Geplaatst op: 14-01-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Doet u mee aan een groot Europees onderzoek naar futureproof bedrijven?

Doet u mee aan een groot Europees onderzoek naar futureproof bedrijven?
Door vergaande technologische, sociale en duurzame ontwikkelen gaat de toeristische sector de komende jaren sterk veranderen. Dat vraagt om medewerkers met andere vaardigheden die bijvoorbeeld alles weten van artificial intelligence, big data, programmeren, andere culturen, verrijkende belevingen of milieuvraagstukken. Om de skills van (toekomstige) werknemers beter te laten aansluiten op de toekomstige behoeften wordt input gevraagd van bedrijven in de branche.

Skills gaps aanpakken

In 8 Europese landen werken in het project Next Tourism Generation Alliance 14 partijen samen om voor 5 toeristische subsectoren de connectie tussen toeristische opleidingen en de industrie te verbeteren. Het project is een initiatief van de Europese Commissie. In Nederland is de Breda University of Applied Sciences (voorheen NHTV) partner in het project.


Industrie en toeristische opleidingen moeten beter ingespeeld raken op de snel veranderende toerisme-industrie op een nationaal en Europees level. In dit project willen ze de ‘skills gaps’ aanpakken die er nu en in de toekomst zijn, om daarmee bij te dragen aan een florerende Europese toeristische branche. Door het project moeten de toekomstige benodigde kennis en vaardigheden van de toeristische branche beter in evenwicht komen met het aanbod van opleidings- en trainingsinstituten.


Het project richt zich op skills op het gebied van digital, social en green. Het einddoel is een blauwdruk met tools te ontwikkelen waardoor opleiders en organisaties in toerisme structureel met elkaar samenwerken.


Input van bedrijven gevraagd

Om de skills van (toekomstige) werknemers beter te laten aansluiten op de toekomstige behoeften wordt input gevraagd van bedrijven in hospitality, food & beverage, visitor attractions, destination management organizations en touroperators & travel agents. Op deze manier zal er duidelijk worden welke kennis en welke producten en/of tools er nodig zijn om (aankomende) werknemers voor te bereiden op het level van skills in de toekomst.


Meedoen met het onderzoek kan eenvoudig door het invullen van deze vragenlijst:


https://buas.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_aabSamvmBvltEhL


De enquête start vandaag (maandag 14 januari) en loopt drie weken.

CELTH
 






||| Nieuws |||

24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
15/04/24
Minke Rabaut in workshop 3ST
Minke Rabaut van Impuls Zeeland is toegevoegd aan de workshop 3ST tijdens het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024, op 18 april in Vlissingen
15/04/24
Resort Lexmond van TopParken officieel geopend
Zaterdag 13 april vond de officiële opening van Resort Lexmond van TopParken plaats. Het vakantiepa...
11/04/24
Marieke Braber spreker workshop Vakantieparken en trends
Jos van der Sterren heeft bij zijn workshop over vakantieparken een stevige side-kick naast zich in de vorm van Marieke Braber. Het is weer een sterke aanvulling in het programma van Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
09/04/24
Ga op speeddate bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd
Nog een reden om naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd te komen. Je mag als bezoeker op speeddate. Leer razendsnel je vakgenoten kennen.
05/04/24
Exclusief voor leden
Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken
Het Expertisecentrum Vitale Vakantieparken Overijssel heeft de ‘Handreiking tijdelijke functieverandering vakantieparken' aan aan demissionair minister Hugo de Jonge overhandigd.
03/04/24
Exclusief voor leden
Hoe bouw je een onderscheidend merk?
Hoe bouw je een merk met een onderscheidende identiteit? Die vraag stond centraal op de presentatie van Martijn Assen van bureau NLVK op het kennisevent Embrace Growth 2024 van Booking Experts. In dit artikel de highlights en wat pointers.

||| Agenda |||

27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...