Geplaatst op: 19-04-2019

Sustainable Brand Index voor Landal

Sustainable Brand Index voor Landal
Foto: Landal GreenParks.

Landal GreenParks heeft de Sustainable Brand Index van 2019 in de categorie Travel en Leisure gewonnen. Nadat de vakantieaanbieder ook vorig jaar de onderscheiding al in de wacht sleepte, mag Landal zich ook dit jaar het meest duurzame reismerk van Nederland noemen. De onderscheiding werd gisteravond in Amsterdam uitgereikt aan Tanja Roeleveld Programma Manager Duurzaam & Betrokken Ondernemen van Landal GreenParks.


De Sustainable Brand Index is een internationaal onafhankelijk onderzoek waarbij consumenten worden geïnterviewd over duurzaamheid en de communicatie van consumentenmerken. De Sustainable Brand Index wordt jaarlijks uitgevoerd in Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland en sinds 2017 ook in Nederland. Dit jaar zijn 1148 merken beoordeeld, waarvan 167 uit Nederland. Landal GreenParks voert de sector Travel & Leisure aan, een van de elf sectoren waarin de merken zijn verdeeld. In de overall ranking van alle elf sectoren is Landal zeven plaatsen gestegen, van de 25e plaats in 2018 naar de 18e plaats dit jaar.


"Deze waardering door gasten is een geweldige erkenning van onze ambities en inspanningen op het gebied van duurzaamheid. Het was al bijzonder om deze onderscheiding vorig jaar uitgereikt te krijgen, maar om hem voor de tweede keer op rij te winnen is een grote eer,” aldus Dirk Anbeek, algemeen directeur van Landal GreenParks. "In deze award klinkt door wat onze gasten op de parken ervaren. We integreren duurzaamheid als onderdeel van de vakanties van onze gasten. We laten hen de natuur beleven, zodat zij het bewustzijn van onze leefomgeving en de liefde voor de natuur mee naar huis nemen. Onvergetelijke vakanties met een positieve impact op natuur, regio, mensen en klimaat.”


Goed imago

Ook uit onderzoek, uitgevoerd door Landal GreenParks, onder haar gasten blijkt dat Landal een goed imago heeft op het gebied van duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het onderzoek is in de belangrijkste vier bestemmingsgebieden Nederland, Duitsland, Vlaanderen en Denemarken, uitgevoerd.


- Het overgrote deel van de gasten uit alle landen (tweederde tot bijna 95% van de gasten), geeft aan dat ze het belangrijk vinden dat vakantieparken duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Minder dan 10% vindt niet belangrijk.


- Zo’n 60% - 70% van de gasten geeft aan dat ze het (zeer) eens is met de stelling dat Landal GreenParks een duurzame en maatschappelijk verantwoorde organisatie is. Wel is er nog een groep gasten (onder Duitsers en Denen ruim 10%) die niet weten in hoeverre dat het geval is.


- Duitsers hechten het grootste belang aan duurzaamheid; bij het afnemen van diensten in algemene zin en het (boeken van) bungalowvakanties in het bijzonder. De Denen hechten daar juist het minste belang aan.


- Duitsers en Denen vertalen het belang van duurzaamheid vrij consequent naar al dan niet boeken. Bij Nederlanders en Vlamingen zit er een groter verschil tussen wat zij vinden en hoe ze ook daadwerkelijk handelen (boeken).

Trefwoorden: duurzaam, reizen, accommodatie

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • ||| Blogs |||

    13/05/20
    Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
    Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
    09/05/20
    Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
    Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
    06/05/20
    Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
    We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
    06/05/20
    De revival van de stacaravan en andere na-Coronaase trends in 2025
    Herinnert u zich nog vaag het artikel uit het Algemeen Dagblad in november 2019? "In 2018 gaven...
    30/03/20
    VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
    Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?

    ||| Twitter |||

    ||| Nieuws |||

    27/05/20
    Studenten gaan sector met COVID-19-crisis helpen
    CELTH organiseert samen met UNWTO, Saxion, NHL Stenden, HZ en BUas de eerste editie van de UNWTO Students’ League in Nederland voor derde- of vierdejaarsstudenten van leisure, toerisme en hospitality opleidingen. De studenten gaan aan de slag aan een case rond de COVID-19-crisis.
    26/05/20
    Na weken van videobellen lijkt vraag naar meetings groot
    Op 1 juni openen de meeste meetingbedrijven weer hun deuren. Na de lockdown sinds 15 maart maken de ...
    26/05/20
    VisitBrabant officieel partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
    VisitBrabant is partner geworden van het Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Dit kennisnetwerk bestaat uit circa 70 destinatie- en citymarketingorganisaties in Nederland.
    26/05/20
    Ons virtueel prikbord van inspiratie: Orchideeën van luchtvaartmaatschappij voor ouderen in Amsterdam
    Naast ons coronadossier met actualiteiten willen we in deze nare tijden ook hoop en inspiratie bieden.
    25/05/20
    iPublishing pakt sterke positie in jongerenreizen
    Online mediabedrijf iPublishing heeft een portfolio van 7 jongerenvakantie websites, 14 gerelateerde premium domeinnamen en social media kanalen overgenomen van Summer Sites.
    25/05/20
    Verbeteringen in WILDLANDS
    Dierentuin WILDLANDS heeft de sluiting door coronacrisis aangegrepen om meerdere kleine verbeteringen door te voeren. Vandaag ging het park weer open, uiteraard met een anderhalve meter protocol.
    25/05/20
    Hoe tevreden zijn Nederlanders met hun vrije tijd?
    In de Monitor Brede Welvaart onderzocht het CBS hoe het staat met de tevredenheid van de Nederlanders ten aanzien van de vrije tijd.
    25/05/20
    Rekenkamer kritisch op reisadviezen
    De Nederlandse Rekenkamer is erg kritisch op de totstandkoming van de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken.