Geplaatst op: 14-01-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Doet u mee aan een groot Europees onderzoek naar futureproof bedrijven?

Doet u mee aan een groot Europees onderzoek naar futureproof bedrijven?
Door vergaande technologische, sociale en duurzame ontwikkelen gaat de toeristische sector de komende jaren sterk veranderen. Dat vraagt om medewerkers met andere vaardigheden die bijvoorbeeld alles weten van artificial intelligence, big data, programmeren, andere culturen, verrijkende belevingen of milieuvraagstukken. Om de skills van (toekomstige) werknemers beter te laten aansluiten op de toekomstige behoeften wordt input gevraagd van bedrijven in de branche.

Skills gaps aanpakken

In 8 Europese landen werken in het project Next Tourism Generation Alliance 14 partijen samen om voor 5 toeristische subsectoren de connectie tussen toeristische opleidingen en de industrie te verbeteren. Het project is een initiatief van de Europese Commissie. In Nederland is de Breda University of Applied Sciences (voorheen NHTV) partner in het project.


Industrie en toeristische opleidingen moeten beter ingespeeld raken op de snel veranderende toerisme-industrie op een nationaal en Europees level. In dit project willen ze de ‘skills gaps’ aanpakken die er nu en in de toekomst zijn, om daarmee bij te dragen aan een florerende Europese toeristische branche. Door het project moeten de toekomstige benodigde kennis en vaardigheden van de toeristische branche beter in evenwicht komen met het aanbod van opleidings- en trainingsinstituten.


Het project richt zich op skills op het gebied van digital, social en green. Het einddoel is een blauwdruk met tools te ontwikkelen waardoor opleiders en organisaties in toerisme structureel met elkaar samenwerken.


Input van bedrijven gevraagd

Om de skills van (toekomstige) werknemers beter te laten aansluiten op de toekomstige behoeften wordt input gevraagd van bedrijven in hospitality, food & beverage, visitor attractions, destination management organizations en touroperators & travel agents. Op deze manier zal er duidelijk worden welke kennis en welke producten en/of tools er nodig zijn om (aankomende) werknemers voor te bereiden op het level van skills in de toekomst.


Meedoen met het onderzoek kan eenvoudig door het invullen van deze vragenlijst:


https://buas.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_aabSamvmBvltEhL


De enquête start vandaag (maandag 14 januari) en loopt drie weken.

||| Blogs |||

14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
19/08/16
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
Onlangs zijn Ton Vermeulen (NRIT Media) en ondergetekende twee dagen op rondreis geweest door de p...
02/05/16
Mijn speurtocht naar de Magic World of Lights
Toen ik eenmaal omringd door 80.000 ledlampjes binnen stond, was alle leed snel geleden. Maar wat e...
15/12/15
Krijgt Nederland een themapark voor 50-plussers?
Op de Business Leisure Days presenteerde Marie-Lousie Loomans in het Pleisureworld Paviljoen ...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/02/19
Innovators en ondernemers over magische dagattracties
Luister naar deze 15 ondernemers en haal eruit wat voor jouw bedrijf of regio perfect kan werken.
21/02/19
Efteling-rondvaartboot in Amsterdamse grachten
De komende twee jaar vaart een Efteling-rondvaartboot door de Amsterdamse grachten. Die moet de miljoenen toeristen in de hoofdstad naar het Brabantse attractiepark lokken.
14/02/19
Inhaker Valentijnsdag: inschrijven voor speeddate in achtbaan
Op zaterdag 30 maart 2019 - de eerste dag van het zomerseizoen - vindt in het attractiepark een beto...
13/02/19
Ruim € 79,4 miljoen verdeeld onder culturele organisaties
Op het Goed Geld Gala 2019 van de BankGiro Loterij is ruim € 79,4 miljoen verdeeld onder 77 culturele organisaties. Het is het hoogste bedrag ooit, bijna € 5 miljoen meer dan vorig jaar.
08/02/19
Hoe maak je een succesvolle attractie?
Minstens 12 ondernemers, eigenaar van Mattel Play! Sevenum, Ronald Hoppzak en Tessa Maessen van attractiepark Toverland kunnen die grote vraag beantwoorden.
05/02/19
Exclusief voor leden
Groei toerisme Rotterdam 15% in 2018
De groei van het toerisme in Rotterdam blijft aanhouden. De stad verwelkomde in 2018 1,3 miljoen hot...
31/01/19
Carnaval Festival wordt opgeknapt
De Efteling gaat de attractie Carnaval Festival opknappen. Tegelijkertijd worden stereotype voorstellingen van Afrikanen en Aziaten aangepast aan de tijdgeest.
23/01/19
Hemelrijk opent compleet nieuw speelgebied: Oervallei
BillyBird Park Hemelrijk breidt het park in april uit met een compleet nieuw speelgebied, de Oervallei.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk