Geplaatst op: 08-04-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

TUI-campagne met Erben Wennemars

TUI-campagne met Erben Wennemars

Het merendeel van de Nederlanders is ook op vakantie bezig met een gezonde levensstijl. Op vakantie zijn Nederlanders actiever dan in het dagelijks leven. Meest favoriete activiteit is wandelen, gevolgd door zwemmen en fietsen. Zich mentaal weer op te laden is ook voor veel mensen belangrijk. Dat blijkt uit onderzoek dat reisorganisatie TUI liet uitvoeren door onderzoeksbureau MetrixLab. Om een gezonde levensstijl thuis en op vakantie door te trekken start TUI met Erben Wennemars de campagne ‘ Opladen’.   


Uit het onderzoek blijkt dat de meerderheid van de mensen er voor kiest om ook op vakantie heel bewust om te gaan met eten en om in beweging te blijven. 77% van de respondenten geeft aan een gezonde levensstijl belangrijk te vinden en 58% is hier ook op vakantie bewust mee bezig. Voornamelijk door gezond te eten en te drinken (72%), goed te slapen (73%) en actief bezig te zijn (60%).


Actieve vakanties steeds belangrijker
Op vakantie neemt of heeft men meer de tijd voor actieve bezigheden dan thuis. 60% van de respondenten is actief bezig tijdens de vakantie, terwijl 45% aangeeft dit in het dagelijkse leven te doen. Wandelen is veruit de meest favoriete sportieve activiteit tijdens een vakantie. 80% van de respondenten trekt de wandelschoenen aan op vakantie, gevolgd door zwemmen (47%), fietsen (38%) en fitness (16%). Maar ook hardlopen, yoga en tennis zijn geliefde activiteiten tijdens de vakantie. Vooral ouders met kinderen in de leeftijd van 0-15 jaar vinden het belangrijk om zich – mentaal – op te laden.


Tips van Erben Wennemars voor bewuste levensstijl thuis én op vakantie
Om vakantiegangers te helpen in hun keuze voor een gezonde en actieve vakantie, start de reisorganisatie vandaag de campagne ‘Opladen’. Met behulp van de sportieve Erben Wennemars geeft TUI tips, hoe je thuis en ook op vakantie een bewuste levensstijl kunt doortrekken. De aftrap daarvoor werd gegeven in BNR radioprogramma The Friday Move, waar Erben Wennemars co-host is.



Trefwoorden: reisbedrijven, touroperators, marketing, campagnes, vakanties, actieve vakanties

||| Blogs |||

24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/05/19
Exclusief voor leden
Holidayguru verhuist van Dortmund naar Utrecht
Utrecht wordt de nieuwe thuisbasis van Holidayguru Nederland, een merk van het Duitse bedrijf UNIQ...
15/05/19
Camperbeurs in Hardenberg viert 10-jarig bestaan in september
Voor het tiende jaar op rij keert Camperbeurs terug naar Hardenberg als afsluiter van de zomerperiod...
15/05/19
2,5 miljoen Nederlanders plannen lange zomervakantie in eigen land
Deze zomer gaat naar verwachting 70% van de Nederlanders op vakantie, dat zijn bijna 12 miljoen Nede...
15/05/19
Exclusief voor leden
ANVR achter vliegtax als het naar milieuverbetering gaat
Belastingen houden de toeristische sector bezig. KHN liet vandaag weten tegen de stijging van gemeen...
06/05/19
Tweede groep studenten geslaagd voor opleiding TUI Academy
TUI Care Foundation en Plan International vierden deze maand dat de tweede groep studenten is afgest...
29/04/19
Exclusief voor leden
Van 30 LF-routes naar 10 LF-icoonroutes
De 30 traditionele Langeafstand Fietsroutes (LF-routes) worden de komende jaren omgebouwd tot zo'n tien LF-icoonroutes. Met de nieuwe opzet moeten fietsvakanties leuker, makkelijker en aantrekkelijker worden waardoor het imago van Nederland Fietsland wordt versterkt.
26/04/19
Exclusief voor leden
Boekingsplatform bereikt mijlpaal 3 miljard boekingen
Gister heeft Booking.com, een van ‘s werelds grootste digitale reisplatforms, gemeld dat er sinds 2007 meer dan 3 miljard gasten verwelkomd zijn bij alle aangesloten accommodaties.
24/04/19
 NKC lanceert weegcampagne voor campers
Twee op de vijf camperaars hebben hun camper nog nooit gewogen. Dat blijkt uit een peiling op de web...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk