Geplaatst op: 23-01-2019
Auteur: Marc Gerlings

Center Parcs least 7 parken en wordt een investering van 200 miljoen euro mogelijk

Center Parcs least 7 parken en wordt een investering van 200 miljoen euro mogelijk
Foto: Center Parcs
Center Parcs (onderdeel van de Pierre & Vacances-Center Parcs Group) sluit een nieuwe lange termijn leaseovereenkomst met Blackstone, eigenaar van het vastgoed. Als onderdeel van deze overeenkomst investeert Blackstone 200 miljoen euro in het vernieuwen van de voorzieningen en accommodaties in de zeven grootste vakantieparken: De Kempervennen, De Huttenheugte, Het Heijderbos en Het Meerdal in Nederland, Erperheide en De Vossemeren in België en Bispinger Heide in Duitsland.

Dit sluit aan op de ambitie van Center Parcs om een nieuwe standaard te zetten in beleving, verblijf en samenzijn. Zo worden ruim 4.800 cottages vernieuwd en wordt geïnvesteerd in het subtropische zwemparadijs de Aqua Mundo, de centrale faciliteiten, de infrastructuur en nieuwe vormen van beleving.

Meer luxe en meer thematisering

Center Parcs besteedt het grootste deel van de investering - 85 procent - aan de vernieuwing van haar cottages en hotelkamers. Hiermee speelt zij in op de groeiende behoefte aan luxe accommodaties en unieke ervaringen. Zo zet Center Parcs in op de uitbreiding en vernieuwing van de meest luxe cottages in haar parken, namelijk Premium en VIP, én in een upgrade van de Comfort cottages. Bovendien worden in de parken themacottages gecreëerd die helemaal in het teken staan van unieke belevenissen. Zo kunnen families zich volledig onderdompelen in een adventure- of dierencottage.

Glijbanen moeten spectaculairder in Aqua Mundo

In alle parken wordt de Aqua Mundo gerestyled en uitgebreid met nieuwe voorzieningen en attracties. Zo krijgen de parken nieuwe spectaculaire glijbanen en worden bestaande glijbanen voor een optimale beleving omgetoverd in interactieve glijbanen met allerlei bijzondere licht- en geluidseffecten. Ook kunnen kinderen zich straks vermaken in de nieuwe kinder-doe-baden. In dit waterspeelparadijs kunnen zij volop genieten van waterpret in een veilige omgeving.

Innovatie bestaande concepten: creëren van unieke belevingen

De centrale faciliteiten in de parken worden vernieuwd. Zo wordt het bowlen, één van de meest populaire activiteiten onder families, vernieuwd met interactieve bowling-concepten door het toevoegen van bijzondere licht- en geluidseffecten. Daarnaast doen in alle vakantieparken nieuwe buitenspeeltuinen hun intrede en worden de kinderboerderijen in alle parken vernieuwd. 

Dierenpark, actie en leisure promenades

In Het Meerdal en Bispinger Heide introduceert Center Parcs bovendien een compleet nieuw dierenparkconcept. Hier wordt een echte natuurbeleving voor gasten gecreëerd, waar in een bosrijke omgeving op een natuurlijke manier interactie is tussen gasten en dieren. Ook de overdekte Jungle Dome - een tropische jungle met vele exotische dieren en planten - in Het Heijderbos krijgt een upgrade, met een verrijking van de speelelementen in jungle-thema. Verder wordt de overdekte speelwereld Action Factory op verschillende parken vernieuwd.

Ook de infrastructuur op de parken wordt vernieuwd. Zo worden leisure-promenades gecreëerd die verschillende voorzieningen in de parken met elkaar verbinden, zodat gasten er nog beter hun weg kunnen vinden. Deze aanpassing wordt al doorgevoerd in enkele parken. Het verbinden van faciliteiten met leisure promenades duikt al sinds een jaar op bij plannen voor aanpassingen.

Digitalisering customer journey voor een zorgeloze vakantie, zowel voor als tijdens verblijf

In alle zeven parken wordt de volledige customer journey gedigitaliseerd, zodat gasten kunnen genieten van een zorgeloze vakantie: zowel voor als tijdens hun verblijf. Een voorbeeld hiervan zijn de nieuwe digitale armbanden waarmee gasten toegang krijgen tot de Aqua Mundo, activiteiten en andere voorzieningen in de parken. Op den duur biedt Center Parcs ook de mogelijkheid om met deze armband te betalen en de cottagedeur te openen.

Pascal Ferracci: "Unieke karakter van elk park versterken"

"Mensen hebben behoefte aan een zorgeloos verblijf en zijn op zoek naar verrassende momenten en unieke belevingen om samen te kunnen delen. Daarom hebben we een overeenkomst met Blackstone getekend, waardoor we 200 miljoen euro kunnen investeren in het vernieuwen van onze zeven grootste parken in Nederland, België en Duitsland. Met deze investering willen we het unieke karakter van elk park versterken om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van onze gasten”, vertelt Pascal Ferracci, CEO van Center Parcs Europe. "Met dit omvangrijke innovatieprogramma willen we een nieuwe standaard zetten in beleving, verblijf en samenzijn. We willen onze gasten voortdurend blijven verrassen, terwijl ze tijd met hun gezin doorbrengen en echt even samen zijn”.

Vorige week werd bekend dat cateraar Albron ook de komende jaren de vaste partner is voor de horeca. Albron maakte duidelijk dat opnieuw in horecaformules wordt geïnvesteerd.
Trefwoorden: accommodatie, bungalowpark, vakantiehuizen, investering, productontwikkeling, park, vakantiepark, verblijfsrecreatie

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/02/19
Consumentenvertrouwen negatief
Het consumentenvertrouwen is voor het eerst sinds februari 2015 negatief.
20/02/19
Exclusief voor leden
Dunkin’ Donuts ook in Nederland verder onder naam Dunkin’
De koffie- en donutgigant verandert haar naam naar Dunkin’. Visueel verandert weinig, het vertrouwde ronde lettertype blijft.
20/02/19
Negen Munckhof touringcarchauffeurs ontvangen IRU diploma
Negen touringcarchauffeurs van Munckhof hebben de IRU onderscheiding in ontvangst genomen.
20/02/19
WO I-herdenking trekt 3 miljoen bezoekers naar Westhoek
Voor de herdenking van Wereldoorlog I noteerde het kenniscentrum van Westtoer 2,8 miljoen WO I-herdenkingsbezoekers. Waar kwamen ze vandaan en hoe gaat Toerisme Vlaanderen nu verder met dit thema?
19/02/19
Nieuwe accommodaties op Camping Bakkum
Vanaf april 2019 staan er twee nieuwe type accommodaties op Camping Bakkum; Duinroos en Duinzicht. E...
19/02/19
Wolven vestigen zich op de Veluwe
Op de Noord-Veluwe zijn nu ook DNA-sporen gevonden van een mannetjeswolf.
19/02/19
Infocentrum WO2 Nijmegen op 23 februari open
Op 23 februari 2019 opent het Infocentrum WO2 Nijmegen vanaf 13.30 uur de deuren voor het grote publiek.
19/02/19
Exclusief voor leden
Merknaam Carlson Wagonlit Travel vereenvoudigd naar CWT
In het vakgebied werd al vaak de naam CWT gebruikt maar nu is het ook officieel de merknaam.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk