Geplaatst op: 26-02-2019
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie Vakbeurs wijzigt indeling thema's beursvloer

Recreatie Vakbeurs wijzigt indeling thema's beursvloer
Foto: Easyfairs

De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs heeft een nieuwe plattegrondindeling. Zo wordt het segment ‘Outdoor Living’ aan het beursconcept toegevoegd, maakt Happy Camping plaats voor een zogeheten ‘stijlstudio’, verhuist het kennistheater naar hal 3 en krijgt het thema ‘Food & Beverage’ voor het eerst een volledige beurshal tot zijn beschikking. Daarnaast zijn op verzoek vanuit de sector de openingstijden van Recreatie Vakbeurs aangepast, waardoor de beurs nu gedurende de dag geopend is.


De look & feel van de beursplattegrond blijft hetzelfde als 2018, maar er zijn wel een aantal wijzigingen in de exacte plattegrondindeling. In hal 1 wordt ‘Interieur & Styling’ gecombineerd met het nieuwe segment ‘Outdoor Living’. Denk hierbij aan sauna & wellness, terrasmeubilair, barbecues en kachels. 


In diezelfde beurshal maakt Happy Camping plaats voor een ‘stijlstudio’. De organisatie beoogt om samen met vier verschillende exposanten binnen het segment Interieur & Styling een inspirerend podium te bieden waar de bezoeker middels vier verschillende interieurconcepten, inspiratie opdoet voor het komende recreatieseizoen.


Het thema ‘Zwembad & Water’ blijft in hal 2 en krijgt gezelschap van ‘Tuin & Park’ dat overkomt vanuit hal 7. In samenwerking met belevingsarchitect Stan de Haas zet hij ook dit jaar het inspiratieplein ‘Zwembad & Water’ om in tropische sferen. De segmentering in hal 3 blijft met ‘Facilitair + Dienstverlening’ hetzelfde, wel verhuist het kennistheater van hal 1 naar hal 3 vanwege de centralere ligging. Hal 4 blijft met ‘Recreatietechniek + ICT & Software’ identiek aan 2018. In hal 5 wordt ‘Spelen & Bewegen’ aangevuld met het segment ‘Entertainment & Games’. Hierdoor staat deze hal volledig in het teken van (inter)actieve activiteiten.


Plannen voor Entertainment Experience Centre

Hal 6 is met ‘Overnachtingsfaciliteiten’ ongewijzigd. Mocht hal 6 volgeboekt zijn, dan wijkt dit segment verder uit naar hal 7. Om nog meer beleving te creëren voor bezoekers en hen mee te nemen in de toekomst van recreatie, is de organisatie in gesprek met een partner om een spectaculair Entertainment Experience Centre te realiseren in hal 7. Het belevingsgedeelte wordt ook doorgetrokken naar hal 8 met ‘Food & Beverage’. In deze hal wordt een festivalsfeer gecreëerd. Exposanten krijgen de mogelijkheid een ‘kavel’ (3x2m) te boeken waar men all-in concepten voor de reactiesector kan presenteren. Denk hierbij aan diverse streetfood concepten, maar ook wraps, pannenkoeken, pizzapunten of popcorn behoren tot de mogelijkheden.


Nieuwe openingstijden Recreatie Vakbeurs

Uit diverse gesprekken, evaluaties en enquêtes bleek dat de openingstijden van Recreatie Vakbeurs een terugkerend punt van aandacht waren. De beurstijden van 12.00 tot 20.00 uur sloten niet meer aan op de wensen en behoeften van onze bezoekers. Met de nieuwe openingstijden van 10.00 tot 18.00 uur is Recreatie Vakbeurs gedurende de dag geopend.


De achttiende editie van Recreatie Vakbeurs vindt plaats op dinsdag 26, woensdag 27 en donderdag 28 november 2019 in Evenementenhal Hardenberg. Voor meer informatie: www.recreatie-vakbeurs.nl.

Trefwoorden: beurs, recreatie, leisure
Vacature

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

27/05/19
Kindertentoonstelling Hallo Rembrandt!
Spelenderwijs Rembrandt leren kennen: dat is de insteek van de doe-tentoonstelling Hallo Rembra...
21/05/19
Weer paviljoen Rijksmuseum op Zwarte Cross
Geen nieuws maar wel een mooie cross-over tussen musea en evenementen. Voor het tweede jaar heeft het Rijksmuseum een pop-up paviljoen op de Zwarte Cross.
20/05/19
Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.
17/05/19
Exclusief voor leden
Klim naar het licht passeert mijlpaal 10.000 bezoekers na twee weken
DOSS Event Support meldt dat sinds de start op 1 mei al 10.000 kaarten verkocht zijn voor het evenem...
17/05/19
Nederland 9e plaats ICCA lijst congreslanden
Nederland is een plaats gestegen op de jaarlijkse ranglijst van The International Congress...
15/05/19
Camperbeurs in Hardenberg viert 10-jarig bestaan in september
Voor het tiende jaar op rij keert Camperbeurs terug naar Hardenberg als afsluiter van de zomerperiod...
15/05/19
Lancering internationale campagne Holland National Parks
Vandaag start het Nationale Parkenbureau in samenwerking met NBTC Holland Marketing de campagne ...
14/05/19
Exclusief voor leden
Dutch Grand Prix in de kustplaats Zandvoort
Het publieke geheim werd vandaag officieel bekend gemaakt. In 2020 rijdt de autosportklasse Formule ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk