Geplaatst op: 13-02-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Ruim € 79,4 miljoen verdeeld onder culturele organisaties

Ruim € 79,4 miljoen verdeeld onder culturele organisaties

Op het Goed Geld Gala 2019 van de BankGiro Loterij is ruim € 79,4 miljoen verdeeld onder 77 culturele organisaties. Het is het hoogste bedrag ooit, bijna € 5 miljoen meer dan vorig jaar.


Vaste partners het Mauritshuis en het Rijksmuseum ontvangen een extra bijdrage van ruim € 1 miljoen voor het Rembrandtjaar. Het Centraal Museum in Utrecht krijgt € 1 miljoen voor uitbreiding van het populaire Nijntje museum. Het Aviodrome krijgt € 400.000 om de vaste presentatie te vernieuwen.


Opvallend is dat veel dierentuinen geld kregen. Zo krijgen Burgers' Zoo en Ouwehands Dierenpark elk ruim 500 duizend euro, Artis bijna 700 duizend euro, Wildlands ruim 200 duizend euro en Apenheul een kleine 70 duizend euro.


De miljoenen voor cultuur zijn bij elkaar gebracht door de deelnemers van de BankGiro Loterij die sinds 2012 ook zelf kunnen aangeven voor welke organisatie zij kunnen meespelen. Schenkingen van de BankGiro Loterij zijn bedoeld om cultureel erfgoed te behouden en toegankelijk te maken voor publiek.

Link: https://www.bankgiroloterij.nl/web/file?uuid=9c44f177-c1c1-43fd-a47e-ac6a8389960c&owner=f16e3187-f13b-4f02-8218-606f54bc0205&contentid=6989
Trefwoorden: cultuur, dierentuinen, musea

||| Blogs |||

22/10/19
Pleasure for all; ook Amerikaanse toestanden in Nederland …?
Autistische Amerikaan klaagt Disney aanDe Tampabay Times kopt op 2 oktober jl. ‘Man with Auti...
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...



||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/11/19
Trendrapport Live: Gratis kennismiddag rond Trendrapport
Op maandagmiddag 25 november 2019 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT bij het CBS in Den Haag het jaarlijkse event Trendrapport Live.
06/11/19
Ruim 75.000 bezoekers voor Sprezzatura
De internationale tentoonstelling Sprezzatura – Vijftig jaar Italiaanse schilderkunst (1860-1910) ...
05/11/19
Exclusief voor leden
Duurzame gebiedsontwikkeling rond Keilepand
Gemeente Rotterdam verkoopt het Keilepand aan vertegenwoordigers van het KeileCollectief. Het pand s...
05/11/19
Versterking watermolenlandschappen
Zaterdag 2 november jongstleden vond de eerste plantdag plaats rondom de Opwettense Watermolen in Nu...
24/10/19
Beleving en inspiratie in toerisme? Zo doe je dat
Door onder meer het bekende boek ‘de beleveniseconomie’, alweer uit de vorige eeuw, kwam recreat...
21/10/19
Exclusief voor leden
Veel samenwerkingen bij wandelevenement Amsterdam
Zaterdag 19 oktober stonden 12.000 wandelaars aan de start van de 6e editie van de Amsterdam City Wa...
21/10/19
Iran bakermat van de beschaving wint tentoonstellingsprijs 2019
Vrijdag 18 oktober 2019 is in Kunstmuseum Den Haag de winnaar van de Museumtijdschrift Tentoonstelli...
18/10/19
Hoe pas je storytelling toe voor jouw regio?
Inspirerende en spannende verhalen zorgen er voor dat bezoekers naar jouw regio komen. Maar schrijve...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk