Geplaatst op: 12-02-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Hoe gaan we de Chinese toerist verleiden?

Verslag van de China Travel Summit

Hoe gaan we de Chinese toerist verleiden?
Nederland ontving vorig jaar 335 duizend Chinese toeristen. Het land staat daarmee in de top 10 van belangrijkste herkomstlanden. Een reismarkt die volop in ontwikkeling is vanwege de groeiende middenklasse in China die veel geld aan reizen uitgeeft en graag zelfstandig op pad gaat. De nieuwe Chinese toerist doet minder Europese landen aan en blijft langer op één plek . Volop kansen voor Nederland maar vanwege de grote Europese concurrentie geen gelopen race. Chinese toeristen verwachten een naadloze digitale e...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, china
Vacature

||| Blogs |||

08/04/19
2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
11/03/19
Groots Denken!
Groots Denken!
11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/05/19
Exclusief voor leden
Uniek: Productie duurzame kerosine op luchthaven Rotterdam The Hague Airport
Het grootste project is de ambitie om synthetische duurzame kerosine te produceren op de luchthaven.
24/05/19
Exclusief voor leden
Toverland zet marketing deelactie op voor achttiende verjaardag
AttractieparkToverland mocht op zondag 19 mei 2019 maar liefst 18 kaarsjes uitblazen. Een slimme de...
24/05/19
Bauhausfest is slotweekend Boijmans voor de renovatie
Het is de allerlaatste kans om het museum in Rotterdam te bezoeken voor de renovatie van het museumg...
24/05/19
Kunst en zonnepark gecombineerd
Op vrijdagochtend 24 mei 2019 presenteren Rotterdam, Sunny Site Up, Greenchoice en Texel4Trading de ...
24/05/19
Oneerlijke concurrentie gemeente sluit trailerhelling
Een geval van oneerlijke concurrentie in de haven van Harlingen kan van invloed zijn op meer locaties.
24/05/19
Beste camperlocatie van 2019 ligt in Overijssel
Camperaars kiezen Skop’nboer Erve Benneker in Overijssel tot Camperlocatie van het jaar 2019.
24/05/19
Exclusief voor leden
Fietskoeriers veranderen hun businessmodel
Fietskoeriers zoeken ook de platformstrategie op en bieden een breed dienstenpakket.
23/05/19
Natuurmonumenten en Landal GreenParks intensiveren samenwerking
Landal GreenParks en Natuurmonumenten verdiepen en versterken hun succesvolle samenwerking rond het kinderprogramma OERRR en wilde bloemen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk