Geplaatst op: 14-01-2019
Auteur: Marc Gerlings

30 minuten gratis parkeren bij Brussels Airport

30 minuten gratis parkeren bij Brussels Airport
"Stressvrij mensen wegbrengen en ophalen,” noemt Brussels Airport het aangepaste parkeerbeleid. Brussels Airport biedt 30 minuten gratis parkeren aan in parkings P1, P2 en P3 zodat bestuurders in alle rust passagiers kunnen afzetten of ophalen op de luchthaven. Daarnaast kunnen bestuurders passagiers ook veilig afzetten in de drop-off zone waar een tijdslimiet van 10 minuten geldt.

Passagiers ophalen of afzetten was nog nooit zo voordelig en gemakkelijk op Brussels Airport. De luchthaven biedt 30 minuten gratis parking aan in parking P1, P2 en P3 met de parkeerkaart Pcard+. De Pcard+ is gratis online aan te vragen. Wie (nog) geen Pcard+ heeft, kan parkeren aan het extra voordelige tarief van €2 per half uur in deze parkings. De luchthaven hanteert de ruime marge van 30 minuten in de parkeergarages zodat bestuurders de tijd hebben om passagiers te begeleiden naar de vertrekhal, of bestuurders voldoende tijd hebben wanneer ze passagiers opwachten in de aankomsthal. Het exacte moment waarop passagiers in de aankomsthal toekomen, kan immers variëren na eventuele paspoortcontrole, bagage oppikken en/of douanecontrole.

10 minuten gratis staan op de drop-off zone

Naast de overdekte parking, kunnen bestuurders ook dankzij de drop off zone passagiers in minder dan 10 minuten passagiers afzetten. Deze beveiligde zone ligt aan de uitrit van de luchthaven zodat bestuurders ook weer snel hun weg kunnen vervolgen. Wie langer dan 10 minuten zou halt houden in de drop-off zone, zal daarvoor vanaf 6 februari 2019 een vergoeding moeten betalen. Bestuurder kunnen ook maximaal 1 keer per uur gebruik maken van de gratis 10 minuten op de drop-off zone.

Voor passagiers met verminderde mobiliteit is er een aanmeldpunt om assistentie ter plaatse te vragen. Het wandelpad naar de terminal is overdekt.

Meer info over parkeren, passagiers ophalen of wegbrengen.

Trefwoorden: vliegen, parkeren
    

||| Blogs |||

03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
05/12/18
Sorry wereld. Ik blijf gewoon vliegen.
Het knaagde de laatste tijd een beetje. Gewetenswroeging. Schuldbesef. Duivels dilemma. Boetekleed...
21/02/18
Omdenken
Omdenken
21/02/18 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Vastdenken. We hebben er allemaal last van. Vastgeroest in gewoonte, handeling en aanpak. Het wordt...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/09/19
Bijna 100 studenten van BUas aan de slag in Tourism Impact Lab
Een kleine 90 studenten van de Breda University of Applied Sciences gaan voor 20 bedrijven in de toeristische sector nieuwe impactvolle concepten bedenken.
17/09/19
ANWB reorganiseert reisbedrijf
De ANWB gaat haar reisbedrijven reorganiseren en samenbrengen onder één ANWB Reizen-organisatie. Van alle merken blijven alleen Camperspecialist Travelhome en SNP Natuurreizen in de markt.
12/09/19
Exclusief voor leden
TUI kiest exclusief voor trein naar Parijs
In het najaar van 2020 ruilt TUI vliegreizen naar Parijs in voor treinreizen. Wie dan een pakketreis naar Parijs bij TUI boekt, kan alleen nog maar met de trein reizen. TUI wil hiermee een bijdrage leveren aan het verminderen van de CO2-uitstoot.
06/09/19
Lelystad Airport wil in 2020 open
Het conceptbesluit om vluchten te verdelen tussen Schiphol en Lelystad Airport is rond, blijkt uit e...
06/09/19
Zes miljoenste passagier Vueling in Brussel
In 2004 startte het Spaanse luchtvaartbedrijf Vueling zijn eerste vluchten van en naar Barcelona o...
05/09/19
Duurdere vliegtickets en verblijf stuwen consumentenprijs omhoog
Consumentengoederen en -diensten waren in augustus 2,8 procent duurder dan een jaar eerder, meldt h...
05/09/19
Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken
Het kan een mooi onderwerp zijn voor vakdag Marketing D-day: de timing van aanbiedingen om vakantie...
04/09/19
Gids om bezoek aan Schotland op peil te houden
De Schotten kijken argwanend naar de Brexit. VisitScotland, de toeristische dienst maakte alvast e...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk