Geplaatst op: 21-02-2019
Auteur: Marc Gerlings

Cateraars en festivals tekenen voor 20% reductie plastic door Plastic Pact

Cateraars en festivals tekenen voor 20% reductie plastic door Plastic Pact
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) heeft met meer dan 70 bedrijven en milieuorganisaties de deal gesloten om tot een vermindering te komen van 20 procent minder plastic. Maar in dit Plastic Pact zit ook de ambitie om meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor 100 procent recyclebaar te laten zijn. Onder meer festivalorganisaties en cateraars ondertekenen vandaag het Plastic Pact. Je vindt hieronder de regels van het Plastic Pact en ook hoe het aansluit op eerder beleid en beleid voor de circulaire economie.

>>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: plastic, duurzaam toerisme, recycling, hergebruik, circulaire economie, festival, leisure

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/04/19
Fries museum ontvangt miljoenste bezoeker
Het Fries Museum in Leeuwarden heeft zijn miljoenste bezoeker ontvangen sinds de heropening op 13 se...
16/04/19
Exclusief voor leden
Meer publieksbeurzen en minder vakbeurzen
Er worden veel meer publieksbeurzen georganiseerd dan acht jaar geleden. Het aantal vakbeurzen krimpt fors.
12/04/19
Gastvrouw Daphne Kolk uit Kampen wint internationale Talent van de Toekomst Bokaal
Van 31 gastheren en –vrouwen die 17 mbo-opleidingen uit Nederland, België en Engeland vertegenwoo...
12/04/19
Merk Fryslân lanceert nieuwe campagne ‘Druk hè?’
Regiomarketingorganisatie Merk Fryslân lanceerde op donderdag 11 april de nieuwe campagne ‘D...
12/04/19
Exclusief voor leden
Top 3 populairste NS stationswandelingen
Het wandelseizoen gaat van start. Op zaterdag 13 april 2019 vindt het grootste eendaagse wandeleven...
09/04/19
Groot concert Keukenhof voor 70e verjaardag
Voor de eerste keer organiseert Keukenhof een groot muziekconcert met Landgoed Keukenhof als specta...
05/04/19
Exclusief voor leden
Escape uit bunker NMM
Je kan er niet uit, je moet de dreiging van Mutual Assured Destruction deactiveren.
05/04/19
Exclusief voor leden
Marathon Rotterdam beleeft eerste stap naar circulair evenement
De gemeente voegt meteen de daad bij het woord en zet de eerste stap om van dit grootse evenement een circulair evenement te maken. Van zooi naar mooi.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk