Geplaatst op: 06-03-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Europese hoofdstad van slim toerisme 2020

De Europese Commissie daagt Europese steden uit zich in te schrijven voor de verkiezing tot European Capital of Smart Tourism 2020.

Europese hoofdstad van slim toerisme 2020

De titel Europese hoofdstad van slim toerisme 2020 biedt een unieke kans op een jaar lang gerichte communicatie en bevordering van de naamsbekendheid. Dit alles wordt ondersteund door een groep deskundigen op dit gebied. De winnaars worden door middel van uitgebreide communicatieactiviteiten op de kaart gezet van slimme toeristische bestemmingen en krijgen zo zichtbaarheid als pioniers van slim toerisme in de EU.


Naast een trofee ontvangen de steden tevens een grote interactieve sculptuur. Dit beeld in het centrum van de stad markeert de inzet voor een duurzaam, toegankelijk, digitaal en cultureel toerisme.


De promotieactiviteiten worden onder meer versterkt door de ontwikkeling van een korte presentatievideo die de prestaties benadrukt en door een tentoonstelling tijdens een groot toerisme event van de EU of op een toeristische beurs.


De twee winnende steden mogen zich Europese hoofdstad van slim toerisme 2020 noemen en dienen als een inspiratiebron voor andere toeristische bestemmingen in Europa, verbeteren het profiel van hun stad als reisbestemming, verhogen het aantal bezoekers en generen dus meer economische groei.


Helsinki en Lyon, beide gekozen tot Europese hoofdsteden van slim toerisme 2019 worden door de Europese Commissie ondersteunt met promotionele activiteiten gedurende 2019. Een van die activiteiten is een opvallende stand voor de beide steden op de International Travel Fair ITB Berlin (6 tot 10 maart 2019).

Link: http://www.smarttourismcapital.eu
Trefwoorden: Europese hoofdstad, slim toerisme, verekiezing
     

||| Blogs |||

06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/10/19
Livestream congres Gebruiksvriendelijke festivals
Wellicht herken je het wel. Het beeld van een festivalweide bezaaid met duizenden kapotte plastic be...
16/10/19
Congres Event Impact live vanuit Rotterdam
Om 14.00 start vandaag het congres georganiseerd door studenten van Inholland Rotterdam over de impa...
16/10/19
Amsterdam Dance Event opening in A’DAM Toren
Ter ere van het Amsterdam Dance Event zal A’DAM Toren deze week weer geel verlicht zijn. De organi...
15/10/19
Gitte Brugman stopt na Kunstmaand Ameland 2019
Het thema van de komende november Kunstmaand op Ameland is In Beweging. Een thema dat betrekking hee...
14/10/19
Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2019 trekt 33,6% meer kampeerliefhebbers dan in 2018
Op zondagmiddag begroette de Kampeer & Caravan Jaarbeurs de 48.276-ste bezoeker. Daarmee realise...
14/10/19
Breda wint Smart Tourism Award 2020
Breda sleepte deze week in de Finse hoofdstad Helsinki de Smart Tourism Award Accessibility 2020 in ...
14/10/19
Stevig debat in toerisme: van kwantiteit naar kwaliteit
Tijdens de Toerismetop viel het woord ‘kwaliteit’ vaak. De toeristen met een stevig gevulde port...
14/10/19
Delft krijgt tijdelijk theater voor musical Willem van Oranje
Op 7 maart 2021 vindt de première plaats van de musical Willem van Oranje. De grote productie is in...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk