Geplaatst op: 09-01-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Minder vakanties van Nederlanders, bestedingen groeien

Minder vakanties van Nederlanders, bestedingen groeien
Photo by Charisse Kenion on Unsplash
Nederlanders zijn dit jaar iets minder op vakantie geweest maar gaven er wel meer geld aan uit. In het binnenland daalde het aantal vakanties maar groeiden de overnachtingen. Vakanties naar het buitenland bleven na een sterke groei in 2017 stabiel. Verder is de toename van het aantal vliegvakanties opvallend. Dat blijkt uit de nieuwste jaarresultaten uit het ContinuVakantieOnderzoek van NBTC-NIPO Research. Nederlanders hebben in 2018 in totaal 19,8 miljard euro (+2% t.o.v. 2017) aan vakanties besteed. Afgelopen ...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Topics:Vakanties
Trefwoorden: vakanties, nederlanders, bestemmingen, binnenlandse vakanties, buitenlandse vakanties

||| Blogs |||

14/02/19
Iamst(erdam)upid
Iamst(erdam)upid
14/02/19 · Beleid · Toerisme · Han Verheijden | Lees meer
Begin december 2018 zijn de rood-witte "Iamsterdam’ letters van het Museumplein gehaald. Het is ge...
14/02/19
Het belang van een organisatorisch eco-systeem
Terugkijkend op 2018 hebben de meeste toeristische bedrijven uitstekende zaken gedaan. Niet voor nik...
28/01/19
Overtoerisme dankzij of ondanks DMO’s?
Het was weer lachen in het vuistje in het najaar met pijn in de portemonnee! Wie op Black Friday no...
24/01/19
Is het vijf voor twaalf voor de Vakantiebeurs?
Volgend jaar viert de Vakantiebeurs zijn 50-jarig bestaan. Dat dit concept een 100-jarig jubileum niet gaat halen, mag duidelijk zijn.
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...








||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/02/19
40 miljoen euro voor versteviging Nederlands erfgoed
Het ministerie van Cultuur en de provincies hebben een zogenaamde Erfgoed Deal gesloten. Deze helpt om cultuur en erfgoed een stevige positie te geven in de grote ruimtelijke transities waar we voor staan.
21/02/19
Exclusief voor leden
Cateraars en festivals tekenen voor 20% reductie plastic door Plastic Pact
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) heeft met meer dan 70 bedrij...
21/02/19
Innovators en ondernemers over magische dagattracties
Luister naar deze 15 ondernemers en haal eruit wat voor jouw bedrijf of regio perfect kan werken.
21/02/19
Exclusief voor leden
Nederlandse horeca wordt steeds gezonder
Een overgrote meerderheid van de horecaondernemers is volop bezig met een gezond aanbod van eten en drinken. Hoe wordt de Nederlandse horeca steeds gezonder?
21/02/19
Efteling-rondvaartboot in Amsterdamse grachten
De komende twee jaar vaart een Efteling-rondvaartboot door de Amsterdamse grachten. Die moet de miljoenen toeristen in de hoofdstad naar het Brabantse attractiepark lokken.
20/02/19
Consumentenvertrouwen negatief
Het consumentenvertrouwen is voor het eerst sinds februari 2015 negatief.
20/02/19
Exclusief voor leden
Dunkin’ Donuts ook in Nederland verder onder naam Dunkin’
De koffie- en donutgigant verandert haar naam naar Dunkin’. Visueel verandert weinig, het vertrouwde ronde lettertype blijft.
20/02/19
Negen Munckhof touringcarchauffeurs ontvangen IRU diploma
Negen touringcarchauffeurs van Munckhof hebben de IRU onderscheiding in ontvangst genomen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk