Geplaatst op: 29-01-2019
Auteur: Jeroen Vinkesteijn
Breda University of Applied Sciences

Reacties toeristische bedrijven op social media stellen teleur

Reacties toeristische bedrijven op social media stellen teleur
Photo by William Iven on Unsplash
Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je een concrete vraag stelt op Facebook? Of een comment zet bij een post van het bedrijf? Voor het derde jaar is dit onderzocht, met dank aan 27 studenten van de minor eTravel van Breda University of Applied Sciences (NHTV). Positief is dat bijna 92% van de bedrijven reageert op een directe vraag, helaas maar 25% binnen de 15 minuten. Op een testvraag in een comment wordt in slechts 55% van de gevallen gereageerd! In dit artikel de lesson learned, een aantal ben...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: marketing, online marketing, social media, onderzoek

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/04/19
Verjonging cruisepassagiers
Meer kinderen en tieners maken een cruise en dat duidt op meer families op de schepen. Daarbij neemt het aantal dertigers toe (+18%).
16/04/19
Een derde van gezinnen vindt rondreizen op vakantie met auto relaxt?
Rondreizen met kinderen tijdens de vakantie vindt 39 procent van de ouders relaxt. Toch ziet niet ie...
12/04/19
Reizigers verdiepen zich nog minder in vaccinaties dan een jaar geleden
Waar vorig jaar 64% van de reizigers aangaf zich te verdiepen in de nodige inentingen voor hun vakan...
29/03/19
Portugal: van iedere 5 euro gaat 1 euro naar toerisme
De toeristische sector in Portugal maakt een stevige groei mee. Van iedere 5 euro aan economische a...
28/03/19
Exclusief voor leden
Grote verschillen in geluk van Nederlanders
Ruim 85 procent van de Nederlandse volwassenen is tevreden met zijn of haar leven. Dat zijn er meer dan in 2013 toen een vergelijkbaar onderzoek werd gehouden. Grote verschillen zien we in opleidingsniveau en migratie-achtergrond en in mindere mate leeftijd.
25/03/19
Natuurkampeerterreinen onverminderd populair
Kamperen in de natuur is populair. De overnachtingscijfers op de Natuurkampeerterreinen stegen in 20...
22/03/19
Exclusief voor leden
Meer buitenlands bezoek aan Nederlandse kastelen en historische buitenplaatsen
De 71 museaal toegankelijke kastelen en historische buitenplaatsen in Nederland trekken in toenemende mate ook buitenlandse bezoekers.
22/03/19
Inkomen Nederlanders nauwelijks gestegen
Het inkomen van de Nederlanders is de afgelopen tien jaar nagenoeg gelijk gebleven. Dat is slecht nieuws voor onze branche.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk