Geplaatst op: 13-02-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Hoe Friesland met Culturele Hoofdstad haar imago verrijkte

Hoe Friesland met Culturele Hoofdstad haar imago verrijkte
Op de Vakdag Zet je Regio op de Kaart die PleisureWorld NRIT organiseerde kwam Hanita van der Schaaf van Leeuwarden Culturele Hoofdstad vertellen hoe Friesland het jaar had ervaren en presenteerde ze in vogelvlucht indrukwekkende bezoekersaantallen voor de anders zo rustige provinciehoofdstad. Volgens Hanita heeft de projectorganisatie veel beleefd en meegemaakt. "We moesten producties boeken, een organisatie neerzetten en een marketingstrategie bedenken. Uiteindelijk konden we 3 oktober 2017 het programma presenteren en op ...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: cultuur, evenementen, culturele hoofdstad, friesland

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...
27/05/15
New cultural venue management, need or nonsense?
Op de NHTV Academy for Leisure is één van de postpropedeutische specialisatietrac...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/03/19
2,2 Miljoen voor culturele instellingen en evenementen
De provincie Noord-Holland stelt eenmalig 2,2 miljoen euro beschikbaar voor de verduurzaming van cul...
13/03/19
Rol provincie steviger in Utrechts Archief
Om het erfgoed beter te beschermen, te beheren en bereikbaar te maken voor het publiek, stapt de provincie Utrecht in het bestuur van het Utrechts Archief.
08/03/19
Princessehof in 15 maanden 100.000 bezoekers
Keramiekmuseum Princessehof in Leeuwarden ontving donderdag 7 maart zijn 100.000ste bezoeker sinds d...
04/03/19
Exclusief voor leden
Nieuwe Waterliniepad open met verrassende nieuwe paden
Het pad langs de Nieuwe Hollandse Waterlinie en het streekpad langs de Stelling van Amsterdam zijn samengevoegd tot een nieuwe, aantrekkelijke wandelroute.
25/02/19
Rondleidingen over Rembrandt snel uitverkocht
In dit Rembrandtjaar wordt door de deelnemende musea veel meer aandacht besteed aan de verhalen over de persoon Rembrandt.
21/02/19
40 miljoen euro voor versteviging Nederlands erfgoed
Het ministerie van Cultuur en de provincies hebben een zogenaamde Erfgoed Deal gesloten. Deze helpt om cultuur en erfgoed een stevige positie te geven in de grote ruimtelijke transities waar we voor staan.
20/02/19
WO I-herdenking trekt 3 miljoen bezoekers naar Westhoek
Voor de herdenking van Wereldoorlog I noteerde het kenniscentrum van Westtoer 2,8 miljoen WO I-herdenkingsbezoekers. Waar kwamen ze vandaan en hoe gaat Toerisme Vlaanderen nu verder met dit thema?
19/02/19
Infocentrum WO2 Nijmegen op 23 februari open
Op 23 februari 2019 opent het Infocentrum WO2 Nijmegen vanaf 13.30 uur de deuren voor het grote publiek.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk