Geplaatst op: 31-01-2019
Auteur: Marc Gerlings

Van viking tot godin het Varend Corso 2019 wordt WOW

Van viking tot godin het Varend Corso 2019 wordt WOW

Is de sfeer van het Rotterdamse clubicoon WOW straks bij het Varend Corso op het water te vinden? Daar lijkt het een beetje op na de startbijeenkomst voor het evenement gisteravond. Het thema in 2019 is WOW!, met inderdaad een uitroepteken.

Organisatie geeft inspiratie

Het thema werd tijdens de startbijeenkomst woensdagavond toegelicht aan de hand van drie potentiële inspiratiebronnen: een wandelend lentecircus, een Thaise godin en een stoere viking. Ook een levendige beeld- en geluidshow dompelde de aanstaande deelnemers onder in het WOW!-gevoel. "Nee, geen kant-en-klare ideeën, maar denkrichtingen die toonden wat er allemaal mogelijk is met het thema WOW!. Bij een corso gaan de gedachten natuurlijk eerst uit naar een overweldigende bloemenpracht, maar er is nog zoveel meer mee te doen,” meldt de organisatie.

Nu is het aan de deelnemers om hun creativiteit de vrije loop te laten en het publiek in het eerste weekend van augustus versteld te doen staan met hun vaartuigen. Decors, kostuums, muziekkeuze en acts, allemaal in goed afgestemde harmonie met de professionele arrangementen van bloemen, planten en groenten. Gezien het niveau van de afgelopen jaren zal dat geen probleem zijn. Hoewel het een flinke uitdaging is, heeft de organisatie van het corso er alle vertrouwen in dat de bedrijven en dorpskernen zichzelf opnieuw weten te overtreffen.

Het Varend Corso Westland trekt komend jaar, op 2, 3 en 4 augustus 2019, voor de 22e keer door de Zuid-Hollandse wateren. Steeds meer mensen weten de weg inmiddels te vinden naar het driedaagse spektakel, afgelopen jaren waren dat er zelfs meer dan een half miljoen mensen.

Trefwoorden: evenement, beleving, inspiratie
Vacature

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/05/19
Weer paviljoen Rijksmuseum op Zwarte Cross
Geen nieuws maar wel een mooie cross-over tussen musea en evenementen. Voor het tweede jaar heeft het Rijksmuseum een pop-up paviljoen op de Zwarte Cross.
20/05/19
Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.
17/05/19
Exclusief voor leden
Klim naar het licht passeert mijlpaal 10.000 bezoekers na twee weken
DOSS Event Support meldt dat sinds de start op 1 mei al 10.000 kaarten verkocht zijn voor het evenem...
17/05/19
Nederland 9e plaats ICCA lijst congreslanden
Nederland is een plaats gestegen op de jaarlijkse ranglijst van The International Congress...
15/05/19
Camperbeurs in Hardenberg viert 10-jarig bestaan in september
Voor het tiende jaar op rij keert Camperbeurs terug naar Hardenberg als afsluiter van de zomerperiod...
15/05/19
Lancering internationale campagne Holland National Parks
Vandaag start het Nationale Parkenbureau in samenwerking met NBTC Holland Marketing de campagne ...
14/05/19
Exclusief voor leden
Dutch Grand Prix in de kustplaats Zandvoort
Het publieke geheim werd vandaag officieel bekend gemaakt. In 2020 rijdt de autosportklasse Formule ...
10/05/19
Exclusief voor leden
Hippe vloggers in attractieparken trekken jeugd
Vloggers en fandagen van deze vloggers, het wordt een vast gegeven voor attractieparken in Nederlan...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk