Geplaatst op: 24-01-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Henk van Voornveld vertrekt bij MarketingOost

Henk van Voornveld vertrekt bij MarketingOost

Henk van Voornveld, directeur-bestuurder van MarketingOost, verlaat de organisatie per 1 mei 2019. MarketingOost is specialist op het gebied van regio- en stadsmarketing in het oosten des lands. Hij heeft 16 jaar voor de organisatie gewerkt.


"Het was (en is) een groot voorrecht om dat in een organisatie te doen met zo veel gepassioneerde en professionele collega's. En het was (en is) een groot genoegen om dit samen met enthousiaste en betrokken ondernemers, ambtenaren, bestuurders en bewoners te doen. Dat is voor mij de ware kracht van Oost”, schrijft Van Voornveld.

Grote ontwikkeling doorgemaakt

 

Onder zijn leiding heeft de organisatie zich ontwikkeld tot een toonaangevende partij die zich heeft gericht op een bijdrage aan de duurzame versterking van de regionale economie. Daarbij is ingezet op marketingexpertise, specifieke kennis van de regio en intensieve samenwerking met partners in de regio. Hierbij heeft MarketingOost zich vooral gericht op de rol van regisseur om belangen en krachten te bundelen binnen het meerjarige provinciale programma ‘Gastvrij Overijssel’.


Van Voornveld kijkt terug op een periode waarin belangrijke mijlpalen zijn bereikt, zoals de versterking van imago en naamsbekendheid van de regiomerken Hanzesteden, IJsseldelta, Salland, Twente, Vechtdal, Weerribben-Wieden, (regio) Zwolle en de sterke groei van de vrijetijdseconomie in Overijssel. Het is een passend moment om het stokje over te dragen en zelf te zoeken naar nieuwe uitdagingen.

Wie wordt zijn opvolger?

 

Tot mei blijft Van Voornveld in dienst bij MarketingOost. In de tussentijd wordt gezocht naar een opvolger die in staat is om de sterk verbeterde positie verder uit te bouwen. De Raad van Toezicht is Henk zeer dankbaar voor alle inspanningen die zijn geleverd en de resultaten die zijn behaald. Daarbij heeft de RvT de samenwerking met de directeur-bestuurder als plezierig en zeer constructief ervaren en wenst hem veel succes in zijn verdere carrière.


Henk van Voornveld gaat als zelfstandige aan de slag: "Ik hoop mijn kennis en kunde op het gebied van geografie en stadsmarketing ook in de toekomst in te kunnen zetten. Maar ik hoop ook weer nieuwe dingen te leren, bijvoorbeeld als zelfstandige professional. Best spannend, want zekerheden zijn er niet, maar juist dat geeft mij energie...”

Over MarketingOost en VisitOost

 

MarketingOost is een toonaangevende partij, die met marketingexpertise en specifieke kennis van de regio initieert, regisseert en realiseert om middels destinatiemarketing de regionale economie duurzaam te versterken. We doen dit zonder eigen belang en investeren alle inkomsten weer in de marketing van het gebied. Hierdoor zijn we een onmisbare, verbindende schakel tussen ondernemers, overheid en andere belanghebbenden in de regio. VisitOost is een consumentgericht platform voor de vrijetijdssector in Oost Nederland.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, overijssel, gelderland, rbt

CELTH
 






||| Nieuws |||

19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...