Geplaatst op: 31-01-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

European Meetings and Events Conference in Den Haag

Ruim 300 internationale meeting en event professionals bijeen in de Stad van Vrede en Recht

European Meetings and Events Conference in Den Haag

Den Haag verwelkomt het Europese Meetings and Events Congres (EMEC19) van 9 tot 12 februari in World Forum Den Haag, Fokker Terminal, Louwman Museum en enkele andere locaties. Dit internationale congres, georganiseerd door MPI Nederland, biedt een uniek programma met een uitgebalanceerde combinatie van educatie en netwerken. Door dit vernieuwende design is EMEC19 niet zomaar een congres. De gehele Europese meetingindustrie in de Randstad wordt een creatief programma voorgeschoteld waardoor Nederland in de komende jaren goed op de kaart staat van grote organisatoren.


EMEC19 is ontworpen door en voor meeting professionals. Met het congresthema ‘Changing the Game’ hebben de organisatoren een programma opgesteld op basis van verschillende leerstijlen en tien ontwerp-bouwstenen. Het uitgangspunt is dat minimaal 50% van de sessies buiten een traditionele setting van een congreszaal plaatsvindt, en dat minimaal 50% procent van de sessies daadwerkelijk interactief is. Deelnemers worden uitgedaagd met de inhoud aan de slag te gaan in steeds wisselende samenstellingen. Op die manier gaan kennis en netwerken hand in hand. 


Op zondag 10 februari introduceert kunstenaar en innovator Daan Roosegaarde (‘the new hippie with a businessplan’, The New York Times) het thema met zijn sessie ‘Changing your perspective, think like an artist’ in de Fokker Terminal in Den Haag. Dit is een van de weinige plenaire sessies van EMEC19, dat op zaterdagavond opent met een netwerkdiner in het Louwman Museum Den Haag. 


Change the way you meet

EMEC19 kent 4 inhoudelijke thema’s (tracks): Risk Management, Design Thinking, Leadership and Meeting Perspectives. Het vierdaagse programma levert meeting- en eventprofessionals formats waarmee zij op een andere manier leren, beleven en netwerken kunnen integreren in hun toekomstige events. Hiertoe gaan de deelnemers op zondag en maandag binnen de door hen gekozen tracks met gelijkgestemden aan de slag. Deze opzet zorgt voor dubbel resultaat: de deelnemers leren ‘on the job’ en er zijn veel netwerkmomenten. 


Learning journeys

Minstens 50% van het event vindt plaats buiten de setting van een standaard congreszaal. Op zondag 10 februari gaan de EMEC19-deelnemers op learning journays. Tijdens deze excursies leren deelnemers van ontwikkelingen die buiten de event industrie plaatsvinden, maar die op korte termijn wel van invloed gaan zijn op onze branche. Een voorbeeld hiervan is een scenario-based experience van Scenarios4summits, uitgevoerd tijdens de NSS 2014 met 58 wereldleiders. In deze praktische Interactive Crisis Management Game oefenen de deelnemers diverse lastige scenario’s in de voorbereiding op én de uitvoering van een event. Andere learning journeys gaan onder meer naar TNO, het Binnenhof, Diergaarde Blijdorp en de Stadsgehoorzaal Leiden.


Deep dive sessies

Op maandag 11 februari verdiepen de deelnemers zich in een van de 4 thema’s bij World Forum Den Haag. Zij hebben de keuze om een dag één track te volgen of kriskras aan de meest relevante sessies van de verschillende tracks deel te nemen.

Binnen het thema Design Thinking zijn er sessies over de invloed van muziek, de kracht van interactie en lessen van een geluksprofessor. Meeting Perspectives biedt inzicht vanuit het perspectief van psychologie, neurowetenschap, communicatie en verschillende invalshoeken, bijvoorbeeld hoe je in vijf stappen waarde creëert (Meaningful Experience) bij klanten en alle stakeholders. Paralympisch snowboardkampioene Bibian Mentel geeft een workshop over het bepalen en uitvoeren van Big Hairy Audacious Goals (Leiderschap). Ook is er een scenario-based oefening waarbij de deelnemers de communicatie tijdens een crisis moeten bepalen (Risk Management).


EMEC19 sluit op dinsdag af met een ochtendprogramma over de ‘Festivalisation of Events’Wat maakt dat festivals zo populair zijn en bezoekers er voor in de rij staan, terwijl meetings, congressen, verenigingen en politieke partij al jaren met een terugloop kampen? Welke elementen uit de festivalwereld leveren een positieve bijdrage op de betrokkenheid en de beleving van deelnemers? EMEC19 geeft het antwoord.

Link: https://www.emec19.com
Trefwoorden: Europees congres, educatie, netwerken
    

||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
01/04/16
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
Wordt cultuurtoerisme bedreigd?
01/04/16 · Cultuur · Toerisme · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
Naast mijn werk als lector en adviseur ben ik ook actief als vrijwilliger. PUM (een initiatief van ...
27/05/15
New cultural venue management, need or nonsense?
Op de NHTV Academy for Leisure is één van de postpropedeutische specialisatietrac...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/07/19
Bijzondere CAO-afspraken voor ZZP-ers
De Kunstenbond en de Werkgeversvereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals (WNPF) hebben een nieuwe cao voor de poppodia en -festivals ondertekend. Bijzonder is dat er voor het eerst ook afspraken zijn gemaakt over tarieven van zzp-ers die minimaal 30% meer moeten ontvangen dan een werknemer in een vergelijkbare functie.
23/07/19
Watersnoodmuseum ontwikkelt interactief programma voor jeugd
Het Watersnoodmuseum in Ouwerkerk heeft een leerzaam en interactief Jeugdwatersnoodmuseum opgezet.
19/07/19
De Groene Koepel lanceert app Cultuurrijk
Wandelen door de Nederlandse geschiedenis, dat kan met de nieuwe app Cultuurrijk! Bijzondere plekken...
19/07/19
Wat betekenen cultuur en media voor de Nederlandse economie?
De bijdrage van cultuur en media aan de Nederlandse economie (bbp) bedraagt 3,7 procent. Dit gaat gepaard met een aandeel van 4,5 procent in de totale werkgelegenheid.
17/07/19
Exclusief voor leden
Taj Mahal bekendste wereldwonder
Hoe bekend zijn de zeven wereldwonderen? Een platform zocht het uit door op social media te analyser...
16/07/19
Publiek maakt Rembrandt kunst
Gister, op de geboortedag van Rembrandt, openden 693 kunstenaars hun eigen tentoonstelling in het R...
15/07/19
Kunst van Boijmans voor de klas
Vanaf schooljaar 2019/2020 komen kunstwerken, museumdocenten en de art handlers op bezoek in de klas.
03/07/19
Exclusief voor leden
ASML gaat samenwerking aan met Van Gogh Brabant en het Van Gogh Museum
High-tech bedrijf ASML gaat een langdurige samenwerking aan met Van Gogh Brabant in Nuenen en het Van Gogh Museum in Amsterdam.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk