Geplaatst op: 04-02-2019
Auteur: Marc Gerlings

No-deal Brexit kost 400.000 banen in Europa

No-deal Brexit kost 400.000 banen in Europa
In de toeristische en reissector in het Verenigd Koninkrijk lopen 300.000 mensen het risico hun baan te verliezen bij een no-deal Brexit. Dit becijfert de World Travel & Tourism Council (WTTC). Op het Europese vasteland dreigen in deze situatie 400.000 mensen hun baan te verliezen.

In Engeland is 11,6% (4 miljoen banen) gerelateerd aan toerisme en reizen. Nu al heeft de komende Brexit invloed op de werkgelegenheid bij reisbedrijven in de UK, meldt het Britse bureau. WTTC heeft een analyse gemaakt waaruit blijkt dat de Brexit minstens tien jaar van invloed is op deze industrie. Aan WTTC zijn ongeveer 170 ceo's van reis- en marketingorganisaties uit diverse landen verbonden.

Het IMF voorspelde eerder een scenario waarbij 700.000 banen verloren gaan bij een no-deal Brexit.
Trefwoorden: Brexit, reizen, toerisme, economie

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/02/19
Exclusief voor leden
Nieuw financieringsinstrument voor cultuur in Rotterdam: Cultuurlening
Culturele organisaties, creatieve ondernemers en professionele kunstenaars in Rotterdam kunnen vanaf...
15/02/19
Campagne Gelderse Streken bereikt veel Nederlanders
De campagne Gelderse Streken van de Gelderse toerismebureaus wordt door 38 procent van de Nederlanders herkend. Van de doelgroep overweegt 73 procent één van de Gelderse streken te bezoeken.
15/02/19
Exclusief voor leden
Ondernemersvertrouwen horeca groeit
Het ondernemersvertrouwen daalt voor het tweede kwartaal op rij. Opvallend is dat het ondernemersvertrouwen in de horeca na een eerdere daling in het vierde kwartaal van 2018 weer groeit.
15/02/19
Vragen over chroom 6 blootstelling monteurs Regional Jet Center KLM/Martinair
Vakbond FNV eist dat het Regional Jet Center (RJC) op Schiphol onmiddellijk openheid geeft over even...
14/02/19
TravelXL start met 17 vestigingen in België
TravelXL gaat over de grens. Om de positie in de Benelux te versterken is TravelXL met 17 vestiginge...
14/02/19
Exclusief voor leden
Maakt de motorfiets weer een bloeiperiode mee?
De verkoop van nieuwe motorfietsen is in 2018 voor het vijfde jaar op rij gegroeid en bereikte het h...
14/02/19
Inhaker Valentijnsdag: inschrijven voor speeddate in achtbaan
Op zaterdag 30 maart 2019 - de eerste dag van het zomerseizoen - vindt in het attractiepark een beto...
14/02/19
Exclusief voor leden
Naamsverandering GoEuro naar Omio
GoEuro, het Duitse boekingsplatform voor treinen, bussen en vluchten in Europa, heeft een nieuwe naa...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk