Geplaatst op: 31-01-2019
Auteur: Marc Gerlings

Meer dan een derde van toeristen gevoelig voor bijzondere accommodatie

Meer dan een derde van toeristen gevoelig voor bijzondere accommodatie
Onder de vaklezers van NRIT en Recreatie & Toerisme zijn velen betrokken bij het ontwikkelen en beheren van accommodaties. Een rijke ontwikkeling van accommodaties is te zien in Nederland. Onderzoeken gedaan in het najaar van 2018 door Booking.com onderstreept ook de groeiende wens van de consument voor een bijzondere overnachting.

Van glamping tot buitenaardse pods waar je heerlijk in slaapt - tegenwoordig heb je meer opties dan ooit! Het is onder reizigers dan ook steeds populairder om in unieke, opvallende accommodaties te verblijven: meer dan een derde van de reizigers wereldwijd (39%) zegt hier op vakantie de voorkeur aan te geven en wil >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Vacature


||| Blogs |||

11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

05/06/19
Nieuwe directeur-bestuurder MarketingOost is benoemd
Evelyn Borgsteijn (1967) is per 1 september benoemd tot directeur-bestuurder van Stichting Marketing...
28/05/19
Saldo VVV cadeaukaart checken in open app
Het saldo van de VVV cadeaukaarten is vanaf vandaag makkelijker op te vragen. VVV Nederland gaat als eerste gebruik maken van de Dappre app waar gebruikers alle klant- en cadeaukaarten aan kunnen toevoegen.
24/05/19
Exclusief voor leden
Toverland zet marketing deelactie op voor achttiende verjaardag
AttractieparkToverland mocht op zondag 19 mei 2019 maar liefst 18 kaarsjes uitblazen. Een slimme de...
24/05/19
Exclusief voor leden
Fietskoeriers veranderen hun businessmodel
Fietskoeriers zoeken ook de platformstrategie op en bieden een breed dienstenpakket.
16/05/19
Exclusief voor leden
Holidayguru verhuist van Dortmund naar Utrecht
Utrecht wordt de nieuwe thuisbasis van Holidayguru Nederland, een merk van het Duitse bedrijf UNIQ...
16/05/19
Exclusief voor leden
David Lynch succes, 12.000 punten American Cherry Pie verkocht
Leisure, de combinatie van functies in de vrijetijdssector maakt dat de som van de bezoekers veel ...
15/05/19
Lancering internationale campagne Holland National Parks
Vandaag start het Nationale Parkenbureau in samenwerking met NBTC Holland Marketing de campagne ...
09/05/19
Exclusief voor leden
Design website Hiswa te water met meer beeld
Een verandering in strategie zit hierachter.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk