Geplaatst op: 28-01-2019
Auteur: Marc Gerlings

Interesse naar tweede woning groeit sterk

Interesse naar tweede woning groeit sterk
Afgelopen weekend waren er op Second Home in beurscomplex MECC Maastricht 20% meer bezoekers dan de eerste editie in 2018. Second Home is een consumentenbeurs voor advies over van een tweede woning in binnen- en buitenland.

Of men nu op zoek is naar een tweede woning om te genieten van een prachtige vakantie of een tweede huis eerder ziet als een investering, in beide gevallen blijft het enorm belangrijk om zich goed te informeren alvorens over te gaan tot een aankoop.

Tijdens de beurs delen makelaardijen, agenten, projectontwikkelaars, beheer- en verhuurorganisaties, financiële dienstverleners, hypotheekverstrekkers en juridische en fiscale adviseurs hun kennis over de aanschaf van een tweede huis. De aanschaf van een tweede huis wordt steeds populairder, wat ook terug te zien was in de bezoekersaantallen. De beursorganisatie van Second Home was daardoor erg tevreden over deze editie in Maastricht.

Trefwoorden: vakantie, vakantiehuis, verblijf, accommodatie

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • ||| Blogs |||

    08/04/19
    2019: het jaar voor nationaal toeristisch beleid
    2019 wordt hét jaar waarin het Rijk haar rol pakt om te sturen op een gebalanceerde ontwikkeling van het inkomende en binnenlands toerisme in Nederland. Een ontwikkeling waarbij economie, samenleving en leefomgeving met elkaar in samenhang worden bekeken. Een ontwikkeling waarin lasten worden gedeeld en bovenal: kansen worden benut!
    18/03/19
    Een community voor marketingvraagstukken?
    Een community voor marketingvraagstukken?
    18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
    Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
    11/03/19
    Groots Denken!
    Groots Denken!
    11/03/19 · Duurzaam toerisme · Marcel Baltus | Lees meer
    Tijdens mijn bezoek aan de ITB Berlijn borrelde een lumineus idee op...
    14/02/19
    Iamst(erdam)upid
    Iamst(erdam)upid
    14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
    Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
    14/02/19
    Het belang van een organisatorisch eco-systeem
    Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...

    ||| Twitter |||

    ||| Nieuws |||

    19/04/19
    Sustainable Brand Index voor Landal
    Landal GreenParks heeft de Sustainable Brand Index van 2019 in de categorie Travel en Leisure gewonnen.
    19/04/19
    Exclusief voor leden
    Ruimte in de lucht voor Lelystad winter 2021 - 2022
    Besluit om al vóór 2023 ruimte vrij te maken in het hoger gelegen luchtruim zodat het vliegverkeer van Lelystad daar terecht kan.
    19/04/19
    Effecten luchtvaart net als in iedere andere sector behandelen
    Andere mobiliteitssectoren of bedrijfstakken worden meer dan de luchtvaart afgerekend op hun effect op de leefomgeving.
    19/04/19
    Exclusief voor leden
    Groene brug tussen Euromast en Het Park
    Direct grenzend aan Het Park waar de Euromast in staat, komen woningen. De gemeente wil dit compense...
    18/04/19
    Oplevering nieuwe pier Schiphol vertraagd met één jaar
    Schiphol werkt al enige tijd aan een nieuwe pier. In maart 2018 toonde Schiphol de eerste beeld...
    18/04/19
    Exclusief voor leden
    Meer reizigers willen duurzame keuzes maken
    In het kader van de Dag van de Aarde op 22 april (Earth Day), komt Booking.com met de resultaten u...
    18/04/19
    Miljoen internationale toeristen verwacht met Pasen
    In het paasweekend komen circa een miljoen internationale toeristen naar Nederland. Dit zijn er 150.000 meer dan afgelopen jaar. Wie komen er? Waar gaan ze naar toe? Wat geven ze uit?
    18/04/19
    Superbezetting voor Landal GreenParks
    Landal GreenParks gaat een druk Paasweekend tegemoet. De afgelopen dagen steeg de bezetting op de parken tot 95% en met de gunstige weers-vooruitzichten is de verwachting dat alle accommodaties verhuurd worden.
    Partners
    Breda University of Applied Sciences
    Initiatiefnemers
    NRIT Media
    Vrijetijdsnetwerk