Geplaatst op: 13-02-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Hoe Friesland met Culturele Hoofdstad haar imago verrijkte

Hoe Friesland met Culturele Hoofdstad haar imago verrijkte
Op de Vakdag Zet je Regio op de Kaart die PleisureWorld NRIT organiseerde kwam Hanita van der Schaaf van Leeuwarden Culturele Hoofdstad vertellen hoe Friesland het jaar had ervaren en presenteerde ze in vogelvlucht indrukwekkende bezoekersaantallen voor de anders zo rustige provinciehoofdstad. Volgens Hanita heeft de projectorganisatie veel beleefd en meegemaakt. "We moesten producties boeken, een organisatie neerzetten en een marketingstrategie bedenken. Uiteindelijk konden we 3 oktober 2017 het programma presenteren en op ...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: cultuur, evenementen, culturele hoofdstad, friesland

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/03/19
Verbod in onrustige wijken Rotterdam op vuurwerk
Vanaf 2019 wordt het afsteken van vuurwerk verboden in gebieden waar afgelopen jaren grootschalige openbare orde incidenten en ongeregeldheden hebben plaatsgevonden.
20/03/19
Exclusief voor leden
MECC biedt zomers ijsspektakel
De komende zomer zal het wereldberoemde ijsfestival Harbin, op kleinere schaal (+ 2.000 m2), neerstrijken in MECC Maastricht.
18/03/19
Exclusief voor leden
Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht
De actieweek verdubbelt bijna de impact ten opzichte van vorig jaar.
14/03/19
Eerste editie Sail Scheveningen (+video)
Van 20 tot en met 23 juni 2019 vindt de eerste editie plaats van Sail op Scheveningen.
11/03/19
Exclusief voor leden
Festivals moeten bezoekbeleving omhoog brengen
Organisatoren van festivals hebben te maken met grote concurrentie en kritischer publiek. Om zich de komende jaren staande te kunnen houden, moeten zij de beleving van de bezoeker als uitgangspunt nemen voor elk detail bij het inrichten van een evenement.
06/03/19
Europese hoofdstad van slim toerisme 2020
De titel Europese hoofdstad van slim toerisme 2020 biedt een unieke kans op een jaar lang gerichte c...
04/03/19
Exclusief voor leden
Waddenwandelen en Waterliniepad populair bij Fiets en Wandelbeurs
Bij de wandellezingen waren de presentaties over het Waddenwandelen, het nieuwe Waterliniepad en de Engelse National Trails populair.
28/02/19
Exclusief voor leden
Eerste Friese organisatie lid Erkend Congresbedrijf
Congres Bureau Friesland is als eerste Friese organisatie toegetreden tot het selecte gezelschap va...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk