Geplaatst op: 11-04-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Visit Brabant organiseert Kennissessie (Brabantse) Gastvrijheid

Visit Brabant organiseert Kennissessie (Brabantse) Gastvrijheid

Visit Brabant organiseert op 9 mei voor de deelnemers aan de Brabantse Gastvrijheid Award de Kennissessie (Brabantse) Gastvrijheid. De destinatie marketingorganisatie van de provincie Noord-Brabant wil hiermee de Brabantse gastvrijheid op een nog hoger plan brengen.


Na een succesvolle eerste editie in 2018 gaat VisitBrabant samen met Omroep Brabant en andere Brabantse partners ook dit jaar op zoek naar de meest gastvrije locatie uit de Brabantse vrijetijdssector. Deelnemende ondernemers maken kans op de titel én doen mee aan het nieuwe gastvrijheidsprogramma "Wij zijn Brabant, Wij zijn gastvrij!”. Hiermee krijgt de meest gastvrije locatie het podium dat ze verdient én krijgt de gastvrijheid in de hele Brabantse vrijetijdssector een extra impuls.

Wie kan meedoen?

  

Iedereen met een locatie in de horeca- en recreatiebranche in Noord-Brabant die eten, drinken, ontspanning, vermaak en/of verblijf biedt, kan deelnemen aan de Brabantse Gastvrijheid Award 2019. Inschrijven kan vanaf nu tot en met 29 mei via brabantgastvrij.nl. In september worden de genomineerden via Omroep Brabant bekend gemaakt en kunnen alle Brabanders en andere fans stemmen op de kandidaten. In een programma van Omroep Brabant wordt in november bekend gemaakt waar de Brabantse Gastvrijheid Award 2019 naar toe gaat.


Oproep deelname Brabantse Gastvrijheid Award 2019 | VisitBrabant from VisitBrabant on Vimeo.


Nieuw: gastvrijheidsprogramma

  

Visit Brabant wil niet alleen de meest gastvrije ondernemer belonen maar ook de gastvrijheid in de hele provincie op een hoger plan brengen. Daarom is er dit jaar voor alle deelnemende ondernemers een gastvrijheidsprogramma opgezet: "Wij zijn Brabant, Wij zijn gastvrij!”. De deelnemers ontvangen hierdoor praktische tips, opdrachten en inspiratie tijdens een kennissessie met gastvrijheidsexperts, via een nieuwsbrief en WhatsApp-berichtjes. Dit alles om de gastvrijheid in hun bedrijf naar een nog hoger niveau te tillen.

Vakjury, mysterybezoek en stemmen

  

Een professionele vakjury beoordeelt onder andere de inschrijving, de online aanwezigheid, bereikbaarheid en reviewscores van de locaties. De vakjury bestaat uit Hein van Oorschot, Frans Goenee (Inspiratiemanager Efteling), Coen Schelfhorst (eigenaar OOKs Hospitality & GuestHouse Hotels), Eric Andersen (Docent Food & Gastronomie BUAS) en Heleen Huisjes (Directeur VisitBrabant). Mysterybezoekers en juryleden beoordelen de tien genomineerden vervolgens in de praktijk en de locaties kunnen hun achterban oproepen te stemmen via brabantgastvrij.nl. Hier staat ook alle informatie over de award en het verkiezingsreglement. 

De winnaar van 2018...

  

Het winnen van de eerste Brabantse Gastvrijheid Award heeft veel voor Auberge du Bonheur in Tilburg betekend, vertelt Locatiemanager Lenneke van Gerwen. "Niet alleen hebben wij ontzettend veel felicitaties en reacties van onze gasten mogen ontvangen, het is ook een prachtige waardering geweest voor het team van Auberge du Bonheur. Medewerkers zijn trots op het feit dat hun inzet is gezien door zowel de vakjury als onze gasten. Bovendien heeft het ze nóg meer gemotiveerd om altijd te zorgen voor de allerbeste beleving voor onze gasten.”

Over de award

  

De Brabantse Gastvrijheid Award 2019 wordt mogelijk gemaakt door Provincie Noord-Brabant, Efteling, Koninklijke Horeca Nederland, BUAS, Omroep Brabant en VisitBrabant. Juryleden, organisator en partners van de verkiezing zijn uitgesloten van deelname.

 
Trefwoorden: gastvrijheid, gastheerschap, Noord-Brabant. horeca, dagrecreatie, verblijfsrecreatie
    

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
18/06/19
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
18/06/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 3 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We gaan op bezoek bij het Bernepark waar het bezoekerscentrum in een oude waterzuivering is gebouwd. Je kunt er zelfs slapen in rioolbuizen. Ook bezoeken we Ski Resort Alpenpark- Neuss en slapen daar in Hotel Fire & ICE.
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
28/01/19 · Beleid · Dagrecreatie · Horeca · Leisure · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/09/19
Droomparken en Ticketsplus lanceren Droomuitjes.nl
In samenwerking met Ticketsplus lanceert Droomparken een nieuwe website genaamd: www.droomuitjes.nl. Via deze portaal biedt zij haar gasten ontdekmomenten rondom de veertien Droomparken verspreid over Nederland.
17/09/19
Eerste marketingvakdag voor Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie
Op donderdag 3 oktober organiseert PleisureWorld NRIT de eerste marketingvakdag voor de Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie: Marketing D-Day.
16/09/19
Texelse Hoge Berg icoonlandschap
Tijdens Open Monumentendag afgelopen 14 september is de Texelse Hoge Berg uitgeroepen tot Icoonlands...
12/09/19
Toeristen besteden 1,7 miljard euro in Drenthe
In de Drentse vrijetijdseconomie werd het afgelopen jaar 1,7 miljard euro uitgegeven Dat maakte Marketing Drenthe bekend op een werkbezoek van Provinciale Statenleden afgelopen.
11/09/19
180 miljoen euro voor regionale opgaven
Vanaf maandag 9 september 2019 kunnen er opnieuw voorstellen worden aangemeld voor de Regio Deals. H...
10/09/19
Wie wint de Brabantse Gastvrijheid Award 2019?
De tien genomineerden van de Brabantse Gastvrijheid Award 2019 zijn bekend gemaakt.
09/09/19
Exclusief voor leden
Hoe verrandert Toverland de succesprogrammering van Halloween?
Attractiepark Toverland staat op 8 avonden in oktober in het teken van de Halloween Nights. Tijdens ...
09/09/19
Wie winnen de Award ‘Het leukste dagje uit over de grens’?
Tijdens de Belevingvakbeurs – Welt der Freizeit in het alom bekende Wunderland Kalkar – Duitsland vindt het eerste congres plaats van recreatieondernemers uit Duitsland en Nederland en dan speciaal uit de grensregio
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk