Geplaatst op: 18-04-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Miljoen internationale toeristen verwacht met Pasen

Miljoen internationale toeristen verwacht met Pasen
Bron: Pixabay

In het paasweekend komen circa een miljoen internationale toeristen naar Nederland. Dit zijn er 150.000 meer dan afgelopen jaar. Vooral Belgen en Duitsers bezoeken met deze dagen ons land. Met Pasen gaan ook zo’n 350.000 Nederlanders op vakantie in eigen land. Zij geven samen ruim 800 miljoen euro uit. Dat verwacht NBTC Holland Marketing die met de regio's campagne voert voor herhaalbezoek.


"Nederland verwacht met name toeristen uit de buurlanden, zo’n 65% komt naar schatting uit Duitsland en 25% uit België. Deze toeristen komen vaker terug en bezoeken uiteenlopende plekken in ons land. Dat is gunstig aangezien hierdoor meerdere plekken profiteren van het bezoek door deze graag geziene toeristen,” aldus Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing.

Nederland in trek bij buurlanden

  

Nederland is voor Duitsers en Belgen één van de belangrijkste bestemmingen voor een korte vakantie. "De toeristen uit de buurlanden staan erom bekend dat ze Nederland vaker bezoeken, zo ook met Pasen. Bijna tweederde van de Duitse en driekwart van de Belgische vakantiegangers is recent eerder in Nederland geweest. Met deze gedachte startten wij afgelopen jaar, in samenwerking met verschillende regio’s verspreid door het land, een campagne die zich specifiek richt op herhaalbezoekers. Deze toeristen staan open voor het ontdekken en ervaren van nieuwe plekken in ons land,” aldus Jos Vranken.

 

Ruim 800 miljoen euro aan toeristische bestedingen

  

Toeristen geven naar verwachting dit paasweekend 800 miljoen euro uit in Nederland. Jos Vranken: "Nederlanders die op vakantie gaan in eigen land geven bij elkaar zo’n 60 miljoen euro uit. Daarnaast ondernemen Nederlanders ook veel uitstapjes in ons land wat goed is voor 450 miljoen euro aan bestedingen. Internationale toeristen die Nederland bezoeken voor een vakantie of dagje uit, besteden dit weekeinde gezamenlijk zo’n 300 miljoen euro.”

Bollenstreek, kust en Rembrandt & de Gouden Eeuw

  

De kust en de Bollenstreek gaan net als voorgaande jaren druk bezocht worden dit paasweekend. Verder verwachten Nederlandse musea ook veel bezoekers dit paasweekend. "Veel tentoonstellingen staan dit jaar in het teken van Rembrandt & de Gouden Eeuw. Dit themajaar is een initiatief van NBTC waarin allerlei steden en culturele instellingen in Middelburg, Dordrecht, Delft, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Hoorn en Enkhuizen samenwerken met diverse tentoonstellingen en activiteiten verspreid door het land. Op die manier creëren we gezamenlijk een mooi cultureel aanbod dat positief bijdraagt aan Perspectief 2030, de nieuwe visie op de bestemming Nederland waarin alle Nederlanders profiteren van toerisme in 2030.”

 
 
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, binnenlands toerisme, bestedingen, bestemmingen
    

||| Blogs |||

28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

09/08/19
Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn
Het merendeel van de Nederlanders lijkt niets te geven om de ‘looks’ van het cabinepersoneel bi...
08/08/19
Amsterdam pakt foute verhuur fors aan
In de maand juli is in Amsterdam voor bijna 4 ton aan boetes uitgedeeld voor illegale verhuur. ‘J...
08/08/19
Breda nog in de race voor European Capital of Smart Tourism in 2020
Tien steden hebben de shortlist gehaald voor de titel European Capital of Smart Tourism in 2020. Voor Nederland is Breda nog in de race.
07/08/19
Meer maatregelen om in te grijpen bij dominante online platforms
De aanhoudende groei van online platforms biedt duidelijk maatschappelijke voordelen voor mensen en...
06/08/19
Exclusief voor leden
Campagne Lekker Fietsen 2019 sterk online en in print
In de maand mei hield Visit Veluwe de campagne Lekker Fietsen. De campagne kreeg veel aandacht onli...
01/08/19
Nieuwe natuur neemt in enkele jaren landbouwgrond over
Hoe lang duurt het totdat een voormalig landbouwgebied is omgetoverd tot een natuurgebied? Ongeveer ...
31/07/19
Goede eerste vakantiemaand voor Limburg
Na de eerste vakantiemaand maakt Belgisch Limburg de balans op en die ziet er positief uit want de gasten blijven langer en kwamen massaal af op de nieuwe fietsattractie Fietsen door de bomen.
24/07/19
Exclusief voor leden
Roompot stopt sponsoring wielerploeg
Na vijf jaar stopt Roompot met het investeren in een wielerploeg. Dat betekent dat de huidige ploeg...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk