Geplaatst op: 30-01-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

American Hotel wordt Hard Rock Hotel Amsterdam American

Muziekstad vormt het decor voor het eerste Hard Rock Hotel in Nederland

American Hotel wordt Hard Rock Hotel Amsterdam American

Met een aanwezigheid in meer dan 76 landen, kondigt Hard Rock International de uitbreiding van haar hotelportfolio aan, met de opening van Hard Rock Hotel Amsterdam American. Het huidige American Hotel aan het Leidseplein, gevestigd in een van de beroemdste jugendstilgebouwen van de stad, biedt vanaf april 2020 als eerste hotel in Nederland de kenmerkende Hard Rock-sfeer. Het hotel blijft ook de thuisbasis van Café Americain waar de wereldberoemde leestafel - de oudste van Amsterdam – zijn rentree zal maken.


Feel like a rock star

Todd Hricko, Senior Vice President en hoofd Global Hotel Business Development: ‘We verheugen ons erop om Hard Rock naar de stad te brengen die vorig jaar nog officieel is uitgeroepen tot muziekstad van Nederland. Amsterdam is een gerenommeerde locatie voor amusement en een van de belangrijkste culturele steden van Europa. Zij biedt daarom een uitstekend decor voor onze op muziek geïnspireerde bestemming.’ Het Hard Rock hotel krijgt 173 kamers en suites, de interieurs werden onlangs al gerenoveerd. Dit najaar wordt ook de lobby in originele staat teruggebracht. Alle vintage decoratieve elementen blijven intact, van glas-in-loodramen tot levendige schilderijen op de binnenmuren, die ook zullen worden versierd met kenmerkende Hard Rock-memorabilia.

Wereldse allure, nationale trots, lokale bekendheid

Leon Dijkstra, algemeen directeur Eden Hotels en eigenaar van het American Hotel: 'Ik ben heel blij met Hard Rock Hotels als partner in Amsterdam. Het appelleert aan een publiek dat past bij zowel de visie van de stad als wat wij als Amsterdams hotelbedrijf graag zien. Namelijk gasten van over de hele wereld die van muziek en luxe houden. Gasten die uitstekende service en comfort op prijs stellen. Met pop-rock tempels Paradiso en Melkweg om de hoek, ontvangt het American Hotel al jaren artiesten en muzikanten uit de hele wereld. Daarom was het voor ons een logische beslissing om Hard Rock Hotels naar het 'muziekplein' van Amsterdam te brengen. Bovendien delen we hun progressieve visie op een duurzame planeet die wij op lokale wijze zullen implementeren. Het familiebedrijf Eden Hotels blijft de eigenaar van het American Hotel, dus met deze samenwerkingsconstructie hebben we het beste van beide werelden.'

Hard Rock Hotel Amsterdam American

Het Hard Rock Hotel Amsterdam American is geschikt voor zowel zakenreizigers als toeristen en biedt zowel vergaderruimtes als merkspecifieke voorzieningen, zoals een Body Rock fitness centrum en het muziekbelevingsprogramma The Sound of You Stay , waarmee gasten een vakkundig samengestelde afspeellijst kunnen streamen of downloaden bij het inchecken. Ook kunnen gasten genieten van het unieke Rock Om yoga-programma op de kamer, dat lichaam en geest energie geeft door de kracht van muziek.

Link: https:/http://www.hardrock.com/
Trefwoorden: Hardrock hotel, muziekbeleving
Vacature


||| Blogs |||

13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

07/06/19
Exclusief voor leden
Leisurering roze voor 50 jaar Pinkpop
Bij gelegenheid van de 50e editie van Pinkpop kleurt een deel van de Buitenring van Parkstad in Lim...
28/05/19
Toevoeging aan Recreatie Vakbeurs: Entertainment Experience Center
Beursorganisator Easyfairs lanceert in samenwerking met bureau Kwan Leisure een nieuw initiatief op ...
28/05/19
Themajaar provincie Utrecht 2019 : Koude Oorlog
bezoekers kunnen dit jaar kennis maken met onzichtbare schuilplaatsen, spannende verhalen en ander cultureel erfgoed uit de periode 1945 – 1991.
27/05/19
Kindertentoonstelling Hallo Rembrandt!
Spelenderwijs Rembrandt leren kennen: dat is de insteek van de doe-tentoonstelling Hallo Rembra...
21/05/19
Weer paviljoen Rijksmuseum op Zwarte Cross
Geen nieuws maar wel een mooie cross-over tussen musea en evenementen. Voor het tweede jaar heeft het Rijksmuseum een pop-up paviljoen op de Zwarte Cross.
20/05/19
Songfestival als vliegwiel voor Holland City Strategie
NBTC Holland Marketing sprong vandaag al handig in op de overwinning van Duncan Laurence op het Songfestival. NBTC wil rond het Songfestival de minder bekende plekken van Nederland in de etalage zetten en hoopt dat het evenement als vliegwiel werkt voor de Holland City Strategie.
17/05/19
Exclusief voor leden
Klim naar het licht passeert mijlpaal 10.000 bezoekers na twee weken
DOSS Event Support meldt dat sinds de start op 1 mei al 10.000 kaarten verkocht zijn voor het evenem...
17/05/19
Nederland 9e plaats ICCA lijst congreslanden
Nederland is een plaats gestegen op de jaarlijkse ranglijst van The International Congress...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk