Geplaatst op: 12-04-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Merk Fryslân lanceert nieuwe campagne ‘Druk hè?’

Merk Fryslân lanceert nieuwe campagne ‘Druk hè?’

Regiomarketingorganisatie Merk Fryslân lanceerde op donderdag 11 april de nieuwe campagne ‘Druk hè?’. De campagne ging om 18.00 uur van start met de lancering van de ‘Druk hè?’ video’s via het LinkedInkanaal van Meetinfriesland.nl en het Facebookkanaal van Friesland.nl. De Dam in Amsterdam en Hotel Weidumerhout waren decor voor de video.


Meet in Friesland

De zakelijke campagne richt zich op meeting- en eventplanners die op zoek zijn naar een ander alternatief voor de Randstad. Friesland is nog niet bij iedereen top of mind als zakelijke destinatie. Vaak wordt gedacht, dat de afstand te groot is. Met de campagne wil Merk Fryslân de voordelen van een zakelijke bijeenkomst in Friesland benadrukken. Geen files, hoge parkeertarieven of onvoldoende parkeerplekken. Even weg uit de drukte zorgt bovendien voor meer inspiratie en creativiteit. Martin Cnossen, directeur Merk Fryslân laat weten vooral de focus te willen leggen op kwaliteitstoerisme. ‘We vinden het belangrijk de (zakelijke) toerist aan te trekken, die bewust kiest voor de rust en ruimte die Friesland biedt.’


Reis naar de ruimte

Meeting-, event- en reisplanners, maar ook vakbladen krijgen binnenkort de gelegenheid een ruimtereis naar Friesland te maken. Zowel leisure als het zakelijk toerisme zijn onderdeel van de campagne. Daarnaast wordt de campagne ondersteund door abri’s op 86 stations, waarvan 75 stations in steden met meer dan 100.000 inwoners.

Link: https://www.meetinfriesland.nl/nl/ruimte
Trefwoorden: Friesland, campagne, meeting- en eventplanners
Vacature

||| Blogs |||

08/04/19
2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
11/03/19
Groots Denken!
Groots Denken!
11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/05/19
Bauhausfest is slotweekend Boijmans voor de renovatie
Het is de allerlaatste kans om het museum in Rotterdam te bezoeken voor de renovatie van het museumg...
24/05/19
Kunst en zonnepark gecombineerd
Op vrijdagochtend 24 mei 2019 presenteren Rotterdam, Sunny Site Up, Greenchoice en Texel4Trading de ...
24/05/19
Oneerlijke concurrentie gemeente sluit trailerhelling
Een geval van oneerlijke concurrentie in de haven van Harlingen kan van invloed zijn op meer locaties.
24/05/19
Beste camperlocatie van 2019 ligt in Overijssel
Camperaars kiezen Skop’nboer Erve Benneker in Overijssel tot Camperlocatie van het jaar 2019.
24/05/19
Exclusief voor leden
Fietskoeriers veranderen hun businessmodel
Fietskoeriers zoeken ook de platformstrategie op en bieden een breed dienstenpakket.
23/05/19
Natuurmonumenten en Landal GreenParks intensiveren samenwerking
Landal GreenParks en Natuurmonumenten verdiepen en versterken hun succesvolle samenwerking rond het kinderprogramma OERRR en wilde bloemen.
23/05/19
Exclusief voor leden
Verre reizenspecialist trekt Europa in
Verre reizen specialist Better Places gaat nu ook reizen in Europa aanbieden. Ze willen daarmee de negatieve impact van verre reizen verminderen en laten zien dat Europa genoeg te bieden heeft voor een bijzonder hoofdvakantie.
23/05/19
Fietsaudiotour over Flevolandse Knardijk
Deze hadden we nog niet gezien op de redactie. Een fietsaudiotour. Visit Flevoland heeft op de Knardijk de primeur.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk