Geplaatst op: 06-03-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Europese hoofdstad van slim toerisme 2020

De Europese Commissie daagt Europese steden uit zich in te schrijven voor de verkiezing tot European Capital of Smart Tourism 2020.

Europese hoofdstad van slim toerisme 2020

De titel Europese hoofdstad van slim toerisme 2020 biedt een unieke kans op een jaar lang gerichte communicatie en bevordering van de naamsbekendheid. Dit alles wordt ondersteund door een groep deskundigen op dit gebied. De winnaars worden door middel van uitgebreide communicatieactiviteiten op de kaart gezet van slimme toeristische bestemmingen en krijgen zo zichtbaarheid als pioniers van slim toerisme in de EU.


Naast een trofee ontvangen de steden tevens een grote interactieve sculptuur. Dit beeld in het centrum van de stad markeert de inzet voor een duurzaam, toegankelijk, digitaal en cultureel toerisme.


De promotieactiviteiten worden onder meer versterkt door de ontwikkeling van een korte presentatievideo die de prestaties benadrukt en door een tentoonstelling tijdens een groot toerisme event van de EU of op een toeristische beurs.


De twee winnende steden mogen zich Europese hoofdstad van slim toerisme 2020 noemen en dienen als een inspiratiebron voor andere toeristische bestemmingen in Europa, verbeteren het profiel van hun stad als reisbestemming, verhogen het aantal bezoekers en generen dus meer economische groei.


Helsinki en Lyon, beide gekozen tot Europese hoofdsteden van slim toerisme 2019 worden door de Europese Commissie ondersteunt met promotionele activiteiten gedurende 2019. Een van die activiteiten is een opvallende stand voor de beide steden op de International Travel Fair ITB Berlin (6 tot 10 maart 2019).

Link: http://www.smarttourismcapital.eu
Trefwoorden: Europese hoofdstad, slim toerisme, verekiezing

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/03/19
Drentse ambassade voor toerisme in JiaXing
In de Chinese stad JiaXing wordt op 27 maart 2019 officieel de “Drentse ambassade voor toerisme” geopend.
21/03/19
Exclusief voor leden
Drukte groepsrondleidingen Wallen leidt tot ontheffingmaatregel in 2020
Rondleidingen mogen gegeven worden, maar alleen als gidsen een ontheffing hebben en zich aan de regels houden, meldt de gemeente Amsterdam.
20/03/19
Nieuwe initiatieven voor recreatie en toerisme Flevoland
4 projecten krijgen voor 2019 subsidie zodat er in Flevoland voor bezoekers en inwoners nog meer te ...
20/03/19
ANVR start een platform voor jonge ondernemers en managers in de reisbranche: Young ANVR
ANVR zocht één young professional om mee te denken met het ANVR-bestuur en die na een ...
20/03/19
Pieter Elbers (KLM) opent zeventigste Keukenhof
Keukenhof, de topattractie van Nederland in het voorjaar, is zeventig jaar jong.
20/03/19
Viking voegt zeven schepen toe aan vloot
De bekende cruiserederij voor rivieren Viking heeft zeven nieuwe schepen aan de vloot toegevoegd.
20/03/19
Icelandair biedt 10 vluchten per week vanaf Brussel
Icelandair biedt vanaf 17 mei tot en met 17 september 2019 10 vluchten per week vanaf Brussel naar de IJslandse hoofdstad Reykjavik.
19/03/19
Brexit kost Nederlands toerisme nu al geld
Met een harde Brexit als een steeds realistischer scenario heeft ING de waarde van de Nederlandse uitvoer naar het Verenigd Koninkrijk in kaart gebracht. Ook onze sector wordt door de Brexit geraakt en is nu al € 65 aan omzet misgelopen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk