Geplaatst op: 14-01-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Doet u mee aan een groot Europees onderzoek naar futureproof bedrijven?

Doet u mee aan een groot Europees onderzoek naar futureproof bedrijven?
Door vergaande technologische, sociale en duurzame ontwikkelen gaat de toeristische sector de komende jaren sterk veranderen. Dat vraagt om medewerkers met andere vaardigheden die bijvoorbeeld alles weten van artificial intelligence, big data, programmeren, andere culturen, verrijkende belevingen of milieuvraagstukken. Om de skills van (toekomstige) werknemers beter te laten aansluiten op de toekomstige behoeften wordt input gevraagd van bedrijven in de branche.

Skills gaps aanpakken

In 8 Europese landen werken in het project Next Tourism Generation Alliance 14 partijen samen om voor 5 toeristische subsectoren de connectie tussen toeristische opleidingen en de industrie te verbeteren. Het project is een initiatief van de Europese Commissie. In Nederland is de Breda University of Applied Sciences (voorheen NHTV) partner in het project.


Industrie en toeristische opleidingen moeten beter ingespeeld raken op de snel veranderende toerisme-industrie op een nationaal en Europees level. In dit project willen ze de ‘skills gaps’ aanpakken die er nu en in de toekomst zijn, om daarmee bij te dragen aan een florerende Europese toeristische branche. Door het project moeten de toekomstige benodigde kennis en vaardigheden van de toeristische branche beter in evenwicht komen met het aanbod van opleidings- en trainingsinstituten.


Het project richt zich op skills op het gebied van digital, social en green. Het einddoel is een blauwdruk met tools te ontwikkelen waardoor opleiders en organisaties in toerisme structureel met elkaar samenwerken.


Input van bedrijven gevraagd

Om de skills van (toekomstige) werknemers beter te laten aansluiten op de toekomstige behoeften wordt input gevraagd van bedrijven in hospitality, food & beverage, visitor attractions, destination management organizations en touroperators & travel agents. Op deze manier zal er duidelijk worden welke kennis en welke producten en/of tools er nodig zijn om (aankomende) werknemers voor te bereiden op het level van skills in de toekomst.


Meedoen met het onderzoek kan eenvoudig door het invullen van deze vragenlijst:


https://buas.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_aabSamvmBvltEhL


De enquête start vandaag (maandag 14 januari) en loopt drie weken.

||| Blogs |||

28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
17/05/17
Over uitstelgedrag, laksheid en besluiteloosheid in de reisindustrie
Dé oplossing voor lastige klussen: uitstellen. Komt wel. Doe ik morgen. Bijna iedereen heeft...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/03/19
Strandpaviljoens in heel Nederland
De afgelopen vijf jaar is het aantal strandpaviljoens in Nederland toegenomen van 396 naar 413 pavi...
22/03/19
Pannenkoekenrestaurants vooral populair in natuur- en toeristengebieden
Het aantal pannenkoekenrestaurants is de afgelopen tien jaar in Nederland gegroeid. Pannenkoekenrestaurants zijn sterk vertegenwoordigd in natuur- en toeristengebieden.
22/03/19
Wat moet je doen met de Informatieplicht Energiebesparing?
Bedrijven die jaarlijks meer dan 50.000 kWh of 25.000 m3 aardgas(equivalent) verbruiken moeten voor 1 juli van dit jaar in het eLoket van RVO rapporteren welke energiebesparende maatregelen zij hebben uitgevoerd.
21/03/19
Start veerboot naar Marker Wadden
Vanaf 20 april 2019 zorgt Natuurmonumenten voor een veerdienst naar Marker Wadden, de nieuwe groep n...
18/03/19
Exclusief voor leden
Rabobank: Minder uitbundige groei in horeca- en recreatiesector
De horeca- en recreatiesector maken de beste jaren ooit mee. Toch zijn er volgens Rabobank zorgen voor de toekomst.
18/03/19
Zorgen om explosieve groei horeca
Horeca Nederland maakt zich grote zorgen om de explosieve groei van het aanbod in de horeca. De brancheorganisatie roept in de aanloop naar de Provinciale Staten-verkiezingen provincies regie te pakken om wildgroei te voorkomen.
18/03/19
Exclusief voor leden
Nationale Week zonder Vlees pakt breed de aandacht
De actieweek verdubbelt bijna de impact ten opzichte van vorig jaar.
15/03/19
Nieuwe hotelvleugel bij Preston Palace
Exact volgens planning wordt de vernieuwde hotelvleugel met 28 vernieuwde hotelkamers, goed voor 11...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk