Geplaatst op: 18-01-2019
Auteur: Hans van Leeuwen
PleisureWorld NRIT

GlowGolf: Midgetgolf reinvented

Patricia Beekers: Leuke activiteit met een aantrekkelijk verdienmodel

GlowGolf: Midgetgolf reinvented

In de aanloop naar de Vakdag Het Nieuwe Dagje Uit op 26 maart 2019 in Sevenum gaan we in een serie artikelen in op de ontwikkelingen bij de nieuwe Leisure Boulevards. Eergisteren introduceerden we Wyckerveste Adviseurs die de Leisure Dome in Kerkrade hebben ontwikkeld en de onlangs geopende Leisure Boulevard in Maastricht. Vandaag praten we Patricia Beekers van GlowGolf die onlangs in Maastricht een tweede vestiging opende.


In de week dat trampolinepark Jumpsquare Heerhugowaard, Kangaroos Apeldoorn en SpaceJump Maastricht werden geopend, waren wij op bezoek bij de Leise Boulevard Maastricht. In een oud verbouwd pand van bouwmark Praxis vindt je er nu een Basic Fit, Space Jump en een GlowGolf. De ontwikkelaar was vastgoedontwikkelaar Wyckerveste Adviseurs. Voor zowel Space Jump waar we gisteren over schreven en GlowGolf is dit hun tweede vestiging na de Leisure Dome te Kerkrade. Uiteraard zijn wij nieuwsgierig naar acties van beide exploitanten van deze nieuwe locatie.


Kom ook naar de Vakdag het Nieuwe Dagje Uit van 26 maart a.s.


Wil je de allernieuwste ontwikkelingen meemaken van dichtbij over de opmars van de FEC Family Entertainment Centers, TrampolineParken maar ook de nieuwe middel grotere attractieparken met Landelijke Exposure maar gericht op de regio?

Dat allemaal met ook veel Innovaties op het InnovatiePlein is te vinden bij MattelPlay – Sevenum. Naast Londen, Dubai de 3e vestiging met een door Lapset Design Studio uitgevoerd project dat nu samen met een van de grootste Wereld Restaurants formule ABC en FEC Sevenum dit jaar als locatie dient voor de vakdag. Meer informatie en inschrijven op: www.hetnieuwedagjeuit.nl




Voor de GlowGolf gaan wij in gesprek met Patricia Beekers die ook al na haar eerste locatie in diezelfde Leisure Dome te Kerkrade nu een tweede vestiging heeft geopend in Maastricht. Vooral die laatste move lijkt mij een hele bijzondere omdat je je kunt afvragen of men hier wel een boterham te verdienen valt. Daarnaast zijn wij benieuwd of beiden nog meer plannen hebben voor de toekomst en het bij twee vestigingen blijft. Immers worden het hier in Nederland Amerikaanse toestanden met de onstuimige opmars van de ketens in onze leisure branche.


Is succes verzekerd met GlowGolf in the Dark Minigolf?

Patricia Beekers: "Wie op Google zoekt naar GlowGolf Maastricht komt op de website van de brand GlowGolf. Het maakt onderdeel uit van een franchiseformule waarvan er nu zo’n 22 van zijn in ons land. Andere bekende locaties zijn de twee GlowGolf's bij Nicky Broos Skidôme Rucphen of Skidôme Terneuzen! Het sluit aan op de trends in de opmars van de ketens in onze leisure-industrie. Het meest opvallende van dit midgetgolfbaan concept, dat uit Canada is komen overwaaien, is dat er gespeeld wordt in het donker met felle blacklight verlichting en de spelers via speciale kleureffecten langs 18 gethematiseerde holes het bekende golfballetje in zo min mogelijk slagen in de hole moet spelen. Ondanks dat alle locaties te vinden zijn op een centrale franchise website worden er lokaal verschillende tarieven gehanteerd.”


Patircia Beekers is de eigenaar van de vestiging in de Leisure Dome Kerkrade en nu ook in Maastricht. Men kan er een aantal speelronde boeken en die eventueel combineren en/of uitbreiden met bepaalde arrangementen zoals een Around the World Kidsparty voor €14,50 p.p., American Burger Kidsparty voor €17,50 p.p., Glow T-shirt Kidsparty voor €20,95 p.p., Italian Pizza Kidsparty voor €19,95 p.p. of bijvoorbeeld een uitbreiding Glow Style voor €1,99 p.p. Je feestje uitbreiden met glow in the dark schmink en glow armbandjes? Geef bij je reservering de 'Glow Style' optie aan maak je feestje nog specialer! Voor samenwerking met de buren Space Jump kan men een arrangement boeken door een uitbreiding met € 8,55. P.p. zonder speciale sokken.



Waarom een 2e GlowGolf en wat zijn daarvan de voordelen?

Patricia Beekers: "Het heeft zich bewezen als een leuke activiteit met een aantrekkelijk verdienmodel omdat je verhoudingsgewijs een leuke attractie kunt bieden op een beperkte oppervlakte met weinig personeel. De openingstijden zijn van 15.00 tot 21.00 uur s ’avonds. De vestiging op de Leisure Dome in Kerkrade moet het niet van de impulsbezoeker hebben die een avondje uit gaat vooraf gericht zal boeken. Vandaar dat er op bijvoorbeeld een woensdagavond er geen bezoekers zijn. Anders is dat voor onze nieuwe vestiging in Maastricht die gelegen is in een woonwijk en waarbij er wel passanten binnen komen wandelen voor een rondje GlowGolf of wat eten in onze horeca. De beide locaties hebben dus wel een ander bezoekersprofiel waarbij in Kerkrade de totale oppervlakte zo’n 600m2 is waarvan 120m2 horeca en voor Maastricht een oppervlakte van 700m2 en 200m2 horeca. De gemiddelde huurprijs per m2 ligt op € 85,-. Het is nog te vroeg voor mij te voorspelen wat het aantal bezoekers hier in Maastricht wordt. Dit is lastig omdat het een andere opzet is aangezien wij in Maastricht liggen tussen meerdere recreatiebedrijven naast elkaar. In Kerkrade moet je gericht komen terwijl Maastricht is gelegen in een woonwijk en gezellig een balletje komen spelen.


Is GlowGolf een hype of een blijvertje?

"Het positieve is dat we weersonafhankelijk zijn. Omdat je vooraf kunt reserveren weet je dat het altijd doorgaat. Het is wel een andere opzet als de vroegere midgetgolfbanen in de stadparken die wat meer toegankelijk waren maar zeer arbeidsintensief waren, hoge onderhoudskosten hadden en veel onrendabele uren vanwege de weersomstandigheden. Dat was niets anders dan een balletje slaan in een gaatje. In die tijd had de consument natuurlijk ook niet zoveel noten op zijn zang. Je moet constant bewegen en bijblijven want de consument is heel bewegelijk en voortdurend op zoek naar nieuwe belevenissen. Ik vind het ook lastig te bedenken hoe lang dit een succesnummer zal blijven, het is zeker geen hype meer. Ik zie dat wij een andere doelgroep aanspreken die ik niet eerder had verwacht. Senioren met de kleinkinderen die doordeweeks even komen spelen. Onze promotie doen wij lokaal en regionaal zelf; online via Google Adwords en Facebook-campagnes maar heel belangrijk is de centrale franchisewebsite van GlowGolf Nederland waar iedere locatie zijn eigen content kan plaatsen. Het geeft de consument een gevoel van WAUW, dat moet wel goed zijn als er al zoveel locaties zijn. Het speelt in op de BRAND-compliance dat consumenten een beter loyaal gevoel geven voor een betrouwbaar imago. Er staan uiteraard ook bij mij nog nieuwe plannen op stapel maar het komt voor dit moment nog te vroeg om daar nu al iets meer over te vertellen. Heeft er iemand vragen over de opzet van mijn twee locaties dan mag hij mij altijd bellen”, aldus Patricia Beekers.


Link:

Glow Golf Maastricht: https://glowgolf.nl/maastricht/


Contact Hans van Leeuwen
mobile   : +31 (0) 653394506
e-mail    : hans@pleisureworld.nl
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/pleisureworld/
Skype    : hansvanleeuwen1958
web       : www.pleisureworld.nl / www.nritmedia.nl

Trefwoorden: dagrecreatie, sport, sportieve recreatie, family entertainment centers, fec, attractieparken

||| Blogs |||

14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
19/08/16
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
Onlangs zijn Ton Vermeulen (NRIT Media) en ondergetekende twee dagen op rondreis geweest door de p...
02/05/16
Mijn speurtocht naar de Magic World of Lights
Toen ik eenmaal omringd door 80.000 ledlampjes binnen stond, was alle leed snel geleden. Maar wat e...
15/12/15
Krijgt Nederland een themapark voor 50-plussers?
Op de Business Leisure Days presenteerde Marie-Lousie Loomans in het Pleisureworld Paviljoen ...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/03/19
Oud-Hollands Weekend met melkschuit in Keukenhof
Het Oud-Hollands Weekend in Keukenhof wandel je door Holland van vroeger inclusief toch een bijzondere melkschuit.
22/03/19
Wat moet je doen met de Informatieplicht Energiebesparing?
Bedrijven die jaarlijks meer dan 50.000 kWh of 25.000 m3 aardgas(equivalent) verbruiken moeten voor 1 juli van dit jaar in het eLoket van RVO rapporteren welke energiebesparende maatregelen zij hebben uitgevoerd.
20/03/19
Pieter Elbers (KLM) opent zeventigste Keukenhof
Keukenhof, de topattractie van Nederland in het voorjaar, is zeventig jaar jong.
15/03/19
Belang gemeente Emmen in Wildlands loopt op naar 80 miljoen euro
De gemeente Emmen neemt alle leningen van Wildlands over. Dat moet de kosten voor de verliesleidende Drentse dierentuin verlagen. De gemeente krijgt in ruil voor de leningen meer zekerheden.
13/03/19
Vakdag Het nieuwe dagje uit: Onze keynotes
Over drie weken is het zover. Op 26 maart 2019 komen alle professionals in de dagrecreatie naar de derde editie van de Vakdag Het nieuwe dagje uit. In dit artikel stellen we graag onze keynotes aan u voor.
11/03/19
Zeezoogdieren verhandeld en uitgebuit voor vermaak en schijneducatie
Wereldwijd leven duizenden zeezoogdieren, voornamelijk dolfijnen, in gevangenschap. Elk jaar worden ...
11/03/19
Onderwijsstaking? Dan lessen volgen in de toverschool
In het hele onderwijs wordt op vrijdag 15 maart het werk neergelegd. Wie deze dag tóch graag in de ...
08/03/19
Efteling voor de vijfde keer uitgeroepen tot leukste uitje van Nederland
Leden van de ANWB hebben de Efteling uitgeroepen tot het Leukste uitje van Nederland 2019. Dierenpark Amersfoort kreeg de zilveren award en GaiaZOO de bronzen award.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk