Geplaatst op: 24-01-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Henk van Voornveld vertrekt bij MarketingOost

Henk van Voornveld vertrekt bij MarketingOost

Henk van Voornveld, directeur-bestuurder van MarketingOost, verlaat de organisatie per 1 mei 2019. MarketingOost is specialist op het gebied van regio- en stadsmarketing in het oosten des lands. Hij heeft 16 jaar voor de organisatie gewerkt.


"Het was (en is) een groot voorrecht om dat in een organisatie te doen met zo veel gepassioneerde en professionele collega's. En het was (en is) een groot genoegen om dit samen met enthousiaste en betrokken ondernemers, ambtenaren, bestuurders en bewoners te doen. Dat is voor mij de ware kracht van Oost”, schrijft Van Voornveld.

Grote ontwikkeling doorgemaakt

 

Onder zijn leiding heeft de organisatie zich ontwikkeld tot een toonaangevende partij die zich heeft gericht op een bijdrage aan de duurzame versterking van de regionale economie. Daarbij is ingezet op marketingexpertise, specifieke kennis van de regio en intensieve samenwerking met partners in de regio. Hierbij heeft MarketingOost zich vooral gericht op de rol van regisseur om belangen en krachten te bundelen binnen het meerjarige provinciale programma ‘Gastvrij Overijssel’.


Van Voornveld kijkt terug op een periode waarin belangrijke mijlpalen zijn bereikt, zoals de versterking van imago en naamsbekendheid van de regiomerken Hanzesteden, IJsseldelta, Salland, Twente, Vechtdal, Weerribben-Wieden, (regio) Zwolle en de sterke groei van de vrijetijdseconomie in Overijssel. Het is een passend moment om het stokje over te dragen en zelf te zoeken naar nieuwe uitdagingen.

Wie wordt zijn opvolger?

 

Tot mei blijft Van Voornveld in dienst bij MarketingOost. In de tussentijd wordt gezocht naar een opvolger die in staat is om de sterk verbeterde positie verder uit te bouwen. De Raad van Toezicht is Henk zeer dankbaar voor alle inspanningen die zijn geleverd en de resultaten die zijn behaald. Daarbij heeft de RvT de samenwerking met de directeur-bestuurder als plezierig en zeer constructief ervaren en wenst hem veel succes in zijn verdere carrière.


Henk van Voornveld gaat als zelfstandige aan de slag: "Ik hoop mijn kennis en kunde op het gebied van geografie en stadsmarketing ook in de toekomst in te kunnen zetten. Maar ik hoop ook weer nieuwe dingen te leren, bijvoorbeeld als zelfstandige professional. Best spannend, want zekerheden zijn er niet, maar juist dat geeft mij energie...”

Over MarketingOost en VisitOost

 

MarketingOost is een toonaangevende partij, die met marketingexpertise en specifieke kennis van de regio initieert, regisseert en realiseert om middels destinatiemarketing de regionale economie duurzaam te versterken. We doen dit zonder eigen belang en investeren alle inkomsten weer in de marketing van het gebied. Hierdoor zijn we een onmisbare, verbindende schakel tussen ondernemers, overheid en andere belanghebbenden in de regio. VisitOost is een consumentgericht platform voor de vrijetijdssector in Oost Nederland.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, overijssel, gelderland, rbt
    

||| Blogs |||

11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Oude strijder
14/01/19 · Attractieparken · Beleid · Dagrecreatie · Duurzaam toerisme · Horeca · Leisure · Marketing · Natuur · Retail · Sport · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Watersport · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/07/19
Exclusief voor leden
Zo zet je wijnbeleving op
De cruisemaatschappijen halen graag bijzondere belevingen aan boord. Dat helpt bij de verkoop van d...
17/07/19
Exclusief voor leden
Taj Mahal bekendste wereldwonder
Hoe bekend zijn de zeven wereldwonderen? Een platform zocht het uit door op social media te analyser...
16/07/19
Publiek maakt Rembrandt kunst
Gister, op de geboortedag van Rembrandt, openden 693 kunstenaars hun eigen tentoonstelling in het R...
15/07/19
ACM vraagt bijdrage experts in voorkomen online misleiding
Draag dan bij aan de uitwerking van professionele standaarden voor online gedragsbeïnvloeding.
15/07/19
Exclusief voor leden
Goed toeristisch jaar voor Overijssel
Het gaat goed met het toerisme in Overijssel. MarketingOost meet een explosieve groei van het binnenlands en inkomend toerisme.
12/07/19
Populairste destinaties zomer 2019 gemeten in verkoop vliegtickets
Voor het tweede jaar op rij zijn Barcelona (Europa) en Bangkok (wereldwijd) de populairste vakantie...
08/07/19
Met vakantieabonnement naar pretpark
Voor wie de zomer(vakantie) in eigen land viert heeft Amusementspark Tivoli een voordelig Vakantiea...
03/07/19
Exclusief voor leden
Verkoop treinkaartjes boost door folderactie maar klanttevredenheid daalt
Aanbiedingen van goedkope losse treinkaartjes via bijvoorbeeld Kruidvat of Etos hebben een positief...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk