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie gelanceerd. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden. Dat de Nederlandse bollen populair zijn, bleek deze Paasdagen wel uit een zo drukke Keukenhof dat werd opgeroepen het park een andere keer te bezoeken. 


"Toeristen zijn van harte welkom bij de iconische bollenvelden, maar ze moeten rekening houden met de gewassen,” aldus Jos Vranken, directeur NBTC. "Veel  toeristen brengen  een bezoek aan de bollenvelden. Fotograferende toeristen hebben vaak niet door dat ze onbewust schade veroorzaken een de velden. De campagne moet daarom toeristen in laten zien dat ze ook op andere manieren mooie foto’s kunnen maken van de tulpen met nagenoeg hetzelfde effect.”



Extreem drukke Pasen voor Keukenhof

  

Tijdens de Paasdagen was het zo druk in de Keukenhof dat het park bezoekers opriep een andere dag naar het bloemenpark te komen. Het parkeerterrein was vol en de wegen rond het park waren, mede door strandverkeer,  verstopt. Zelfs de speciale pendelbus kon de Keukenhof niet meer bereiken en stopte met rijden. De Keukenhof trok in het Paasweekeinde ruim 200 duizend bezoekers. Vorig jaar, toen het veel kouder was, waren dat er nog 80 duizend. Volgens directeur Bart Siemerink kan de regio de drukte niet meer aan en moet er fors worden geïnvesteerd in de wegen in de Bollenstreek. "Daar pleiten wij al jaren voor", zegt Siemerink tegen het AD. "We hebben de provincies Noord- en Zuid-Holland en gemeenten Lisse,  Hillegom, Teylingen en Haarlemmermeer zelfs aangeboden om daaraan mee te betalen, maar er ligt nog niet eens een plan. Het is de hoogste tijd dat de verkeerswethouders en gedeputeerden daarmee aan de slag gaan." 


De Keukenhof is nog tot en met 19 mei geopend.

Trefwoorden: attractieparken, zuid-holland
    

||| Blogs |||

24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...
18/06/19
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
18/06/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 3 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We gaan op bezoek bij het Bernepark waar het bezoekerscentrum in een oude waterzuivering is gebouwd. Je kunt er zelfs slapen in rioolbuizen. Ook bezoeken we Ski Resort Alpenpark- Neuss en slapen daar in Hotel Fire & ICE.
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/08/19
Exclusief voor leden
Zes miljoenste bezoeker voor GaiaZOO
Op donderdag 22 augustus ontving GaiaZOO de zes miljoenste bezoeker sinds de opening van de dierent...
12/08/19
Tweede locatie voor VR-Room
Op 1 september 2019 opent The VR Room haar deuren in Amsterdam. Na een succesvolle locatie in Utrecht opent de eerste Virtual Reality aanbieder van Nederland nu een gloednieuwe vestiging in Amsterdam.
07/08/19
Dagje attractiepark, dierentuin en cultuur fors duurder
Een dagje uit is de afgelopen vijf jaar fors duurder geworden. De prijzen voor attractieparken, dierentuinen, evenementen en culturele attracties stegen veel sterker dan het gemiddeld prijsniveau in Nederland.
26/07/19
Campagne tegen dierenattracties
Dierenbeschermingsorganisaties zijn een campagne gestart om vakantiegangers te waarschuwen niet naar attracties te gaan met waar ze zich kunnen vermaken met wilde dieren.
25/07/19
Exclusief voor leden
Europa-Park heropent Scandinavisch themagebied
Deze week heropende het Scandinavische themagebied van Europa-Park na een verwoestende brand in mei 2018.
24/07/19
Exclusief voor leden
Amsterdam krijgt met WONDR een popup experience
Op 18 september opent pop-upexperience WONDR haar deuren in Amsterdam. Met vijftien interactieve installatieruimtes speelt WONDR in op de behoefte van de jonge, social-minded generatie, die steeds opzoek is naar nieuwe unieke ervaringen.
24/07/19
Afkoelen in Toverland en Wildlands
Toverland speelt altijd heel erg handig in op de actualiteit. Nu ook weer met de hitte. Gasten van Toverland kunnen vanaf woensdag 24 juli extra afkoelen in wildwaterbaan Djengu River.
11/07/19
Exclusief voor leden
De snelste achtbaan van de Benelux
Attractiepark Bobbejaanland heeft haar nieuwste triple launch coaster van de Duitse fabrikant Gerstlauer in gebruik genomen. De nieuwe attractie FURY staat in een nieuw 2 ha groot themagebied en is de snelste coaster van de Benelux.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk