Geplaatst op: 23-04-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWold NRIT

Drukke Paasdagen voor Keukenhof

Drukke Paasdagen voor Keukenhof
Bron: Pixabay

NBTC Holland Marketing heeft de bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie gelanceerd. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden. Dat de Nederlandse bollen populair zijn, bleek deze Paasdagen wel uit een zo drukke Keukenhof dat werd opgeroepen het park een andere keer te bezoeken. 


"Toeristen zijn van harte welkom bij de iconische bollenvelden, maar ze moeten rekening houden met de gewassen,” aldus Jos Vranken, directeur NBTC. "Veel  toeristen brengen  een bezoek aan de bollenvelden. Fotograferende toeristen hebben vaak niet door dat ze onbewust schade veroorzaken een de velden. De campagne moet daarom toeristen in laten zien dat ze ook op andere manieren mooie foto’s kunnen maken van de tulpen met nagenoeg hetzelfde effect.”



Extreem drukke Pasen voor Keukenhof

  

Tijdens de Paasdagen was het zo druk in de Keukenhof dat het park bezoekers opriep een andere dag naar het bloemenpark te komen. Het parkeerterrein was vol en de wegen rond het park waren, mede door strandverkeer,  verstopt. Zelfs de speciale pendelbus kon de Keukenhof niet meer bereiken en stopte met rijden. De Keukenhof trok in het Paasweekeinde ruim 200 duizend bezoekers. Vorig jaar, toen het veel kouder was, waren dat er nog 80 duizend. Volgens directeur Bart Siemerink kan de regio de drukte niet meer aan en moet er fors worden geïnvesteerd in de wegen in de Bollenstreek. "Daar pleiten wij al jaren voor", zegt Siemerink tegen het AD. "We hebben de provincies Noord- en Zuid-Holland en gemeenten Lisse,  Hillegom, Teylingen en Haarlemmermeer zelfs aangeboden om daaraan mee te betalen, maar er ligt nog niet eens een plan. Het is de hoogste tijd dat de verkeerswethouders en gedeputeerden daarmee aan de slag gaan." 


De Keukenhof is nog tot en met 19 mei geopend.

Trefwoorden: attractieparken, zuid-holland

||| Blogs |||

13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?
22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/01/20
Exclusief voor leden
Leren bij attractiepark tijdens onderwijsstaking
Wie tijdens de landelijke onderwijsstaking op 30 en 31 januari tóch wil leren, kan terecht bij Tove...
21/01/20
Onder water slapen bij walrussen en ijsberen in Pairi Daiza Resort
De Belgische dierentuin Pairi Daiza verdubbelt in maart met 50 nieuwe accommodaties haar overnachtingsaanbod. Bijzonder aan de accommodaties is dat je heel, heel dicht bij de dieren mag slapen.
09/01/20
Exclusief voor leden
Inflatie omhoog, in onze branche stijgen prijzen nog eens bovengemiddeld
Nederland had in 2019 de op één na hoogste inflatie van de Eurozone. In onze branche stegen de prijzen bovengemiddeld.
08/01/20
Exclusief voor leden
Hoe hebben de dagattracties het in 2019 gedaan?
In januari komen veel Nederlandse dagattracties met de resultaten over 2019. In dit artikel, dat continu wordt aangevuld, gaan we u daarvan steeds op de hoogte houden.
06/01/20
Vier awards voor Pairi Daiza
Pairi Daiza en de Pairi Daiza Foundation zijn bij de Giant Panda Global Awards bekroond met vier awards.
03/01/20
Verrassende top 25 van dagjes uit
Een opvallende top 25 met Nederlandse dagattracties die op de website DagjeWeg.nl het meest bezocht zijn.
03/01/20
Records voor Europa-Park
Het Duitse attractiepark Europa-Park heeft in 2019 een recordaantal bezoekers getrokken en investeerde maar liefst 180 miljoen euro.
30/12/19
Plopsa neemt Comics Station over
Het noodlijdende indoor attractiepark Comics Station in Antwerpen is overgenomen door de Plopsa Group.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk