Geplaatst op: 02-04-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Campingpark de Bongerd verkocht aan Frans bedrijf Capfun

Campingpark de Bongerd verkocht aan Frans bedrijf Capfun

Campingpark de Bongerd in Tuitjenhorn heeft een nieuwe eigenaar. Op 29 maart heeft het Franse Capfun alle aandelen overgenomen van Peter en Wilma Vriend. Zij blijven als directeur en bestuurder aan het bedrijf verbonden en blijven leidinggeven aan alle dagelijkse operationele activiteiten.


Franse bedrijven zijn behoorlijk op overnamepad in Nederland. Capfun kocht eerder in Nederland Camping Stoetenslagh in het Overijsselse Rheezerveen en park Zeumersehof in Voorthuizen. Eerder dit jaar werden twee Zeeuwse recreatiebedrijven (camping In de Bongerd in Oostkapelle en camping De Oase in Renesse) aan Siblu Villages verkocht. 


Campingpark de Bongerd, gelegen in het groene hart van Noord-Holland Noord, is de afgelopen vier decennia uitgegroeid tot een kwalitatief hoog aangeschreven camping. Verblijfs- en dagrecreatie gaan er hand in hand, met gekoppeld aan de camping de regionale dagattractie de Holle Bolle Boom en twee restaurants, de Stamboom en het Klokhuis.

Continu vernieuwen

 

Door zich voortdurend te blijven ontwikkelen heeft het bedrijf zich meer dan staande gehouden in een sector die voortdurend aan verandering onderhevig is. Juist dit jaar streken Peter en Wilma Vriend vergunningsmatig de laatste plooien glad voor de ontwikkeling van het Natuurpark, een uitbreiding van de bestaande camping waar ruimte komt voor nieuwe en eigentijdse vormen van kamperen.



Peter en Wilma Vriend (rechts) bij de uitreiking van de Award Het Vakantiepark van de Toekomst

Voor de continuïteit van Campingpark de Bongerd was er dan ook geen beter moment denkbaar voor een overname. "De onderneming staat als een huis, organisatorisch zowel als financieel. De resultaten zijn goed en er is ondanks de economische crisis steeds voldoende geïnvesteerd. Maar verdere groei blijft gezien de toenemende concurrentie noodzakelijk. De komst van Capfun waarborgt dat al op korte termijn volgende stappen kunnen worden gezet”, zegt Peter Vriend.

Samen met Capfun toekomststrategie ontwikkelen

 

De overname heeft geen gevolgen voor de bedrijfsvoering, de werkgelegenheid, bestaande vormen van samenwerking of de sfeer op en uitstraling van het park, benadrukt hij. "De aandelen gaan over naar een andere partij. Verder blijft alles zoveel mogelijk zoals het was. Komende zomer ontwikkelen we samen met Capfun een toekomststrategie, met de inrichting en exploitatie van het Natuurpark als uitgangspunt. Het is de bedoeling dat voorzieningenpakket, werkgelegenheid en economische spin-off de komende jaren verdergroeien. Wilma ik gaan leiding en richting geven aan dat proces.”


Peter noemt familiebedrijf Capfun -met meer dan honderd campings in Frankrijk, Spanje, Italië en België - misschien wel de best denkbare overnamekandidaat. "Het is een bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling van kwalitatief hoogstaande campings met uitstekende centrumvoorzieningen en met de focus op (jonge) gezinnen. Dat sluit perfect aan. Een betere ‘match’ is bijna niet denkbaar.”

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kamperen, kampeerterreinen, campings

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • Vacature

    ||| Blogs |||

    08/04/19
    2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
    2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
    18/03/19
    Een community voor marketingvraagstukken?
    Een community voor marketingvraagstukken?
    18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
    Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
    11/03/19
    Groots Denken!
    Groots Denken!
    11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
    Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
    14/02/19
    Iamst(erdam)upid
    Iamst(erdam)upid
    14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
    Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
    14/02/19
    Het belang van een organisatorisch eco-systeem
    Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...

    ||| Twitter |||

    ||| Nieuws |||

    22/05/19
    Beestachtig goede derde Vakdag Het Vakantiepark van de Toekomst
    Brabantse gastvrijheid, een gevarieerd aanbod van sprekers en een boeiende rondleiding over Safaripa...
    22/05/19
    Trambaanfietsroute niet door beschermde natuurzones
    De ontwikkeling van de Trambaanfietsroute maakt duidelijk dat niet zomaar fietsroutes door bijzonde...
    22/05/19
    Toerisme in Europa groeit stevig in eerste kwartaal 2019
    De hoogste groeicijfers in het toerisme in het eerste kwartaal van 2019 worden behaald in Azië (+...
    22/05/19
    Exclusief voor leden
    Grote controle en inval bij Oostappen
    De Oostappen Groep ligt al enige tijd onder het vergrootglas van de autoriteiten. Dat resulteerde gisteren in doorzoekingen op het hoofdkantoor en diverse vakantieparken en kentekencontroles rond de parken.
    21/05/19
    ABN AMRO: Nederlands toerisme blijft sterk groeien
    Door de welvaartsgroei en de grotere bereikbaarheid van bestemmingen blijft het toerisme in Nederland ook in de komende jaren stijgen. De groei in de regio is sterker dan op de toeristische hotspots. Dat schrijft ABN AMRO in haar nieuwste Prognose Leisure 2019-2020.
    21/05/19
    Nieuwe natuurlijke accommodaties voor camping Bakkum
    Op camping Bakkum zijn onder toeziend oog van de Estlandse ambassadeur twee nieuwe accommodaties officieel geopend.De houten huisjes zijn gebouwd door de Estlandse modulaire bouwer Harmet.
    21/05/19
    Weer paviljoen Rijksmuseum op Zwarte Cross
    Geen nieuws maar wel een mooie cross-over tussen musea en evenementen. Voor het tweede jaar heeft het Rijksmuseum een pop-up paviljoen op de Zwarte Cross.
    20/05/19
    Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
    NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.
    Partners
    Breda University of Applied Sciences
    Initiatiefnemers
    NRIT Media
    Vrijetijdsnetwerk