Geplaatst op: 18-04-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Miljoen internationale toeristen verwacht met Pasen

Miljoen internationale toeristen verwacht met Pasen
Bron: Pixabay

In het paasweekend komen circa een miljoen internationale toeristen naar Nederland. Dit zijn er 150.000 meer dan afgelopen jaar. Vooral Belgen en Duitsers bezoeken met deze dagen ons land. Met Pasen gaan ook zo’n 350.000 Nederlanders op vakantie in eigen land. Zij geven samen ruim 800 miljoen euro uit. Dat verwacht NBTC Holland Marketing die met de regio's campagne voert voor herhaalbezoek.


"Nederland verwacht met name toeristen uit de buurlanden, zo’n 65% komt naar schatting uit Duitsland en 25% uit België. Deze toeristen komen vaker terug en bezoeken uiteenlopende plekken in ons land. Dat is gunstig aangezien hierdoor meerdere plekken profiteren van het bezoek door deze graag geziene toeristen,” aldus Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing.

Nederland in trek bij buurlanden

  

Nederland is voor Duitsers en Belgen één van de belangrijkste bestemmingen voor een korte vakantie. "De toeristen uit de buurlanden staan erom bekend dat ze Nederland vaker bezoeken, zo ook met Pasen. Bijna tweederde van de Duitse en driekwart van de Belgische vakantiegangers is recent eerder in Nederland geweest. Met deze gedachte startten wij afgelopen jaar, in samenwerking met verschillende regio’s verspreid door het land, een campagne die zich specifiek richt op herhaalbezoekers. Deze toeristen staan open voor het ontdekken en ervaren van nieuwe plekken in ons land,” aldus Jos Vranken.

 

Ruim 800 miljoen euro aan toeristische bestedingen

  

Toeristen geven naar verwachting dit paasweekend 800 miljoen euro uit in Nederland. Jos Vranken: "Nederlanders die op vakantie gaan in eigen land geven bij elkaar zo’n 60 miljoen euro uit. Daarnaast ondernemen Nederlanders ook veel uitstapjes in ons land wat goed is voor 450 miljoen euro aan bestedingen. Internationale toeristen die Nederland bezoeken voor een vakantie of dagje uit, besteden dit weekeinde gezamenlijk zo’n 300 miljoen euro.”

Bollenstreek, kust en Rembrandt & de Gouden Eeuw

  

De kust en de Bollenstreek gaan net als voorgaande jaren druk bezocht worden dit paasweekend. Verder verwachten Nederlandse musea ook veel bezoekers dit paasweekend. "Veel tentoonstellingen staan dit jaar in het teken van Rembrandt & de Gouden Eeuw. Dit themajaar is een initiatief van NBTC waarin allerlei steden en culturele instellingen in Middelburg, Dordrecht, Delft, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Hoorn en Enkhuizen samenwerken met diverse tentoonstellingen en activiteiten verspreid door het land. Op die manier creëren we gezamenlijk een mooi cultureel aanbod dat positief bijdraagt aan Perspectief 2030, de nieuwe visie op de bestemming Nederland waarin alle Nederlanders profiteren van toerisme in 2030.”

 
 
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, inkomend toerisme, binnenlands toerisme, bestedingen, bestemmingen

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/05/19
ABN AMRO: Nederlands toerisme blijft sterk groeien
Door de welvaartsgroei en de grotere bereikbaarheid van bestemmingen blijft het toerisme in Nederland ook in de komende jaren stijgen. De groei in de regio is sterker dan op de toeristische hotspots. Dat schrijft ABN AMRO in haar nieuwste Prognose Leisure 2019-2020.
16/05/19
Exclusief voor leden
Nieuwe systematiek voor Amsterdamse toeristenbelasting
De gemeente Amsterdam gaat 300 miljoen euro in de stad investeren. Bezoekers moeten ook meer gaan betalen aan de stad.
16/05/19
Exclusief voor leden
Holidayguru verhuist van Dortmund naar Utrecht
Utrecht wordt de nieuwe thuisbasis van Holidayguru Nederland, een merk van het Duitse bedrijf UNIQ...
16/05/19
Exclusief voor leden
David Lynch succes, 12.000 punten American Cherry Pie verkocht
Leisure, de combinatie van functies in de vrijetijdssector maakt dat de som van de bezoekers veel ...
16/05/19
Ondernemen in grensregio Limburg
Lydia Peeters, de Vlaamse minister van Financiën, benadrukt het belang van Euregionaal ondernemen m...
15/05/19
2,5 miljoen Nederlanders plannen lange zomervakantie in eigen land
Deze zomer gaat naar verwachting 70% van de Nederlanders op vakantie, dat zijn bijna 12 miljoen Nede...
15/05/19
Versterking bruggen Giethoorn tegen toeristenboten
Op maandag 13 mei is gestart met het aanbrengen van aanvaarbeveiliging bij particuliere bruggen in ...
15/05/19
Exclusief voor leden
ANVR achter vliegtax als het naar milieuverbetering gaat
Belastingen houden de toeristische sector bezig. KHN liet vandaag weten tegen de stijging van gemeen...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk