Geplaatst op: 22-02-2019
Auteur: Marc Gerlings

Bij vakantiekeuze is weer belangrijkste argument

Invloed van social media groeit

Bij vakantiekeuze is weer belangrijkste argument

Bij de keuze voor een vakantiebestemming laat het gros van de Nederlanders zich leiden door de weersomstandigheden. Vakantiegangers beoordelen het weer met een 8,9 op een schaal van 1 tot 10, gevolgd door een goede prijs/aanbieding (8,6) en veiligheid (8,3). Opvallend is dat ook social media een steeds belangrijkere rol inneemt. Ook de keuzes voor accommodaties zijn gemeten.

Inmiddels blijken we meer waarde te hechten aan de foto’s en verhalen op deze platformen dan aan de ervaringen van familie en vrienden. Dat blijkt uit onderzoek door online reisbureau VakantieDiscounter.


Zaken die een minder grote rol spelen in de keuze voor een vakantiebestemming zijn praktische zaken als de taal (4,5) en het verkrijgen van de juiste reispapieren (4,3). En hoewel veiligheid genoemd wordt als een van de belangrijkste topics, blijkt men de benodigde vaccinaties een stuk minder belangrijk te vinden (4,2).


Factoren van invloed op keuze vakantiebestemming (schaal 1-10):

  1. Weer (8,9)
  2. Prijs (8,6)
  3. Veiligheid (8,3)
  4. Reistijd (6,3)
    >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: reizen, accommodatie, vakantie, gedrag, keuze, boeking, marketing
    

||| Blogs |||

08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/07/19
Centrum voor Groepsaccommodaties overgenomen door Otium Leisure
Per 18 juli 2019 is het Centrum voor Groepsaccommodaties (CVG), de organisatie achter Groepen.nl, ov...
12/07/19
Populairste destinaties zomer 2019 gemeten in verkoop vliegtickets
Voor het tweede jaar op rij zijn Barcelona (Europa) en Bangkok (wereldwijd) de populairste vakantie...
11/07/19
TUI en Le Champion samen verder in sportreizen
Sportorganisatie Le Champion en reisorganisator TUI Sports gaan samenwerken om bijzondere sportreize...
11/07/19
Dashboard maakt verkeer rondom Brussels Airport duidelijk
Om de reis naar de luchthaven makkelijker te maken, lanceert Brussels Airport samen met Manyways.b...
11/07/19
Hoe duur zijn boodschappen in de meest populaire vakantielanden?
Dat Nederland vanwege de sterke concurrentie een voordelig boodschappenland is, is algemeen bekend. Maar hoe zit het met de prijzen in de voor Nederlanders populairste vakantielanden?
09/07/19
Vier de zomer als een VIP op de Heuvelrug
Voor iedereen die deze zomer op de Heuvelrug verblijft, lanceert Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT...
09/07/19
Goede vooruitzichten voor toeristisch Zeeland
Vanaf komend weekend verwacht VVV Zeeland weer een groot aantal toeristen te mogen ontvangen in de p...
09/07/19
Bijna 30 procent caravans heeft versleten banden
Uit een steekproef van BOVAG blijkt dat bijna 30 procent van de caravans en de helft van de vouwwage...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk