Geplaatst op: 25-01-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Hoe globale megatrends het toerisme veranderen

Hoe globale megatrends het toerisme veranderen
De toekomst van toerisme wordt bepaald door bedrijven en bestemmingen die reizigers een unieke en betekenisvolle ervaring kunnen bieden. Alleen bedrijven die gebruik maken van de kracht van netwerken, een persoonlijke service bieden aan de duurzaamheidsminnende consumenten en betrouwbaar en verantwoordelijk leiderschap tonen, zullen overleven. Dat blijkt uit het nieuwe rapport World, Transformed: Megatrends and their implications for Travel & Tourism van de World Travel & Tourism Council (WTTC) en de Bloomberg Media ...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: trends, toerisme

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/02/19
Exclusief voor leden
Bij vakantiekeuze is weer belangrijkste argument
Bij de keuze voor een vakantiebestemming laat het gros van de Nederlanders zich leiden door de weer...
20/02/19
Consumentenvertrouwen negatief
Het consumentenvertrouwen is voor het eerst sinds februari 2015 negatief.
15/02/19
Vragen over chroom 6 blootstelling monteurs Regional Jet Center KLM/Martinair
Vakbond FNV eist dat het Regional Jet Center (RJC) op Schiphol onmiddellijk openheid geeft over even...
14/02/19
Exclusief voor leden
Maakt de motorfiets weer een bloeiperiode mee?
De verkoop van nieuwe motorfietsen is in 2018 voor het vijfde jaar op rij gegroeid en bereikte het h...
13/02/19
Veel wintersporters laks met sneeuwkettingen
1 op de 7 Nederlandse wintersporters neemt geen sneeuwkettingen mee in de auto, zo blijkt uit onderz...
12/02/19
Veel werknemers botsen met manager
Eén op de vijf werknemers heeft een slechte band met zijn of haar leidinggevende. Zelfs &ea...
08/02/19
Doet u mee met het Next Tourism Generation project?
De Next Tourism Generation (NTG) Alliance is een Europees project dat zich richt op het verbeteren van de connectie tussen toeristisch onderwijs en de reiswereld. De onderzoekers zijn op zoek naar uw input!
07/02/19
Rotterdam benoemt Quality team voor gebiedsontwikkeling Feyenoord City
De acht leden van het Q-team adviseren het college van burgemeester en wethouders over de ruimtelijk...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk