Geplaatst op: 18-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht

Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht
Met 57.600 ingeschreven deelnemers eindigde zondag 17 maart de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Met dit aantal verdubbelt de actieweek bijna de impact ten opzichte van vorig jaar en kan het opnieuw een succes genoemd worden. De boodschap van de campagne bereikte nog veel meer Nederlanders dan zich inschreven. Tijdens de vakbeurs Horecava liet de organisatie al weten dat het aantal partners flink was uitgebreid. De partners zorgen voor meer groei en aandacht.

Breed onder de aandacht

De aanhoudende stroom van media-aandacht, de drukbezochte pop-up store op Utrecht Centraal, ruim 10.800 posts op Social Media en de kamervragen van Esther Ouwehand (PvdD), laten zien dat de Nationale Week Zonder Vlees opnieuw het gesprek van de week was in Nederland. Isabel Boerdam, initiatiefnemer: "Op basis van de resultaten van vorig jaar weten we dat bijna de helft van de deelnemers ook na de week structureel minder vlees zal eten. Stap voor stap maken we een wezenlijk verschil. We streven ernaar het meest impactvolle minder vlees initiatief van Nederland te zijn.” >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: trend, vegetarisch, vega, duurzaam

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
18/06/19
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
18/06/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 3 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We gaan op bezoek bij het Bernepark waar het bezoekerscentrum in een oude waterzuivering is gebouwd. Je kunt er zelfs slapen in rioolbuizen. Ook bezoeken we Ski Resort Alpenpark- Neuss en slapen daar in Hotel Fire & ICE.
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
28/01/19 · Beleid · Dagrecreatie · Horeca · Leisure · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

06/12/19
Meldpuntroutes.nl: één plek voor fiets- en wandelmeldingen
Met vele duizenden kilometers bewegwijzerde fiets- en wandelroute is het aanbod voor recreanten in N...
05/12/19
Exclusief voor leden
650 vrijwilligers nodig voor Songfestival
Gister werden de drie presentatoren bekendgemaakt voor het Songfestival in Rotterdam volgend jaar. V...
04/12/19
Exclusief voor leden
Let op: Glamping 2.0 komt er aan!
De eigenaar van LuxeTenten, investeringsmaatschappij Gladventure, stapt in joint venture RAY Tensile Design. Het eerste resultaat is een verrassende tent: de Gotland.
04/12/19
Gemeente Stadskanaal handelde verkeerd met tarieven camperplaatsen
De gemeente Stadskanaal concurreerde tussen 2014 en 2018 oneerlijk met commerciële camperplaatsen. ...
03/12/19
Staatsbosbeheer en De WandelVlogger pakken zwerfafval aan in natuurgebied De Borkeld op 7 december 2019
Autowrakken, bouw- en drugsafval, maar ook etensresten en blikjes. Het dumpen van afval in de natuur...
03/12/19
Carola Hoekstra nieuwe CEO van Stromma Nederland
Carola Hoekstra (47) start 1 december als CEO van Stromma Nederland. Volgens Patric Sjöberg (CEO va...
29/11/19
Dak voor auto's en 1.500 zonnepanelen voor Archeon
Archeon combineert duurzame energie met een overdekte parkeerplaats.
29/11/19
Jaarlijks Network Event of the Year brengt relaties uit de branche samen
Verslag van het Network Event of the Year van PleisureWorld NRIT
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk