Geplaatst op: 01-04-2019
Auteur: Marc Gerlings

Kies je unieke positie als vakantiepark

Saltato visueel en belevingshoogtepunt Hof van Saksen

Kies je unieke positie als vakantiepark
Computerillustratie van de Saltato. Foto: Hof van Saksen / Landal GreenParks.

Dertien-in-een-dozijn? Als een gast je vakantiepark op die manier ziet dan ben je inwisselbaar in de ogen van de consument. Hoe kies je jouw unieke positie in de overvolle markt van vakantieparken? Een praktijkvoorbeeld: Hof van Saksen zet vol in op luxe en waterplezier.

Hof van Saksen, onderdeel van Landal GreenParks, blijft innoveren en investeren in exclusieve waterpret. Het luxe vakantieresort start op 1 april 2019 met de bouw van de langste trechterglijbaan ter wereld. De 'Saltato' wordt maar liefst 195 meter lang en krijgt vier trechters met een doorsnede van vijf meter. De nieuwe bandenglijbaan is vanaf 5 juli 2019 open voor gasten.


Waterplezier ultra

Hof van Saksen had al eerder een wereldprimeur. Het meest bijzondere resort van Europa opende in 2017 drie spectaculaire indoorwaterglijbanen: Bombo, de grootste indoor waterglijbaan ter wereld met een vrije val van maar liefst 10 meter, Intenso, de hoogste bandenglijbaan met mooie lichteffecten en de steilste speedslide Presto, voor de ultieme adrenalinekick. Het management kijkt glimlachend toe bij de bouw. De investering is gigantisch maar met de moderne techniek zijn de kosten van de energierekening bijna nihil. Dat scheelt stevig in de exploitatie terwijl de gast daar graag voor wil betalen. De glijbanen zijn ontwikkeld met het oog op minimaal energieverbruik. Door te kiezen voor de meest efficiënte verwarming en luchtbehandeling kan meer dan 95% van de warmte worden teruggewonnen uit de uitgeblazen lucht en ververs-water.


Saltato: een glijbaan voor waaghalzen

De Saltato is een buitengewone beleving voor echte waaghalzen. In een 2-persoonsband worden de gasten door vier trechters met een doorsnede van 5 meter heen en weer gedraaid. De spectaculaire lichteffecten maken de rit compleet en nog intenser. De naam Saltato staat voor muzikale sprongen en is een knipoog naar de opera Carmen van Bizet. Het eerste deel van de glijbaan is kabbelend, dan golvend en vervolgens beland je met een donderend geraas in de volgende trechter.


Roland Rozenbroek: "Nergens anders vind je zulke unieke waterglijbanen”

Hof van Saksen staat voor ultieme waterpret. Roland Rozenbroek, General Manager van Hof van Saksen: "Nergens anders vind je zulke unieke waterglijbanen voor het hele gezin. Met de Saltato bieden we met name de oudere kinderen een bijzondere ervaring. We streven ernaar om onze gasten een buitengewone vakantiebeleving op het hoogste niveau te bieden en willen hen bij elk bezoek weer verrassen. In de afgelopen jaren hebben al vele vernieuwingen en innovaties plaatsgevonden in de boerderijen, de faciliteiten en in ons activiteitenaanbod om het meest bijzondere resort te blijven. Door te blijven investeren en innoveren behouden we onze toppositie in de branche."



Hof van Saksen / Landal GreenParks

Bombo, de grootste indoor waterglijbaan ter wereld met een vrije val van maar liefst 10 meter.


Family Adventure Golf

Waterpret is niet het enige waar het brede concept van het luxe park Hof van Saksen in investeert. Naast de de extra glijbaan is er nog meer nieuws. De Family Adventure Golfbaan: een 18-holes baan voor het hele gezin. Het parcours kenmerkt zich door het open karakter en bevindt zich middenin de prachtige Drentse natuur. De banen zijn twee keer zo lang als de gemiddelde mini golf, waardoor het een uitdagend parcours is. De Family Adventure Golfbaan wordt op 1 juni 2019 in gebruik genomen.


Lof voor vernieuwde Grand Café en restaurant Gusto

Wat zijn attracties en een goed park waard zonder horeca? Weinig en daarom bouwt dit vakantiepark door aan zijn horeca. Op culinair gebied kunnen gasten op Hof van Saksen kiezen uit vier restaurants met een veelzijdig aanbod. Onlangs zijn het Grand Café en het Italiaanse restaurant Gusto compleet vernieuwd en ondergebracht op een nieuwe locatie in het centrumgebouw de Havezate. De nieuwe onderkomens zijn door gerenommeerde interieurontwerpers voorzien van een hip, sfeervol, kindvriendelijk en toegankelijk interieur van internationale allure. Dat gasten ook de culinaire vernieuwingen op prijs stellen, blijkt uit de enthousiaste reacties en is terug te zien in de toename van de gastwaardering. Hoeveel hoger de gastwaardering uitvalt, liet het bedrijf niet weten.
Trefwoorden: vakantiepark, bungalowpark, beleving, horeca, zwemmen, water
Vacature

||| Blogs |||

08/04/19
2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
11/03/19
Groots Denken!
Groots Denken!
11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/05/19
Beestachtig goede derde Vakdag Het Vakantiepark van de Toekomst
Brabantse gastvrijheid, een gevarieerd aanbod van sprekers en een boeiende rondleiding over Safaripa...
22/05/19
Trambaanfietsroute niet door beschermde natuurzones
De ontwikkeling van de Trambaanfietsroute maakt duidelijk dat niet zomaar fietsroutes door bijzonde...
22/05/19
Toerisme in Europa groeit stevig in eerste kwartaal 2019
De hoogste groeicijfers in het toerisme in het eerste kwartaal van 2019 worden behaald in Azië (+...
22/05/19
Exclusief voor leden
Grote controle en inval bij Oostappen
De Oostappen Groep ligt al enige tijd onder het vergrootglas van de autoriteiten. Dat resulteerde gisteren in doorzoekingen op het hoofdkantoor en diverse vakantieparken en kentekencontroles rond de parken.
21/05/19
ABN AMRO: Nederlands toerisme blijft sterk groeien
Door de welvaartsgroei en de grotere bereikbaarheid van bestemmingen blijft het toerisme in Nederland ook in de komende jaren stijgen. De groei in de regio is sterker dan op de toeristische hotspots. Dat schrijft ABN AMRO in haar nieuwste Prognose Leisure 2019-2020.
21/05/19
Nieuwe natuurlijke accommodaties voor camping Bakkum
Op camping Bakkum zijn onder toeziend oog van de Estlandse ambassadeur twee nieuwe accommodaties officieel geopend.De houten huisjes zijn gebouwd door de Estlandse modulaire bouwer Harmet.
21/05/19
Weer paviljoen Rijksmuseum op Zwarte Cross
Geen nieuws maar wel een mooie cross-over tussen musea en evenementen. Voor het tweede jaar heeft het Rijksmuseum een pop-up paviljoen op de Zwarte Cross.
20/05/19
Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk