Geplaatst op: 13-02-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Hoe Friesland met Culturele Hoofdstad haar imago verrijkte

Hoe Friesland met Culturele Hoofdstad haar imago verrijkte
Op de Vakdag Zet je Regio op de Kaart die PleisureWorld NRIT organiseerde kwam Hanita van der Schaaf van Leeuwarden Culturele Hoofdstad vertellen hoe Friesland het jaar had ervaren en presenteerde ze in vogelvlucht indrukwekkende bezoekersaantallen voor de anders zo rustige provinciehoofdstad. Volgens Hanita heeft de projectorganisatie veel beleefd en meegemaakt. "We moesten producties boeken, een organisatie neerzetten en een marketingstrategie bedenken. Uiteindelijk konden we 3 oktober 2017 het programma presenteren en op ...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: cultuur, evenementen, culturele hoofdstad, friesland
Vacature

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...
27/05/15
New cultural venue management, need or nonsense?
Op de NHTV Academy for Leisure is één van de postpropedeutische specialisatietrac...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/05/19
Weer paviljoen Rijksmuseum op Zwarte Cross
Geen nieuws maar wel een mooie cross-over tussen musea en evenementen. Voor het tweede jaar heeft het Rijksmuseum een pop-up paviljoen op de Zwarte Cross.
17/05/19
Tentoonstelling Zeeuws Museum op drie locaties met fietstocht
Het Zeeuws Museum opent volgende week zaterdag een bijzondere tentoonstelling die niet ophoudt bij de muren van het museum. De tentoonstelling Nooit meer werken bestaat ook uit een fietstocht en tijdelijke locaties in andere gemeenten.
16/05/19
Geopark Peelhorst en Maasvallei gaat door
De provincie Noord-Brabant ondersteunt het initiatief van de streek om te komen tot het Geopark Pe...
16/05/19
Exclusief voor leden
David Lynch succes, 12.000 punten American Cherry Pie verkocht
Leisure, de combinatie van functies in de vrijetijdssector maakt dat de som van de bezoekers veel ...
15/05/19
Archeo Route Limburg wordt netwerk met 16 extra belevingsplekken
De Archeo Route Limburg laat de bezoeker verhalen ontdekken achter archeologische vondsten in Limbu...
10/05/19
Brabant maakt Tweede Wereldoorlog beleefbaar met Dilemma Doolhof
In Noord-Brabant wordt de herdenking van 75 jaar bevrijding bijzonder aangepakt met het project Brabant Remembers. Een van de icoonprojecten is het Dilemma Doolhof.
09/05/19
Exclusief voor leden
Scheepvaartmuseum verandert van koers
Twee nieuwe vaste presentaties. De nieuwe koers van Het Scheepvaartmuseum sluit aan bij de missie van het museum: Water verbindt werelden.
06/05/19
Exclusief voor leden
15 miljoen extra naar vieren bevrijding
Het kabinet wil 15 miljoen euro extra uittrekken voor het vieren van het bevrijdingsjaar 2019-2020.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk